{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

God billig diesel {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Er lidt ude i et område jeg ikke kender til så derfor tænkte jeg at spørge her inde..

Kigger efter en diesel bil som skal bruges til at kunne køre på fritureolie..

Bilen skal helst være okay let at kunne fikse, billige reservedele og forholdsvis kørestabil..
Ud over det så går jeg også efter en bil med lave faste afgifter..

Nogle biler jeg har tjekket er:
Citroen saxo 1.5D
Peugeot 106 1.5D
Peugeot 306 1.9D

Hvilken af disse biler vil være mest egnet til sådan et forsøg..? Egnet = super billig dog holdbar..

Forresten hvordan kan jeg tjekke hvad diverse afgifter til bilerne er på?? Fordi vil gerne kunne tjekke lidt rundt selv smiley

Hvis i har andre mulige alternetiver så skriv endelig..

Har også kigget på en mercer 190D tror jeg det var 2.5 eller sådan noget, dog koster den for meget i faste udgifter..( ca 2700 pr halvår af hvad jeg fik at vide..) så ja...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God billig diesel
  • #1   20. feb 2012 Golf 2 TD/GTD
    De brokker sig aldrig smiley


  • #2   20. feb 2012 jeg har lige vognen til dig en gammel post bil. den er pisse grim men den kører pisse godt det er en partner 1.9D ny synet til 6000.

  • #3   20. feb 2012 De to franske 1,5 er i min bog ens - så står valget mellem de to, så gå efter det design du finder pænest.

    Hvis du vil have en der kan rende på friture-diesel kan jeg anbefale en 1,6 td fra vw. Enten golf II eller Passat. Hold dig fra 1,9 fra vw. 1,9 td (motorkode AAZ ) er alt for svag en konstruktion med en masse problemer. TDIeren er alt for fintfølende. 1,6 fra golf II / Passat er ikke kræsen, let at skrue i og til at finde ud af. Kører på plantesterol uden de store ombygninger.

    Opels 1,7 diesel er også en mulighed - men - hold dig fra 1,7 izuzzu motor. De dør ind ad en kant. 1,7 DR burde også kunne tæmmes - men - mit bud er helt klart 1,6 fra golf II / passat


  • #4   20. feb 2012 hvilke problemer plejer sådan en golf 1.6 fx at have hvis den nu lad os sige har kørt 300-400.000??

    Hvad skal man holde øje med..?

    Og tror i de er til at finde i en okay stand til under 10k?
    + hvad er de faste afgifter på sådan en fætter?


  • #5   20. feb 2012 Emre:
    Golf 2 1,6 TD koster mig 2300 om året i afgift på gule skiver, på hvide er det 5600 mener jeg,
    Jeg har haft 3 Golf TD'ere det sidste halve år, og den der kørte bedst var en motor son havde gået næsten 500.000.

    Men, det er jo simpelt at skifte dele på sådan en bil, faktisk er det meste ligetil og siger sig selv, og du skal kigge efter rust på sådan en fætter, olie og vandstand, samt den generelle lytten efter mislyde fra undervogn, motor mm.


  • #6   20. feb 2012 Det skal siges, den Golf 2 TD jeg havde der havde kørt 500.000 knap var en 1v'er Økodiesel, altså 60 HK udgaven.
    Og den skiftede jeg aldrig noget på i motoren udover olie, den kørte på alt, friture, raps eller fyringsolie.


  • #7   20. feb 2012 http://www.dr.dk/Ramasjang/noerd/index.htm#/ad710d6c-757c-4521-8143-1fa49a24ca6a

    Prøv og kig her, vil helt sikkert være dig en hjælp (:


  • #8   20. feb 2012 Mats GTI 16v :
    Okay så du siger at jeg nok ikk kommer til at opleve noget med motoren??

    Kan man som privat person have en bil på gule plader? og skal der så ikk betales misundelse afgift eller sådan noget??

    og hvilke priser tror du de er til at finde i..?
    har fundet et par stykker på dba til 5-7000kr men ved ikk helt om de er holdbare


  • #9   20. feb 2012 Emre
    Du kan sagtens have en bil på gule plader som privatperson, der skal bare være betalt moms af det (:
    Alle de gulplade golf 2'ere du kan finde må du køre i, vil jeg vove at påstå (:


  • #10   20. feb 2012 Emre:
    misundelsesafgiften er vidst for biler efter 1997 smiley se om du kan finde en golf 2'er der er det.

    Derudover, jeg har endnu ikke oplevet noget med mine motorer, jeg kan ikke garantere for at du skal ud og skifte gløderør på et tidspunkt eller lign. men jeg har ikke slået en ihjel endnu og jeg kører dagligt næsten 170 km om dagen.


  • #11   20. feb 2012 Har selv givet 7500 for min nuværende golf 2'er, og den kører upåklageligt, har gået mellem 250-300.000.
    Det skal lige siges alle mine har været skruet i tryk og pumpen for at yde mere.


  • #12   20. feb 2012 Mats GTI 16v :
    Lyder godt.. lyder som om det er sådan en fætter jeg skal gå efter..

    Så er der bare forsikringen smiley


  • #13   20. feb 2012 Den golf jeg havde i ca 50.000 km, var der ikke mere galt med, end der kunne ordnes med en skruetrækker og en svensknøgle.

    Vær opmærksom på turboen - tjek at der ikke er slør i møllen. Skift filtre og olie efter servicebogen. Ellers er motoren bund solid og volder ikke de store mekaniske problemer. (naturligvis kan alt jo skamkøres og ødelægges - men som udgangspunkt er den 1,6 td'er der sad i golf II det mest solide der nogensinde har forladt vw fabrikken, hvis du spørger mig)


  • #14   10. sep 2012 syntes bare at topstykke har det med at flække på de golf 1.6 td
    eller er det bare dem jeg kender som har tunet lidt på deres at de ikk kunne holde


  • Miko R
    Miko R Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   14. maj 2013 Hej. Er der nogen der vil købe et par hundreðe liter brugt fritureolie?

  • #16   15. maj 2013 Naah projektet blev droppet lige for tiden.. smiley

    Desuden kan jeg skaffe fritureolie gratis i massevis, så ja smiley


  • #17   15. maj 2013 Køb min, smiley ekstra motor og de kan godt klare det..

  • #18   15. maj 2013 Hvad er det nu der skal til? Ikke ret meget ombygning, vel?:-)

Kommentér på:
God billig diesel

Annonce