{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.671 visninger | Oprettet:

claus a
claus a
Tilmeldt:
26. feb 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 55

Autoteknolog {{forumTopicSubject}}

Er der nogle herinde der har den uddannelse og evt har fået et job et eller andet sted, eller måske bare har udd. men kan ikke finde noget. Så kunne det være dejligt hvis i gad og skrive lidt om det, hvad i har fået ud af det o.s.v. Og hvilken uddannelse havde i før i kom ind? Jeg går selv med tanken om at komme på den uddannelse på et tidspunkt, men det er jo ikke rigtigt noget ved hvis der ikke er arbejde overhovedet. Jeg bliver selv færdig med STX i år og regner med at komme derind om 2 år, efter mit sabat år

Tusind tak hvis i vil svare smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autoteknolog
  • claus a
    claus a Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 55
    #1   24. feb 2012 *finde noget arbejde selvfølgelig smiley

  • claus a
    claus a Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 55
    #4   24. feb 2012 Tak for svaret Morten. Jeg har også overvejet om man skulle droppe det sabat år, nemlig p.g.a jeg er blevet frarådet det mange gange.

  • #5   24. feb 2012 Ville også droppe det "sjove år" og læse direkte videre, inden du vender dig til at tjene penge. For så bliver det squ svært at gå tilbage til SU...

  • #6   24. feb 2012 jeg er uddannet automekaniker, jeg arbejdede 1.5år og nu er jeg begyndt at læse produktionsteknolok, og jeg er virkelig glad for hvad jeg har gjort!;)
    jeg var skoletræt efter folkeskolen, gik så i lære og efter svendeprøven ville jeg arbejde og have det sjovt men efter 1.5år var jeg sindsyg træt af at være automekaniker og er super glad for at komme i skole igen;)


  • #8   24. feb 2012 autoteknolog er det ikke noget med at i lærer noget om opsætning af racerbiler osv.?
    skal man ik være automekaniker før eller hvad?? det tager jo kun 2år:)


  • #10   24. feb 2012 ja men man skal altså have en grund uddannelse??

    jeg var nemlig i tvivl om det var det jeg ville, men jeg gad ikke da jeg gerne ville have en pause fra bilverdenen i et stykke tid! det er et meget ensartet og utaknemmeligt arbejde når det ikke omhandler ombygning:-(


  • claus a
    claus a Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 55
    #12   25. feb 2012 Pernille, har du fået praktik plads o.s.v. ? smiley

  • claus a
    claus a Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 55
    #14   25. feb 2012 jeg har hørt at det heller ikke er for godt i Aarhus, hvor går du henne? smiley

  • #15   25. feb 2012 Pernille J: Hvad er det som du er stærkt utilfreds med angående uddannelsen??

  • #18   25. feb 2012 morten D

    ja det var faktisk det jeg tænkte, det var lige også det jeg tænkte og hørte om uddannelsen da jeg læste om den:)


  • #19   26. feb 2012 Pernille J : okay det lyder da bestemt trist.

  • #20   28. feb 2012 PT. er der over 100 Autoteknologer der studere i Århus.
    Det er bare at komme op og sige hej, Spørg hvem du vil, om hvad de syntes om uddannelsen, og se faciliteterne med EGNE øjne.
    Isteden for at lytte på nogle der engang har overvejet at starte på uddannelsen i en anden by, for 1-2år siden.

    Ja der er meget om motorsport, alle elever skal indgå og køre i et racer team med ALT hvad der høre med,- Vedligeholdelse, adskillelse, indkørring, sponsor aftaler, økonomi, transport, logistik, ledelse, kunde-håndtering ETC. Men der endnu mere omkring fejlfinding på gade biler.

    Der er mange der har været i praktikforløb indenfor motorsport. Le mans, Kina, Tyskland, England, Danmark, USA mm.
    Og hovedparten af dem har job inden for samme branche nu.

