{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Trackday´s {{forumTopicSubject}}

Hej BG er der nogen herinde der ved noget om at køre Trackday?

Jeg kender godt Trackday-klubben og der ser ud til de har styr på deres! Men jeg synes det er dyrt! Ca 2000 for en dag på jyllandsringen og 1500 for Padborg park. Det er fine forhold og ALT respekt til dem for det de har stablet på benene!

Men jeg kommer helt oppe fra Aalborg og ville ønske der var nogle mere lokale klubber der afholder noget tilsvarende på feks noget køreteknisk anlæg eller lignende?

Kom ud af busken hvis i ved noget smiley

Mvh Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trackday´s
  • #1   29. jan 2012 tror ik du kan finde ret meget billigere end trackday klubben. 1800,- for en hel dag's kørsel på f.eks knutstorp er ret billigt.

  • #2   29. jan 2012 Bob, helt enig, det er billigt, men det er også mange penge når man skal køre fra Aalborg med benzin og broerne osv. sådan en tur løber op i 5-6000 inden man er hjemme igen, og det synes jeg (FRUEN) er for mange penge smiley

  • #3   29. jan 2012 Well, så skal du bare ikke køre Trackday smiley Meget simpelt smiley

  • #4   29. jan 2012 Rasmus

    Det er jo også derfor jeg søger alternativer, som jeg har skrevet i teksten smiley


  • #5   29. jan 2012 det er der jo ikke sååå meget af ... ålborg lufthavn har da været brugt til noget event car værk .. men ellers er jeg sikker på du skal over til sverie / norge eller ned på vandel / jyllands ringen hvor der er noget engang imellem ...

    og du kommer nok ikke ind nogle steder for under 1000kr pr. dag


    eneste jge ved der er på plads i år er Jocksbilimport.dk der har lejet Sturup i sverige ...


  • #6   29. jan 2012 Spar lidt sammen. Hellere en god dag på padborg end 3 fesne på et køreteknisk anlæg

  • #7   29. jan 2012 tror sku lige Mysling ramte hoved på sømmet ;D ...

    ville også hellere en tur i gruset end i en jord vold smiley


  • #8   29. jan 2012 det koster at lege mæ æ kneite... og trackdayklubbens arrangementer er superfede.. men hvis du tror at de 1800-2000 bliver din største udgift, så har du meget at lære..

    En hel dags intens kørsel på padborg koster gerne et sæt dæk og et sæt bremser + hvad der nu ellers går i stykker + brændstof. Hvis du vælger at ramme autoværnet, koster det ca 2500.- pr meter, og det bliver udskiftet på din regning, også selvom det kun har fået en lille bule.. Skulle du vælge at sætte ild til din bil på banen er det en super ide at parkere den i græsset, da asfalten er temmelig dyr at reparere, hvis den har været smeltet. gæt selv hvem der kommer til at betale.

    Udover det er det pisse sjovt og det skærper dine evner som billist, og til enhver tid alle pengene værd..


  • #9   29. jan 2012 hov.. det skal jo selvfølgelig også nævnes at din kaskoforsikring dækker hvis du kvadrer din bil / sætter ild til den på banen.. da det er klassificeret som et køretekninsk kursus.. også derfor der er helt specielle regler for hvordan overhaling skal foregå og også grunden til at der ikke bliver taget laptimes osv....

    Lad dig ikke skræmme af ovenstående og få sparet nogle gryn sammen og kom ud og leg.. det er stærktvanedannende smiley


  • #10   29. jan 2012 det er alle pengene værd men det bliver aldrig billigt. men hvis man nu er en hel flok om at dække udgifterne. altså fylder bilerne op så bliver transport i det mindste meget billigere.

  • #11   29. jan 2012 Maigaard

    Kan det virkeligt passe at der ikke er nogen forsikring på når man kører dernede, jeg er ligeglad med bilen dæk bremse osv. det havde jeg regnet med at slide på, men hvis man lige bøjer 10-20 meter autoværn så står man med en ekstra regning på 25-50.000 ? og da minimum det samme hvis der går ild i bilen. Det virker da helt uoverskueligt!

    Synes det hele lyder helt vildt efterhånden og forstår bedre dem der kører streetrace efterhånden smiley


  • #12   29. jan 2012 Det skal så lige siges at jeg kun kører med ansvar forsikring smiley

  • #13   29. jan 2012 nope der er ingen forsikring på.. medmindre du kan lave en aftale med dit forsikringsselvskab..og det tvivler jeg stærkt på at du kan.

    Dog kan man jo bare lade være med at køre i hegnet smiley

    Jeg har aldrig ødelagt noget dernede. Selvom det er meningen at man skal ha en oplevelse fyldt med fart og spænding, så er det jo meningen at vi skal ha bilerne med hjem igen. i hel stand.... Du skal ikke være nervøs for at andre skubber dig i hegnet, der er helt klare regler for hvordan man skal opføre sig på banen.. det eneste der kan gå galt er at du løber tør for talent, og der er det heldigvis dig selv der sætter grænserne...


  • #14   29. jan 2012 Jeg må genbruge ungernes bleer de næste par måneder og så se om jeg ikke kan få skrabet nogle penge sammen så vi kan mødes på en af banerne i sommerens løb smiley

    Jeg takker for de gode svar til jer alle smiley

    Peter



Kommentér på:
Trackday´s

Annonce