{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.904 visninger | Oprettet:

MarkosG
MarkosG
Tilmeldt:
19. apr 2011
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114

"billige" vinterdæk vs "dyre" vinterdæk {{forumTopicSubject}}

Jeg synes jeg er blevet godt forvirret i denne jungle af vinterdæk eller blot dæk generelt.

Jeg synes tit jeg læser og høre at mange har den holdning man skal holde sig til mærkedæk, da man så ved hvad man får etc - Specielt mht. vinterdæk.

Så er der diverse sider hvor folk kan bedømme de dæk de har købt, som mange gange viser et andet billede end at billige dæk er noget møj..

F.eks. disse to dæk:

Den dyre:
http://tinyurl.com/3gervvd
Den billige:
http://tinyurl.com/3ovfctl

Begge dæk er blevet bedømt inde på daektest.com som i kan se, Bridgestone har fået bedømmelser andre steder fra også.

Jeg kan da godt se Bridgestone dækket er en smule bedre, 0,4 points i snit.

Det jeg gerne vil vide er, hvorfor man næsten altid for at vide, køb mærkedæk..

Man kan jo sige dem der har købt dækkende (de billige) har prøvet kræfter med dem og dømt dem udfra oplevelsen...

Hvad basere dem der blot siger "køb mærkedæk" deres budskab med?

Er der virkelig en massiv forskel? Det vil jeg faktisk meget gerne vide.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "billige" vinterdæk vs "dyre" vinterdæk
  • Ken P
    Ken P Online Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.519
    #1   27. sep 2011 Jeg hra prøvet de billige..

    Syntes da jeg stod godt fast.. indtil jeg fik nogle ordentlige på.. såååå..

    Men prøv da at se hvad bl.a. ADAC skriver om de "billige" vinterdæk.


  • #2   27. sep 2011 De der brugerbedømmelser kan du ikke bruge til noget. Der er vitterligt stor forskel, har selv kørt på lidt af hvert, og jeg holder mig til kvalitetsdæk, kører Nokian den her vinter.

  • #3   27. sep 2011 Jeg har Goodyear UltraGrip6 på mine vintersutter.
    Fik dem smidt i nakken sidste år i oktober måned, og de var produceret i 2009 så siger man ikke nej til gratis dæk smiley

    Har tidligere kørt på Gislaved og andre af Conti's discount-dæk og de har sq fint kunnet holde til vinterkørsel.

    (når det så er sagt, så er de blevet anbefalet af en af de høje herrer inde fra Continental Danmark da jeg køber direkte ved Conti)

    Kunne dog aldrig finde på at køre på nogle af alle de koreanske/taiwan/chinese-sjove navne som magaroni-legoroni-og hvad de ellers hedder af sjove navne..


  • MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114
    #4   27. sep 2011 Anders N

    Vil du begrunde hvorfor man ikke kan bruge brugerbedømmelserne til noget? Det var præcist dette jeg efterspurgte.. folk siger bare kør på mærkedæk, uden at videre begrunde det..

    Det er vel også en "brugerdømmelse" der kommer fra dig? Eller?


  • #5   27. sep 2011 Daektest.dk kan du ike bruge til noget, der er ingen videnskab bag de tests. Men Jeg kørte på nankang vinterdæk sidste år, uden problemer, så det gør jeg igen i år, dog kører jeg på Pirelli om sommeren.

  • #6   27. sep 2011 (uniroyal. gislaved og barum er discount-delen af CONTINENTAL)
    og de har stået fint på i snevejr for min gamle golf da jeg kørte med aviser ude på landet udenfor randers)


  • Ken P
    Ken P Online Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.519
    #7   27. sep 2011 Xpdite -> så er det jo godt at barum direkt er elendigt i test..

    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Winterreifen_Test_195_65_R15.aspx


  • MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114
    #8   27. sep 2011 Rasmus - Det har du selvfølgelig ret i. Men videnskab er jo også noget der foregår indenfor nogle bestemmer områder med regler og begrænsninger og hvad ved jeg...