    Hvis DU vil danne DIG et indtryk af hvad der sker i Århus på Autoteknolog uddannelsen, så læs igennem nogle af følgende link og få en ide om hvad man som studerende laver:

    http://racemag.dk/formel-ford-som-en-del-af-uddannelsen/

    http://racemag.dk/autotech-racing-satser-med-to-aquila/

    http://www.facebook.com/ATRacing5

    http://racemag.dk/kort-nyt-mikkel-byrialsen-til-autotech-racing/

    http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=47129

    http://stiften.dk/aarhus/nye-racer-lokaler-indviet-i-viby

    http://www.danskmetal.dk/Nyheder%20og%20presse/Nyheder/2011/November/Aarhusianske%20laerlinge%20gir%20den%20fuld%20gas.aspx

    http://www.twphoto.dk/index.php?page=viewalbum&mappe_id=16

    http://aarhus.lokalavisen.dk/springbraet-til-et-droemmejob-med-fuldfede-hestekraefter-/20110916/artikler/709209907/1449

    http://www.dasu.dk/web/guest/laesmere/-/journal_content/56_INSTANCE_MVmK/14/669472


  • claus a
    claus a Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 55
    #21   28. feb 2012 Tak for det Johan smiley

  • #22   29. feb 2012 jeg har også problemer med ryggen, det var også en af grundene til at jeg valgte at studere:)

  • #26   14. maj 2012 Hej Alle sammen
    Håber stadig der er lidt gang i denne tråd...
    Kan det passe at Autoteknolog uddannelsen ikke kører i Haslev mere?
    Af hvad jeg kan se sker det kun i Næstved, Århus og Viborg:
    http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/autoteknolog.aspx

    Det er super lækkert folk vil dele deres oplevelser med uddannelsen. Ærgeligt for jer som gik i Haslev. Er der nogle som ved noget om Autoteknolog uddannelsen i de 3 byer den umiddelbart den udbydes i nu?

    Og tak til Johan for lidt godt omkring uddannelse;) Syntes nemlig den lyder rigtig spændende, og håber sådan at det kan lade sig gøre at få noget godt ud af og tage den...


  • #27   20. maj 2012 Hej Anders

    Autoteknolog uddannelsen er stadig igang i Haslev (det er en fejl der står Næstved i UG, det ER i Haslev) Det fordi Haslev hører til Næstved skolen så at sige.

    Jeg er selv blevet optaget på uddannelsen til august 2012.


  • #29   20. maj 2012 Er det så slemt?

    Var dernede i april - og der var der alligevel en del i klasselokalet da vi hilste på.

    Har læst du skriver det er useriøst. Alt hvad jeg har oplevet umiddelbart virker professionelt ud ad til.


  • #31   20. maj 2012 Okay. Var det projekter og sådan de ikke havde styr på - eller var det den almindelige undervisning som ikke fungerede? Eller noget helt 3.?



  • #33   20. maj 2012 Håber sq de har fået mere styr på det så. Uddannelsen lyder super fed, og det da virkelig ærgeligt hvis de ikke formår at løfte opgaven at undervise.

    Kunne være rart at høre fra nogen der stadig går på uddannelsen - deres vurdering af uddannelsen på nuværende tidspunkt.

    Da jeg søgte lidt rundt på uddannelsen inden jeg var på rundvisning, så jeg at de havde søgt ny underviser til uddannelsen med svarfrist i marts 2012. Man kunne håbe at de måske havde fået ansat en kompetent lærer.


  • #34   21. maj 2012 Hej Emil
    Tak for dit svar, så blev jeg lidt klogere;)
    Hvordan kan du vide at du er optaget? Af hvad jeg kan se (igen på ug.dk), så er ansøgningsfristen til 5 juli.

    Håber også meget de har fået styr på tingene i Haslev, for ellers tager jeg sku til Århus!:D

    Som Emil også efterspurgte, hvis der er nogle herinde som er færdig med uddannelsen, eller igang med den, så lad endelig høre fra jer...



  • #36   21. maj 2012 Okay, det er også hvad jeg hører andre sige..
    Syntes fandme det er ringe at der kan være så stor forskel alt efter hvor man vælger at studere!

    Og de ting som I har været udsat for på jeres hold Pernille, det er bare ikke acceptabelt...

