{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Torben W
Torben W
Tilmeldt:
14. jan 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 21

sparring ang. 4x4 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

allerførst tak for inputs der vil komme smiley

Jeg er i den heldige situation at min kone har givet mig lov til at forfølge en drengedrøm (ved godt det ikke lyder særligt mandigt men hva fanden hvad gør man ikke for husfredens skyld smiley )
Vi står i den situation at vi skal have en bil nr.2 og jeg har tænkt mig en 4x4. Jeg har drøftet mærke med flere forskellige i min omgangskreds der har 4x4 og holdningerne er mange. dem der har landcruiser siger landcruiser, dem der har pajero siger pajero, dem der har patrol siger patrol.... etc etc (kan i følge mit dilemma ?)
Jeg skal bruge bilen til kørsel til og fra arbejde (ca 20 km tur retur), ud over det skal jeg bruge bilen til fx ture i skoven for at hænte brænde, til fritidsaktiviteter såsom jagt og fiskeri, er lidt tændt på seriøst offroad (en drengedrøm)...

jeg ser frem til jeres inputs.
mvh torben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sparring ang. 4x4
  • #1   14. jan 2012 så skyder jeg lige ind med en land rover.. de er aweome til off road hvis det er den vej du vil

  • #3   15. jan 2012 Hvis du vil have en der er billig i drift nem at skrue men dog lidt traktor agtig så tag en suzuki SJ

    Med lidt hævning og store hjul så kommer den frem hvor landcruiser og patrol må give op

    Evt lada niva ...

    Patrol går ofte istykker og toyota er urimeligt dyre


  • #5   15. jan 2012 nej men den er sjov:)

  • #6   15. jan 2012 Team-wolf.dk Nu skriver han jo også at den primært skal bruges til at køre på job i ca 10 km hver vej.. Nu er det jo ikke ligefrem langtur og en patrol eller anden med en halvstor diesel motor ville hurtig død af sådan kørsel.. De når jo hvergen at blive varme eller få ladet batteriet op

    Havde problemet med terranoen .. ca en uges tid så var batteriet tom for strøm pga korte ture ~10km ad gangen..

    Og medlidt hævning så kan man få et rimeligt bredt 31" hjul under den også er den altså hardcore skov bil .. OK man skal så have fat i en bette trailer til træ .. Men det skal man sku også til en kort patrol

    Chefen må mindst en gang i ugen lade batteriet på hans patrol pga samme .. nemlig mange korte ture og den lyder ikke ligefrem sund i motoren mere efter den er blevet brugt til korte ture det sidste års tid

    En bette benziner er noget mere tilgivende og lige en SJ er herre griner off road og kommer faktisk frem steder hvor patrol og andre store 4x4 må give op.. Ok det kræver en lille smule ombygning men nu er det ret nemt på såen lille SJ..


  • #8   15. jan 2012 jeg sys sku der var fin komfort i min gamle patrol Y60, og den kørte stort set igennem alt hvad man skulle komme ud for, og bagagerummet er lavet af alu så der kan man smide alt muligt lort ind uden at det gør noget, og man kan enda lave den til ladbil ved at pille hardtoppen af....

    men både toyota og pajero og nissan er gode biler, men det handler om dækne det meste af det... og de fleste af de biler er ikke med lukket bagkabine som patrollen er


  • #9   15. jan 2012 altså en stor fed dodge ram eller chevrolet eller ford F er da en fed 4x4 smiley

Kommentér på:
sparring ang. 4x4

Annonce