{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.736 visninger | Oprettet:

stationcars til barnevogn. {{forumTopicSubject}}

hej bg.
jeg ble far for 6 dage siden så nu skal picantoen skiftes ud med en stationcar hvor der er plads til en barnevogn bagi. selvfølgelig sammenklappet.

min prisklasse er ca op til 60.000 kr.
det er vigtigt for os det er en bil vi kan have i mange år frem, og det skal helst ikke være en der har ry for at gå tit i stykker.

indtil videre er mine muligheder, som jeg ser det:

Volvo v40 1998-2001
ford mondeo 2002-2004
nissan primera 2002-2004
cirtoen c5 2002-2004
toyota avensis 1998-2001
ford focus 2001-2004
vw passat 199-2001

sig meget gerne hvad i ville vælge og hvorfor, ellers hvis i har andre forslag, eller om i ved der er nogle af de nævnte der ikke kan være en barnevogn i.

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stationcars til barnevogn.
  • #1   25. dec 2011 vi har en mondeo fra 04 og der mege meget plads..

  • #2   26. dec 2011 Ud fra dem du nævner, er Toyota Avensis klart den mest driftsikre. Og de tre nederste er en af dem jeg ville vælge. C5, V40, og Primera´en. Ville jeg gå langt uden om.. Det er min erfaring..

  • #3   26. dec 2011 en pug partner er den perfekte familie bil du får ikke noget der er bedre indrettet til en familie bil

  • #4   26. dec 2011 Har stået i samme situation, hvor valget var et anderkendt mærke med mange km bag sig, eller en næsten ny koreaner. Mit budget var dog en anelse højere end dit.

    Jeg valgte en Chevrolet Nubira 1,8, og har ikke fortrudt. Ved godt mange har fordomme mod den, men den har nu kørt 135.000km og har ikke haft en eneste fejl. Servicepriserne er også overkommelige, og jeg kan pakke en uges feriebagage til 2 voksne og 2 børn, inkl en barnevogn og en paraplyklapvogn ned i den, så pladsen er jeg også tilfreds med.
    Har kunne køre til Norditalien i den, i et hug, uden kroppen var smadret, så komforten er også fin.
    Set med kritiske øjne, er det eneste dårlige ved den, dens chrashsikkerhed, den mangler ESP og har vidst kun 4 airbags.

    Men havde jeg muligheden for at skrue tiden tilbage, med den viden jeg har i dag, ville jeg ikke vælge anderledes. Synes bestemt det er en god driftstabil bil, og da det er en bil bygget på GM platform, betyder det også, at hele drivlinien er gennemprøvet og fri for børnefejl.


  • #5   26. dec 2011 TG Middelfart: Af de biler trådstarter lister op, er Avensis den med lavest score i EuroNCAP...

  • #6   26. dec 2011 Dan R
    Du får heller ikke noget der er meget grimmere..


  • #7   26. dec 2011 det kan du have ret i men når du køber en og finder ud af hvor perfekt den er lavet som familie bil
    prøv at lægge mærke til hvor mange familier der køre i den så mange mennesker kan ikke tage fejl :O)
    har selv haft en fra ny og var vild med den


  • #8   26. dec 2011 iøvrigt tillykke med ungen hvad blev det ? :O)

  • #9   26. dec 2011 kia clarus ...stor nok til barnevogn

  • #10   26. dec 2011 jeg ville tage passat en 3bg eller nyere.

    1,9 tdi motoren går som en mis og pladsen er fin. kan nemt få plads til barnevogn, kone barn og oppakning.. komforten er fin.

    den kan dog godt være lidt tørstig, men det jo en stor bil


  • #11   26. dec 2011 Vi har i sommers købt en Skoda Fabia combi fra 02 der har gået 65.000km til 65.000kr. Der er mange km tilbage i den, og den er driftsikker og billig i forsikring og reservedele... Nu venter vi os en lille til maj næste år og vi har så købt en emmaljunga barnevogn, og når den er i, er der stadig en del plads til overs. Så det er perfekt...

  • #12   26. dec 2011 V40 er upraktisk at få en barnevogn ind bag i!