    Du starter ikke en af de andre steder så!?


  • #38   22. maj 2012 De har frit optag - så man får svar ca 2 uger efter man har ansøgt. Så kvoter olign er irrelevante. Du skal bare ansøge senest 5. juli smiley

    Fik svar om optagelse for 3 uger siden. smiley


  • #39   22. maj 2012 Forståeligt nok Pernille, det er ærgeligt..

    Emil
    Så tillykke med at du er kommet ind;) Du har måske heller ikke mulig for at tage til Århus?


  • #40   22. maj 2012 Tak tak!

    Nope - desværre. Hele mit liv er her på sjælland - kone, venner, familie, arbejde og bolig smiley


  • #41   30. maj 2012 Hej emil.... tillykke med du kommet ind på uddannelsen så vi to..
    Jeg har selv været på besøg nede på skolen i Haslev. og må give Pernille ret i at der ikke ser ud til at være styr på så meget. det gammelt værksted og slidte biler.. langt fra de racer biler som jeg forstillet mig.

    Men hvad er altrenativet. jeg starter til august.. Så kan det jo være vi mødes dernede..


  • #42   30. maj 2012 Emil og Taher H

    Nu var jeg oppe og kigge uddannelsen i Århus i går, og alle de elever jeg snakkede med frarådede mig at starte i Haslev som autoteknolog.
    De havde alle hørt at der stadig ikke var styr på tingene. Og nu vil jeg ikke sætte nogen på korset, men dette har jeg hørt både fra elever samt personer højere oppe.

    De siger at de prøver at få lukket uddannelsen i Haslev, fordi den har så lave standarder!

    Men derfor kan der selvfølgelig ikke ske noget ved at starte og se hvad det er for noget. Ønsker jeg det bedste held og lykke, og håber at jeg ikke har ret:)


  • #45   30. maj 2012 Det er også fint at du fraråder det Pernille, det er jo rigtig kedeligt det du har oplevet i Haslev.

    Jeg har bare prøvet at undersøge det, får også at finde ud af om de evt. har fået rettet problemet, og uddannelsen op at køre.
    Men da det ikke virker sådan, tror jeg desværre det er ligeså skidt som dengang du gik der:-/


  • #46   31. maj 2012 Jeg har tidligere været meget kritisk overfor uddannelsens sammensætning, ledelsens arbejdsgang og seriøsiteten i Haslev, men jeg føler så også et det nu er min pligt at skrive. Tingene har taget en helt anden drejning. Der er blevet fyret lidt blandt de ansvarlige. Der er blevet ansat nye kompetencer og vi oplever struktur på et meget højere niveau end de foregående 2år. Der er lys for enden af tunnelen, men der er et stykke derhen endnu.

    Mvh Peter
    Studerende AUT-TEK Haslev.


  • #47   31. maj 2012 Hej Peter
    Tak for lidt gode nyheder vedrørende uddannelsen i Haslev;) Det er svært at vide hvordan det står til dernede, når man ikke har snakket med jer der går dernede.

    Håber at de får styr på det sidste...:)


  • #48   16. jun 2012 Hej Alle.

    Jeg startede op på uddannelsen og var med fra starten af. Hvis ledelsen stadig er den sammen og de har samme holdning til uddannelsen, så ser det bestemt ikke lyst ud..

    Jeg var den første som skulle rykke op på 3.sem. men pga. jeg var den eneste elev til det, så måtte jeg droppe ud i et halvt år indtil 2.sem. skulle rykke op. Men alle dem fra 2.sem droppede jo så også ud, mener også de meldte uddannelse til ministeriet.

    Ved ikke om HP stadig er motorlære. Kan fuldt forstå ham hvis han er stoppet. men han var da den eneste lære som højende den udd. Han fortalte os, at når man underettet ministeriet så havde udd. 3 måneder til at rette op på fejlende ellers skal den lukkes.