    Er det ikke et mere grundlæggende billede af hvad et dæk kan, når det har siddet på 1000 forskellige biler, men 1000 forskellige bilister ? Som i dette tilfælde stortset bedømmer dækket mere eller mindre ens?

    Har det virkelig intet at sige?

    Jeg prøver ikke at være på tværs, vil bare gerne forstå logikken.

    Hvis du skal købe et surrond anlæg til stuen og du finder bedømmelser på nettet fra 1000 mennesker der har købt det, der siger at det ligger på 2.5 points ud af 6 hvor 1 er det bedste - Også samtidig læser fra en eller anden hifi guru at det anlæg bare er det største omgang lort og lige til at lukke op og skide i.. hvem har så ret?

    Jeg har altid været af den overbevisning at dem der er "proffesionelle" altid har et lidt andet syn på tingene end den "almene" bruger?


  • #9   27. sep 2011 FDM har lige lavet en test af vinterdæk: http://www.fdm.dk/daek/test-af-vinterdaek-2011

  • #10   27. sep 2011 personligt ved jeg ikke hvor meget jeg stoler på de der brugerdømmelser, men prøv dig frem smiley der er sku ikke megete andet for, se hvad der passer dig og din bil bedst

  • #11   27. sep 2011 Ken > min gamle golf blev ikke kørt pænt i sneen så forklar mig lige hvordan den kunne stå fast så??

    Jeg fik 2 nye dæk til forhjulene hver sæson (uanset om det var sommer eller vinter) og jeg køber altid sommerdæk om vinteren og vinterdæk om sommeren smiley Der er det nemlig sidste års modeller som bliver solgt for en slik - stadig gode dæk, men bare billigere....


  • #12   27. sep 2011 Kom lige til at se - ud fra din liste - at det ikke er UltraGrip jeg kører på, men derimod Michelin Alpin A3 fra 2009.... Kørte med dem sidste vinter og var godt tilfredse med dem.

  • Ken P
    Ken P Online Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.519
    #13   27. sep 2011 Xpedite -> det var ud fra din bemærkning om billig mærker fra continental.. jeg smed dæk testen.
    Ikke noget om continental

    men generelt om vinterdæk
    Men der er også væsentlig forskel hvad det kræver af dæk for at bremse i snevejr kontra andet.. for det gør jo en forskel om det bare skal være så smalt som muligt for at gå igennem sneen for at komme ned til asfalten.

    Jeg har selv lige skiftet fra Michelin A3 til A4, da mine trængte til fornyelse..


  • MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114
    #14   27. sep 2011 Rasmus P

    Skulle lige til at skrive en lang smøre til dig, jeg undlader.. Du har ret. Ting der er lavet i andre lander hører kun til i andre landet.

    Ligesom alt elektronik der er lavet i Kina, Taiwan osv, ikke høre til hjemme i Danmark og andre vestlige lande..

    Du har fuldstændig, 100% ret! For ting kan jo ikke udvikles i østen til forbrug i vesten, det er ALDIG set før..

    Hov det blev lidt langt alligevel..

    FDM? Nåårh dem der sælger brugte ting som nye... ja de er til at stole på...


  • MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114
    #15   27. sep 2011 Rasmus det er det ikke.

    Ja du nævner det ene og det andet... Hvor er din dokumentation? Jeg vil gerne se på skrift at de dæk jeg bl.a. linker til, hvor over 1000 mennesker bedømmer dem nogenlunde efter at have prøvet dem - Vil gerne se det dokument, der nævner at de udelukkende er lavet til at køre i Kina med?

    Problemet er nemlig, at folk som dig, der bare skriver et eller andet mainstream de har hørt uden at kunne begrunde det..

    Mine begrundelser ligger i folk der rent faktisk har testet dækkende... dine ligger i hvad? Luft?

    Jeg siger ikke du ikke har ret, det har du muligvis! Hvis du læser mit første indlæg, så efterspørger jeg dokumentation for dette og ikke bare et eller andet man slynger ud!

    Et dæk kan sagtens bliver lavet (LÆS: FREMSTILLET) I østen til forbrug i et helt andet klima!


Kommentér på:
"billige" vinterdæk vs "dyre" vinterdæk

Annonce