{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Hvad kan man eftermontere af Ekstraudstyr? {{forumTopicSubject}}

Jeg elsker at rode med el-nettet i mine biler og er løbet tør for ideer til hvad jeg kan lave/ montere..

Hvad for noget udstyr kan man eftermontere ? (tænker ikke på stereo)

Coming home light
Bakkamera
Parkerings sensor
Gps - tracker


El-ruder og centrallås er ikke nødvendigt da jeg har det fra fabrikken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man eftermontere af Ekstraudstyr?
  • #1   5. okt 2011 board computer

    skærme ps3 xbox laptop osv

    lysgejl med blink relæer

    tryk/volt/olie ure


  • #2   5. okt 2011 hvis du har hænderne skruet rigtigt på, så er der også oliefyr/benzinfyr med timer/fjernbetjening/sms start.


  • #3   5. okt 2011 Det er jo kun fantasien der sætter grænser...

    CarPC er altid godt.
    Så kan man lege med alt hvad dertil hører, f.eks. projektor ;P

    Derudover er der sket lidt sjovt med smart-film, der er et LCD produkt der vha en kontakt kan skifte mellem gennemsigtig og ikke gennemsigtig. Det ser rimelig blæret ud, og der fåes vist også controllere der gradvist kan "tone" ruden...
    Fjernstart er også en lækker ting, især desto tættere vi kommer vinteren - hvis ikke man har oliefyr eller lignende self.

    Måske et projekt med noget elektronisk spoiler som man ser på nyere sportsvogne; altså hvor du bygger en konsol i bagklappen, og så laver sådan at den kan hæves og sænkes moderat.

    Afhængigt af hvor meget man stoler på sin elektronik, kan man lave forskelligt med dørene...

    Som sagt, kun fantasien sætter grænser.


  • #4   5. okt 2011 og selvfølgelig lave forskelligt med relæer der kan slå alting fra, i tilfælde af at bilen bliver stjålet. Eventuelt via SMS services smiley

  • #5   5. okt 2011 Har set den form for rudetoning og det er da helt klart at overveje!

    Har tænkt lidt på nogle ure, men vil fandme have det til at se ordenligt ud... Skal lige finde de rigtige med den rigtige farve baggrunds lys smiley

    Den med spoileren er en rigtig fed ide! Men det passer bare ikke særlig godt på en stc / van smiley

    Hvordan med Alarmer? Kan de køre sammen med den originale c-lås?


  • #6   5. okt 2011 Mht alarmer, så kan de som regel ja (af hvad jeg har erfaret). De skal selvfølgelig have nogle outputs til det.

    Iøvrigt, med carpc kan du jo lave sådan at du kan køre live diagnosticering af motoren. Det har jeg i min vectra; og skulle der opstå fejl, så kan man rimelig hurtigt selv finde ud af hvad der er galt. Det sparer en del penge, og afhængigt af bilmodel, kan du være heldig at nogle funktioner, der ellers kun er tilgængelige i dyrere modeller, kan slåes til via de forskellige ECU'er smiley


  • #7   5. okt 2011 Dan - Car Pc har jeg haft i tankerne - Men da jeg bor i Kbh, er 19år og ikke kan få en fornuftig kaskoforsikring er der kun ansvars på min vogn.. Derfor tør jeg ikke rigtig at smide en 2-DIN Car Pc i smiley

    Havde ellers i tankerne at lave en database med nummerplader hvor jeg kunne taste ind løbende med bilfarve, mærke, og en note

    FX
    SØG: FC 32 855
    Resultat
    Ford Mondeo - Mørkeblå - Civil Politi

    Hvis man fik lavet programmet fornuftigt, kunne man dele det med andre der har Car pc også der synkronisere databaser smiley


  • #8   5. okt 2011 hvad med fjernbetjent åbning af bagklap.

    lys i motorrum som tænder når du åbner klappen. ser både skide frækt ud og er skide smart hvis det mørkt når man skal ud og se efter et eller andet.

    Tågelygter der tænder sammen med H/V blink lys lige som nye biler,,sådan moduler kan købes har jeg set.

    Og hvad med comfort dejligt ved kørsel på motorvej.


  • #9   5. okt 2011 Jeg ikke helt sikker på om nogen af dine biler har fart pilot?.

    Så det skal du da ha.


  • #10   12. okt 2011 comfort blink
    comfort-elruder
    fartpilot
    Fyr.
    Alarm
    Det er nogle af de ting jeg ikke gad undvære smiley


Kommentér på:
Hvad kan man eftermontere af Ekstraudstyr?

Annonce