    Men en ting er ret sikkert. Hvis ledelsen er den samme og michail stadig er kordinator, så ser det på ingen måder lyst ud. Jeg optog et møde vi havde med ledelsen. Til dette møde sagde de og jeg citere " da dette er en videregående uddannelse så er det 90% teori og se kunne vi jo tage uf på et værksted og se på en motor en enkel dag" Han mente hovedsageligt at vi bare skulle sidde og læse teori.

    Skal du havde noget ordenligt ud af uddannelsen så skal man til enten århus eller viborg. Den dag der kommer en anden ledelse på skolen så kan det være at det kan komme til at fungere.

    Forresten nogen der ved om audi'en nogen sinde kom ud og køre ( en sølv a3, ved ikke om den er skrottet)

    Til dem der starter på udd. ønsker jeg alt held og lykke. Bare husk på, de skal altså havde alt med hård hånd før de forstår det. Ihvertfald michail.


  • #49   16. jun 2012 Hey Dennis
    Jeg kan simpelthen blive så sur når jeg læser de ting du skriver. At de udsætter folk for sådan noget, det er bare direkte respektløst...

    Men tak fordi du gad at dele dine oplevelser:)


  • #50   13. jul 2012 sorry for at hive liv i en gammel tråd, men skal også starte op her til august deroppe.. Jeg håber inderligt at der er blevet meget mere styr på tingene, MEN mon ikke også et af problemerne er at unge mennesker tror at de kan komme direkte fra gymnasiet uden NOGEN som helst erfaring inden for motorsportens verden, gå i skole 2 år og så kan de komme ud og skrue for schumacker?
    Havde en samtale med micheal for et lille års tid siden, og efter hvad jeg har hørt og kan læse mig til har han fyldt mig med løgn fra ende til anden...

    Ved at det nok er lige optimistisk nok, men måske vejen frem var at prøve at få indflydelse på uddannelsen i stedet for generelt og i alle sammenhænge modarbejde den? En ar argumenterne for at der ikke er ret meget med motorsport i haslev var at de ingen racerbaner havde i nærheden... men de har masser, og endda muligheden for at distancere sig ved at slå sig på andre grene af motorsporten.. mulighedderne for vejsporten er meget fine herovre ;).


  • #51   6. sep 2012 Hej BG

    Ved jeg puster lidt liv i denne tråd igen.
    Men jeg er startet i haslev her i august 2012. Og jo der er sq kommet styr på det, vi har vores eget værksted nu uafhængigt af spk delen. Dem der er 2. Semester nu har et fedt tuningsprojekt kørende på en Audi a3 se den på youtube. Og vi ny startede 1. Semestre har fået to projekter at starte på, vi er 20 elever i klassen og en god blanding af mekanikere og htx og gymnasie uddannede. Og jo HP er stadig hernede, derudover har vi også Mikkel som faglærer i bilteknik og han er en god support at have med da han har sit eget firma ved siden af og har arbejdet meget med tuning. Styringen er virkelig strammet op af vores nye studiekoordinator som har luget ud og strammet meget op og fået rettet uddannelsen ind på det rigtige spor.
    Hvis i stadig har spørgsmål som send dem afsted smiley


  • #53   6. sep 2012 Hej Pernille
    Jeg er sq ked af at høre det gik sådan for dig som det gjorde, du burde overveje at give det en ny chance, Farberov er der ikke mere hvilket MANGE er glade for, Peter Krüger er ny mand i sædet og han har sq haft mange kampe og prøver virkelig at ligge sig i selen for os. Du burde evt. komme ud forbi en dag og se det nye værksted, vi flytter ind 2/10-12. Kan smide dig en post når det er så kan du få en tur i de nye lokaler og måske genoverveje Haslev?


  • #55   6. sep 2012 Pu ha, overvejede det også, men 2 år på SU, og så med 2 børn, det er bare NO GO...

  • #56   6. sep 2012 Martin der skal du så vide vi har en i klasse der er alene med seks, og han er sq på SU

  • #57   7. sep 2012 Rune-> Ja nemlig... ALENE = mange børnepenge fra staten!

  • #58   10. sep 2012 Kunne da være man skulle kigge forbi og hilse på en dag. Fik nemlig aldrig set audi'en med liv i.