  • #13   26. dec 2011 af dem på lisen ville mit valg falde på en mondeo eller en passat da der er enormt meget plads i dem en focus kan osse gå den er bare lidt mindre og en c5 ville jeg holde mig fra ja ellerbare fransk generelt det køre fint når det køre men til gengæld kan det blive en dyr fornøjelse når det går i stykker netop fordi det er skruet under ligtsammen som det er

    jeg fik selv en bette i sommers og har først nu fået en stc jeg var ved og være træt af og rykke barne vognen i atomer inden den kunne komme i bagagerummet jeg har selv valgt og få an audi a4 b5 avant 1,9tdi 110 hk quattro en dejlig bil og den køre sq godt dog er bagagerummet lidt mindre end en passat men der kan være en barnevogn i den


  • #14   26. dec 2011 Passat 3bg så skal du heller ikke skifte bil når den næste "unge" kommer .. ; )

  • #15   26. dec 2011 volvo eller passat. men nu ved jeg ikke hvor smart og cool dine barnevorg er. vores erfaring efter 3 børn er heller brug 500 ekstra på en smart barnevogn der kan slås godt sammen. vi har en 3bg fra 04

  • #16   26. dec 2011 Avensis er yderst driftsikker - så længe du bare overholder bilens service, holder motoren "evigt" - men - det koster jo også... En anden ulempe ved avensis i den årgang, er at centerkonsollen har det med at gå imod ens knæ, hvis man har tendens til at køre med spredte ben... jeg er selv 190 cm og mit højre knæ bliver altid ømt, når jeg skal låne mine forældres avensis... Jeg har endnu ikke formået at få indstillet sædet ordentligt.. så.. .vær meget opmærksom på dit højre knæ, når du evt .skal testkøre den..

    Volvoen, C5eren, snyder alle, når det gælder størrelse - de ser alle meget større ud udvendigt, end de i virkeligheden er indvendig.. så.. skal du ud og prøvekøre så lån en barnevogn og se ad..

    Passat er en ekstrem rummelig bil - har selv haft (dog ældre årgang).. det er den eneste bil, jeg har set, hvor der er SÅ meget benplads på bagsædet, uden det går ud over forsædets benplads... bagagerummet er enormt.. der kan sagtens stå en barnevogn, inkl understel, og en række indkøbsposer..

    Eneste negative erfaring jeg har haft med passat har været motorene.. men... der er (forhåbentligt) også sket en del, siden de årgange jeg havde... benzineren kørte 8 km på literen, og min 1,9 TD AAZ var på værksted konstant.... Jeg har hørt, at DSG gear i den årgang du kikker på, har sine problemer... ellers vil jeg lade andre gøre sig kloge på det tekniske i den årgang... men.. set ud fra et praktisk synspunkt ville jeg af flokken vælge PASSAT!



  • #17   26. dec 2011 Avensis er den mest driftsikre og også mest økonomiske bil at vedligeholde af dem du nævner og der er fin plads til barnevognen.. Find en med fuld servicebog der også er blevet undervognsbehandlet så er du godt kørende i mange år frem. Ville ikke overveje nogle af de andre overhovedet..

  • #18   26. dec 2011 kørekomfort mæssigt og pladsmæssigt er det passaten du skal tage.. de kan dog være ret så dyre i stumper hele tiden!!
    mekanisk driftsikkerhed så toyotaen eller nissanen.. primera er der kun rust man skal være obs på.. de går aldrig i stykker!


  • #19   26. dec 2011 Jeg syns du skulle tage ud og prøve de biler du har kigget på. Og tag barnvogn med. Har selv golf 3 stc. Med anlæg og der er stadig plads til barnvogn. smiley men ud og prøvbiler. Se hvad du syns Best om

  • #20   26. dec 2011 giver egernet ret.
    jeg havde pakket min passat med 5 mand, oppakkning og 10 kasser dåseøl

    derv var ingen der brokkede sig over pladsen, og ingen under 180cm.

    den er utroligt driftsikker. og skal du have nogle store ting i bagare rummet, tager det 5 min at folde sæderne, og tage bagagedækkenet af. så er det en lille varvogn..


  • #21   26. dec 2011 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/primera/18-sport-stcar/1022580

    Ville helt klart vælge primera har haft 3 stk uden de store omkostninger og i forhold til avensis får man godt med udstyr for pengene.
    har lige købt sådan en primera 2,0 fra 07.


Kommentér på:
stationcars til barnevogn.

Annonce