{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Tyveri sikring af bil.. {{forumTopicSubject}}

Nu sad jeg og havde en diskussion med en ven om hvordan man kan tyveri sikre sin bil.. Tænker mest på genstande indeni da mange biler stort set idag ikke er mulige at stjæle.. (tænker på nye biler 2010 osv)

Når men der er jo den gode gamle alarm.. plejer at skræmme en del væk..

Men hvad med deadlocks? Der hvor dørene ikke kan åbnes indefra når bilen er låst?

Vil sådan et system hjælpe med at forhindre tyveri?
Vil man eventuelt kunne eftermontere sådan et system?

Er der andre bud?
Vi snakkede lidt om en røg kanon monteret til alarmen, så når den går igang bliver kabinen fyldt med røg og folk kan ikk se en skid.. Kunne vel hjælpe.. Men hvis alarmen så går af uden grund kan det godt blive lidt dyrt.. smiley

Andre bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveri sikring af bil..
  • #1   6. feb 2012 Der er inte man kan gøre, inden for lovens rammer, der vil stoppe tyveri. .Hvis de vil have dine ting, tager de dem.

    Men en ordentlig alarm, der går igang når de skubber til bilen, ikke først når de smadrer ruden, så er man godt på vej.


  • #2   6. feb 2012 **BDOG** _:
    Det er så rigtigt nok.

    Men hvad med deadlock systemet?
    Tror du det vil have en betydning at tyven skal ind og ud af vinduet?
    Altså det er jo meget lettere hvis man bare kan åbne dørene.. Synes selv det lyder som en super form for lås (og forholdsvis simpel) men kan ikke helt finde ud af om det vil hjælpe..


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #3   6. feb 2012 For nogle uger siden, var der en bil nede på værkstedet, som havde fået stjålet hele kabinen.. Alt var taget ud igennem ruden i føredøren, da bilen var deadlocked.. Så nej, hvis folk virkelig vil, så skal de nok få fingrene i hvad end der er! smiley

  • #4   6. feb 2012 deadlocks holder ikke en tyv tilbage...
    Låsen på døren udefra holder heller ikke tyven tilbage.
    Sikkerhedsfilm i ruderne kan gøre det sværere for en tyv, men det er også noget lort hvis du kommer ud for et uheld, da det så tager det længere at bryde ruden ned.


  • #6   6. feb 2012 Tommy B:
    Det er sku vildt!
    Tror sku ikk man ville kunne få kabinen ud af fx min, med mindre man tager forruden.. Men det er bare i samarbejde med alarmen tænkte jeg det ville hjælpe smiley
    Men ja hvis du vil have noget så får de det..

    Jabbekot:
    er det ikke det der er i forruden?

    Giessing :
    Har du prøvet sådan en? smiley
    Har også tænkt på det med en kraftig sirene.. Da lovgivningen ikke giver lov til sådan noget er de alarmer man kan købe super fimset.. så kunne være en fed opgradering smiley Men tror nu den er for let at tage af vejen..

    Hvordan i alverden kommer du så ind og ud af din bil? Altså du har lavet dit eget deadlock system? eller er det dem udenfor?


  • #8   6. feb 2012 Instaler en pit bull på bagsædet.
    Så skal de sgu nok holde sig væk smiley
    Så kan du ligefrem lade bilen stå ulåst hen smiley

    Alt det med låsene osv. glem det, de tager ruden.
    Så hvad gør man når de har smadret ruden for at undgå de kommer ind.
    Ikke rigtig noget, men man kan gøre det uligligt for dem, eks. ved at fyre en +130dB sirene af som skal monteres under føresædet eller inde bag instrument bordet, så der ikke er hurtig muligehd for at komme til den.
    men kan også fyre en gasspray af i kabinen, den er lugt fri, men virker som tåregas og går at de intet kan se eller gøre.
    ikke lovligt, men hvem kontakter også politet for at brokke sig over at de ikke kan stjæle noget i en bil fordi der var tåregas i den smiley
    Dette skal dog kombineres med en 2 vejs alarm, så man får en sms om at bilen er under indbrud, så har man da mindst 10 min. inden de kan se noget igen og gøre noget.

    Pepper spray er noget bæ, det skal ramme personen for at virke, men der findes tåregas, som er mindst lige så effektivt og som ingen i kabinen kan undgå at blive total ramt af uanset om den så sider gemt under sædet.

    Men ja det er jo i strid med loven og hvad nu hvis lortet går af mens man køre på motorevejen smiley


  • #9   6. feb 2012 Skift ruden ud med plexiglas smiley

  • #10   6. feb 2012 En bil er som et hus at tyveri sikre.
    Så længe der er vinduer i, så er kabinen tilgængelig.
    Det bedste i min verden er at ikke have værdi genstande ligge synligt.


  • #11   6. feb 2012 Giessing :
    Så okay, dine dør åbnere indenfor er forbundet som dem udenfor.. Når bilen er låst så er de ude af drift..
    Sku en smart løsning på en måde at tilbygge deadlock på smiley Skal jeg huske..

    BRABUS :
    Det med gas er pisse smart.. Men man kan sku da ikk lovligt få fat på de gaspatroner kan man??
    Men ja igen en syg kraftig sirene vil hjælpe, den er blot let at slå fra hvis det er... Men man kan jo bare smide flere rundt omkring smiley

    Hans H:
    Nu tænker jeg også bare i de fleste tilfælde at kunne forhindre en del tyverier.. Ikke hvis tyven 100% VIL have hvad du har i bilen. Det ved jeg at han får lige meget hvad.. Men bare mere for at gøre det sygt svært for dem smiley


  • #14   6. feb 2012 Giessing :
    Det er nemlig lige det smiley
    Kan være han ikke havde regnet med det og så ender det med at han bare tænker fuck det og smutter.. smiley

    Men ja hvis de vil have den plejer de også bare at bortfører bilen.


  • Henrik A
    Henrik A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   29. jan 2013 Prøv at se www.bear-lock.dk helt nyt i dk

Kommentér på:
Tyveri sikring af bil..

Annonce