{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.422 visninger | Oprettet:

STOP lampe!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

hej bg.

jeg er den ellers lykkelige ejer af en 406 3,0 fra 97.
problemet er at STOP lampen lyser efter jeg har kørt i max 5 min. jeg har opseveret at klima pumpen også går i stå når den begynder at lyse. problemet har været længe undervejs over det sidste års tid, til at starte med lyste den kun ved høj fart ca 170+, den har været ved mekaniker men uden held. men nu er det blevet konstant over den sidste uge. inden det blev helt konstant kunne jeg dytte med hornet og lampen gik ud og jeg kunne køre noget tid. uden den lyste.

nogen der har haft samme problem?????????

mvh martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STOP lampe!!!!!!!!!!
  • #1   5. aug 2011 Problemet er ganske enkelt at det er en Peugeot
    Men lyder som en elfejl et eller andet sted. Prøv at få en tester på og se om den ikke kan udlæse fejlen..


  • #2   5. aug 2011 Kunne lyde som dårlig stel.

    Stoplampen kan også lyse ved defekt eller for lav bremsevæske stand i beholderen.

    De franske kan nemt ha el-fejl, dårlig stel, irrede stik o.lign. Dit A/C har kølemiddel nok på? Hvis det er lige på grænsen vil det slå fra ind i mellem..



  • #3   5. aug 2011 Jeg tror det er en dårlig stel, jeg arbejder ved citroen og det er det vi ser på dem når de gamle har det problem.. smiley Dumme kommentare som det er fordi det er en hvis bil osv kan hvis godt udelukkes her.. smiley alle biler går til ellers ville der ikke være nogen mekanikere til.. ? smiley

  • #4   5. aug 2011 jeg tror også på det kan være en defekt stel. jeg har tjekket dem jeg kunne finde oppe fra. jeg fandt 2 ved batteriet og en i modsatte side. er der flere? men ellers alle væsker er ok og AC blev tjekket i marts 11.:) jeg har haft den ved peugeot for at få tester på men den havde ikke smidt nogen fejlmelding, men det var også for noget tid siden inden at den begyndte at lyse konstant.

  • #5   5. aug 2011 patrick.. helt korrekt.. men nogen har oftere el fejl end andre, det er der vist ingen vej udenom.. så er der andre der har andre fejl helt sikkert.men på franske biler er el´en nu altid et fornuftigt sted at starte.

  • #6   5. aug 2011 Prøv at måle med et voltmeter fra minus til stel forskellige steder, så kan du se om der er en svaghed et sted. Bilen skal være startet imens.. Prøv at trække/vride i stik, ledninger osv mens du måler. Ellers skal du måske overlade fejlsøgningen til en kompetent mekker:-)

  • #7   5. aug 2011 El fejl ja.. men så ingen rust til gengæld

  • #8   5. aug 2011 jeg er nu helt klar over at franske biler er følsome hvad angår el. det hører man alle steder fra. men har nu også hørt at VW heller ikke er helt fejlfri hvad angår deres el. men ja det er nok noget el der driller. men der er jo en del i min bil så der meget at gå igennem.:)

  • #9   5. aug 2011 0 rust ja:-)

Kommentér på:
STOP lampe!!!!!!!!!!

Annonce