{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvis nu man har et fejeblad
  • #1   1. nov 2011 Tror jeg ville vejre stemningen ved at gøre det ved siden af et rigtigt job først. Hvis du er rimelig billlig, så er der måske et marked?

  • #2   1. nov 2011 jeg tor godt det kan løbe rundt alså hvis du er billiger en de andre så men tor også at du skulle gøre det lift ved siden af dit alm arbejde ind til du hare fået geng i butikken

  • #3   1. nov 2011 Jeg synes det lyder som en meget god idé. Man skal ikke skyde idé'en ned med det samme - det kan ikke andet end gå galt.

    Men jeg ville ikke kvitte mit "rigtige" job før jeg havde opbygget en forretning. Du kan jo starte med at køre aften / weekend.

    Hvis bare prisen er rigtig - så tror jeg det kan komme til at gå. Hvis du køber en billig transporter(relativt) i forhold til de latterligt dyre de "rigtige" firmaer kører med - så vil du jo hurtigt tjene flere penge end dem fordi de skal afdrage på deres alt for dyre biler.



  • #4   1. nov 2011 det er skam overvejet , en hjemmeside til det løse og har gang i to et værksted og en autoophugger , men det er jo vidt forskeligt hvor meget der kommer ind ,altså ikke noget fast kørsel som sådan ,det er jo dem der ik selv kan el gider transportere ders bil til og fra værksted evt og til ophugger ,jeg er ikke typen der står i hjørnet og ser på , jeg er typen der gør , men ikke nødvendigvis uden at gøre op med mig selv hvad jeg vil ofre på det og vende den i diverse forrum , , deraf kan jo også sagtens udspringe muligheder for andet samarbejde i fremtiden ,evt nogen der selv har erfaringer med emnet ?

  • #5   1. nov 2011 ja så længe forsikringen er orden og bilen er betalt , er der kun brændstof ,slidtage og div broafgifter at tage hensyn til og så skal man selvf betale SKAT

  • #6   1. nov 2011 Du skal starte med at finde ud af hvor mange faste udgifter du vil få, forsrikring på fejeblad og bil du køre med, hvor meget du skal gi for bilen du vil købe, tlf, hjemmeside, der skal laves firma logo,reklame, revisor, kan du selv lave regnskab og meget mere, og så skal du huske på at selv om du har penge til at betale bilen kontant så skal de penge hjem igen.
    Når du ca ved hvad det løber op i kan du regne ud hvad det vil koste pr uge i faste udgifter og der ved ved du hvad du skal køre hjem for det løber rund+slidtage,brændstof og rep af bil.
    Før du starter op skal du have alt på plads så du kan bruge alt din til på at arbejde og finde nye kunder og så skal du gøre op med dig selv hvor mange penge du vil smide efter det vis det ikke kommer til at gå.
    Du kan jo starte med at gøre det aften og weekend som christian siger og så ville jeg finde de værksteder der er i en omkreds af 15-20 km fra hvor du bor og køre ud og snakke med dem om de kunne finde på at bruge dig og prøv at finde ud af om der er nogen motorklubber, amerikanerklubber eller veteranbils klub som vil bruge dig vis du starter op.
    Held og lykke vis du starter op.


  • #7   1. nov 2011 Nu siger du 3tons er det last evnen for få skal du lige huske vognmandstilladelsen det er 24000 + der skal deponeres 100000 før den er iorden. Har selv den gren i min virksomhed og det kan godt give lidt penge i kassen men det er bestemt kun en extra tjans, kan bestem ikke leve af det kun.
    Der er rigtig mange der køre det der ude og priserne er skruet langt ned.
    Så prøv igen at regn på du skal ha forsikring på bilen + fragtføreforsikring (koster mange gang 10000+) vognmanstilladelse+ vejbenytelses afgift + veligeholdese + brændstofforbrug.
    Så der lige det om bilen har miliø filter hvis ikke den har dette er du temmelig hæmmet og det koster også kassen.

