{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.569 visninger | Oprettet:

VW Polo brændstofsforbrug ved motorvej {{forumTopicSubject}}

Hej

Tænkte at der var nogle stykker herinde som måske kører eller har kørt VW Polo 1,2 TSI 105 HK og VW 1,6 TDI 105 eller måske Seat'en 1,6 TDI 105.

Jeg er lidt nysgerrig hvad brændstofsforbruget ved motorvejskørsel 120-130 km/t er ?

Og generelt hvordan de er på motorvej ?

God Weekend til alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Polo brændstofsforbrug ved motorvej
  • #1   16. dec 2011 Jeg har en Polo 1.6 TDI Highline 105 HK, og med konstant fart på 120-130 km/t, så ligger den på omkring 18-20 km/l alt efter vejrforholdene, og hvilke hjul jeg har på.
    Men generelt set så holder jeg et gennemsnit mellem 19-21 km/l efter jeg har kørt knap 33.000 km.

    Den ligger tilgengæld rigtig godt på vejen, og jeg har ikke fortrudt.
    Men jeg har kørt en del i Fabia og har prøvet Seat Ibiza, samt haft en Altea XL 1.9 TDI. Og jeg må indrømme jeg overvejede Fabia, men den blev for dyr i sammenligning med Polo. Og Ibiza var direkte uinspirerende at køre i. Jeg tror dog heller ikke jeg vender tilbage til Seat igen, det var lidt en dyr omgang sammenlignet med VW.


  • #2   17. dec 2011 Tak for dit svar, Brian.

    Hvad mener du med Seat var en dyrere omgang, er Altea'en du snakker om her?


    Så mangler jeg bare nogle med TSI'eren, hvordan den er ved motorvej + forbruget.


  • #3   17. dec 2011 brian hvordan kan du sige du ikke vil tilbage til seat da du nu har en seat med andet design.
    seat, vw, skoda og audi er samme bil elfer min menig er seat generlt en død syg bil indvendigt. en skoda er ganske kedelig men ok inden i. vw liger skoda´en meget bare lidt bedre kabine kvalitet. audi´en noget flottere og med endug bedre kabine kvalitet. men motor mæssiget er de end og jeg er ikke så meget til deres motor
    ikke efter de felj de lige har døjet med de sidste par år.
    har ikke hørt skidt om 1.2tsi syntes bare det lyder forkert i mine øre.
    jeg ville ikke røre en V.A.G før de er gennemtestet og 5år gamle så man ved hvad felj der er på dem. men så har de jo skiftet motorne ud i model programmet og så må man jo vente igen...


  • #4   18. dec 2011 ketil l s >> VW's 1.9 TDI var da temmelig gennemprøvet, og har været der i mange år, og er først nu blevet erstattet af 1.6 TDI.

    Selvom teknikken i teorien er det samme, så er der forskel på Seat, Skoda, VW og Audi.
    Jeg er også enig i at Seat generelt er lidt kedelig indvendig, men det værste er at der er sparet så meget på kabinekvaliteten i forhold til de andre mærker i VAG, at det gør helt ondt.
    Og nej, jeg har bestemt ikke en Seat med et andet design, der er meget stor forskel, nu er Seat godt nok skiftet til long life også, men deres priser på service er stadig meget højere end de er hos VW og Skoda.
    Generelt set er teknikken som sagt nogenlunde den samme, men der er meget stor forskel på kvaliteten af bilen som helhed, så nej, jeg tager ikke en Seat igen. Jeg kunne overveje en Skoda, men ikke en Seat.
    Audi er fin nok, jeg syntes dog ikke kvaliteten er meget bedre end VW, slet ikke hvis vi ser på rugbrødsmodellerne, så føler jeg bare at jeg får en mindre bil for de samme penge.

    Michael D >> Ja, det var min Altea XL, den havde et meget større værditab end en tilsvarende Touran, og serviceomkostningerne var cirka dobbelt så store.
    Jeg ved det, da min kammerat købte den Touran, som jeg ikke havde tid til at vente på, da jeg købte min Altea XL.


Kommentér på:
VW Polo brændstofsforbrug ved motorvej

Annonce