    Super fedt at høre, at i endelig har fået eget værksted. Hvor kommer det nye til at ligge?
    Også super godt at høre Mikkel er kommet til at hjælpe til, da han har en god viden inden for motorstyring smiley


  • #59   10. sep 2012 havde overvejet det men tror jeg tager en normal mekaniker først. og håber på der er startet et forløb oppe i den rigtige ende af sjælland.

  • #60   13. sep 2012 Jeg kørte dagligt fra Hundested til Haslev for at komme i skole det år jeg gik der smiley

  • #61   16. sep 2012 Hej alle sammen.
    Da jeg går med overvejelser om at starte på denne uddannelse, har jeg læst hele tråden igennem, for at danne mig et indtryk af hvordan uddannelsen kører i næstved.
    Jeg havde hørt at Viborg skulle være den bedste, men synes sgu bare det var så langt væk fra det hele så overvejede næstved..
    Af hvad jeg så kan forstå, har den i Næstved været rigtig rigtig dårlig, men er kommet nogenlunde op at køre??
    Jeg regner med at starte (hvis jeg skal starte) til Januar 2013. Jeg bor i øjeblikket i Herlev, så der er en del kilometer i transport..
    Så håber at der er nogen der gider bruge 5 min for at afklare et par af mine spørgsmål smiley

    Hvor ligger skolen(eller lokalerne) PRÆCIST? Næstved, eller haslev? (kom gerne med en adresse)

    Er uddannelsen kommet ORDENTLIGT op at køre, eller hænger det stadig nogle steder? Orker nemlig ikke flere useriøse skoler..

    Kan i beskrive en skoleuge for mig?

    Håber i kan/gider hjælpe mig med mine spørgsmål smiley

    Mvh Kasper


  • #63   16. sep 2012 Tak for det hurtige response smiley
    Ved du om det er til at finde en billig bolig i området?


  • #65   17. sep 2012 Hej Kasper.
    Lokalerne ligger nøjagtigt på Skolegade 21a, 4690 Haslev og værkstedet ligger også i Haslev, bare på Finlandsgade.

    En typisk uge 1. semester er:
    Mandag; 2 lektioner kommunikation, 2 lektioner bilteknik, 2 lektioner sikkerhed og SRS-systemer
    Tirsdag; værksted/bilteknik
    Onsdag; 4 lektioner ledelse, 2 lektioner kvalitet
    Torsdag; 2 lektioner kvalitet, 4 lektioner bilteknik
    Fredag; 4 lektioner erhvervsjura, 1 lektion evaluering

    Vil sige at der er 95% styr på det nu. Til januar er der 99% styr på uddannelsen. Ny studiekoordinator, Peter Krüger, gør et super stykke arbejde, og inden længe er der styr på de sidste løse tråde.
    Til orientering starter 1. semester 2 stk BMW 325 turbo projekter op nu - de skal bruges til dragrace. 10 mand i et team på hver bil. Der er lavet budget og søgt sponsorater.

    Jeg er i hvert fald super tilfreds med uddannelsen. Og de sidste 5% er der styr på inden længe.


    Mvh
    Emil
    Studerende, 1. semester, Autoteknologudd.


  • #67   17. sep 2012 Man må sige de har fået rykket sig meget fra det lego jeg sad og lavde for halvandet år siden.

    Men igen, er det super godt at den er kommet så godt op og køre udddannelsen, når man tænker på hvordan den startede.


  • #68   17. sep 2012 Tusind tak for alle svarene, det var meget nyttigt!
    Nu er jeg rimelig sikker på at jeg starter til januar smiley


  • #69   12. dec 2012 Så må hun hilse ham og sige han er lidt af en brokrøv smiley Indrømmet at værkstedet ikke er op til top professionel standard endnu, er først lige overtaget/ startet op for et par måneder siden, men omvendt er det jo heller ikke en uddanelse til mekaniker du starter på. Der er grundlæggende det der skal til selve uddanelsen derude.


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #70   14. dec 2012 Hey!