    Men Held og lykke hvis du ryger på det



  • #8   1. nov 2011 der vil ikke går lang tid før de andre større firmaer,
    vil prøve og købe dig ud,

    kender en der startede sådan et bugserings firma op.
    det gik rigtig fint i et lille års tid,

    men så blev han kontaktet af falck, som ville købe han lastbil (6ton)
    samt dertilhørende firma.

    han takkede pænt nej, da det jo gik rigtig godt.

    så fik han et fint brev, hvor de igen ville købe,
    og hvor der på en pæn og kringlet måde stod,

    hvis han ikke solgt, så vil de dumper prisen, i det område, han nu kørte i,
    så meget at han ikke ville, kunne få det til at løbe rundt,
    og ville knække nakken på det

    det takkede han også nej til.

    men noget skete der i, for ligeså stille, mistede han flere og flere kunder,

    så blev han igen kontaktet, om at sælge,
    som han så lidt blev nød til, da der ikke var noget og lave.

    så falck brugte lige deres størrelse til at spille med musklerne.

    lidt trist, at der ikke må være feler end falk og dansk autohjælp
    til sådanne opgaver


  • #9   1. nov 2011 et godt råd herfra ,,,start på hobby plan.....kør for dig selv og hold dig væk fra dk vejhjælp......og ja det er ikke nemt at leve af som eneste indtægt......brug ikke flere penge end du har råd til at miste.....

  • Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #10   22. nov 2011 Hvis du vælger at starte op, så vil jeg klart anbefale dig at kontakte dms/viflytterdinbil for at få et samarbejde op der. Det koster 300 pr måned, som du får retur hvis du ikke har haft en tur for dem i samme måned.
    Derudover vil jeg tilslutte mig den generelle holdning om at køre med så lav en pris som muligt, f.eks er dms timepris på 400 for biler u 1600 kg og 450 for biler over 1600.
    Med så stor en bil bør du nok også kontakte Ramirent og andre der lejer maskiner ud, så du kan få nogle ture den vej.
    Afhængigt af hvor du bor, så skal du nok regne med at have ca 30 faste kunder du kører for, før du kan leve af det.
    Husk at hvis bilen er indregistreret i dit eget navn og ikke i firmaet's navn, så kan du får km fradrag efter den høje takst (3,60 kr pr km indtil 20000 km).
    En sidste kommentar er at krisen kradser, så hvis du kan køre på hobbyplan i starten er det nok en stor fordel, og ellers kan du få det godkendt som bierhverv, mens du er ledig.


  • #11   11. mar 2012 autotransport nordjylland: Hvorfor skal han holde sig langt væk fra dk vejhjælp. Er du bange for han tager dit arbejde ?

  • #12   11. mar 2012 hej jacob jeg kører ikke for dk vejhjælp .det var blot et godt råd....man skal passe godt på i den branche , små firmaer går konkurs...store firmaer glemmer at betale...annulere .faste kontrakter ....mange små vognmænd bliver desværre tabere i dette spil..du kender sikkert historien ikke

  • #13   11. mar 2012 Åh jo, har mistet mange penge, men Dk vejhjælp har jeg rigtig god erfaring med, de betaler til tiden hver eneste gang.

  • #14   11. mar 2012 ja ok har talt med et par vognmænd fra det nordjyske de vil ikke køre mere for dk vejhjælp......men jeg kører selv freelance .så er jeg ikke afhængig af nogen ,,,

  • #15   11. mar 2012 Og jeg har talt med flere som meget gerne vil ind og køre for dem. Sådan er folk nok så forskellige.

    Jamen det lyder da fornuftigt det du har gang i så smiley


  • #16   12. mar 2012 ja jeg er også glad ...dejligt at selv kunne bestemme farten både i firma ..og på farten.....har du stadig din gode gamle 412,,,


  • #17   12. mar 2012 Ja det har jeg, den fik anden motor fra en anden 412 jeg købte på auktion. Så i stedet for en motor der havde 515.000 på bagen fik jeg en der havde kørt 190.000. Hvad kører du i nu ? Sprinter stadigvæk ?

  • #18   12. mar 2012 jeps stadig sprinter skal aldrig have andet ...bundsolid....og så har jeg fået den vejet op på trækket til 2800 kilo ....så kan min selandi køre bagefter helt lovligt ...

  • #19   13. mar 2012 genialt ! smiley

  • #20   13. mar 2012 jeps hører du noget fra vores gode fælles torbjørn

Kommentér på:
hvis nu man har et fejeblad

Annonce