    I forhold til hvad der bliver skrevet, vil det så sige, at det er bedst at have en mekanikeruddannelse som baggrund? Jeg har selv en ældre studentereksamen, men overvejer uddannesen i Haslev.
    Men hold op hvor er jeg blevet skræmt af hvad jeg har læst om Haslev!

    Er uddannelsen meget præget af tuning og motorsport? Jeg er mere interesseret i diagnosticering af normale biler, i forhold til at få et job som tekniker.


  • #71   14. dec 2012 Hvis du er mest interesseret i diagnosticering af almindelige biler hvorfor så ikke bare blive almindelig mekaniker?

  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #72   15. dec 2012 Fordi jeg ikke er interesseret i at skifte dæk, olie og udstødninger, og lave mekanikerarbejde i den forstand.
    Jeg vil gerne noget inden for teknik/rådgivning/fejlfinding/optimering.


  • #73   16. dec 2012 Altså man bliver ikke diagnosetekniker af at gå på uddannelsen. Men der kommer vidst et valgfag med kompliceret fejlfinding. Vi har ikke meget med tuning og motorsport, andet end vores projekter (dragracing). Vil du kun arbejde med tuning og race - så skal du til Aarhus...
    Resten af udd. i Haslev er meget fokuseret på rådgivning og de merkantile fag.
    Der er lidt uenighed pt. om bredden og indholdet af de autotekniske fag. Så det bliver der arbejdet på.
    Tror også folk skal huske på at det er en videregående uddannelse - hvilket fordrer en del mere selvstudie. Og så tror jeg ikke jeg støder nogen ved at sige at mange af dem med mekanisk baggrund har meget at lære i de merkantile fag og dem med gymnasiel baggrund har en del at læse op på i de autotekniske fag.
    Men det er fedt at folk kan spare med hinanden på tværs af baggrunde - det lærer man rigtig, rigtig meget af!
    Der starter en ny lærer her til januar - det er vi alle meget spændt på. Han er vidst maskiningeniør og super erfaren i autobranchen!


  • #74   16. dec 2012 Og så har vi lige fået besked på at uddannelsen flytter til Næstved 1/8-2013. smiley

  • #75   16. dec 2012 Jeg går på uddannelsen i Aarhus, og jeg er virkelig positivt overrasket. Niveauet er rimelig højt, stemningen er god, og det er nogle rigtig dygtige undervisere.

  • #76   18. dec 2012 Christian: Det afhænger jo også en del af hvor stor din interesse er for området, og hvad din erfaring er. Jeg kander flere rigtig rigtig dygtige mekanikere.. der ikke har uddanelsen. MEN det har kostet blod sved og rigtig mange års "arbejde" på de små private værksteder at komme der til. Du bliver ikke dygtig til at diagnocere på 2 års skolegang allene lige meget hvad, og til dem der har håb om tunings delen, så lærer du det SLET ikke på 2 års skolegang. MEN der er på den anden side ingen der hindrer dig i at arbejde dig viddere derfra jo.
    De kloge siger at livet er en lang uddanelse...


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #77   18. dec 2012 Ok. På uddannelsens hjemmeside står der bare, at man kan blive bl.a. diagnosetekniker med den uddannelse.
    Men hvad er arbejdsfunktionerne så typisk, med den uddannelse?


  • #78   18. dec 2012 Man kan sige at der i hvert fald på sjælland ikke er nogen typisk arbejdsfunktion, for der er ikke nogle autoteknologer i omløb endnu.. Så det er jo meget op til den linie DU vil og går efter. I mit eget tilfælde er målet noget værkfører ell. lign funktion. Igen vil det jo komme helt an på dine egne evner, erfaringer osv.

  • #79   22. dec 2012 Citat:
    "....Vi har ikke meget med tuning og motorsport, andet end vores projekter (dragracing). Vil du kun arbejde med tuning og race - så skal du til Aarhus... "

    Hvorfor får man ikke noget at vide om disse ting når man søger uddannelsen......
    Hvor er jeg træt af det opreklamerede danske skolesystem =.=


Kommentér på:
Autoteknolog

Annonce