{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.589 visninger | Oprettet:

ulykke {{forumTopicSubject}}

Her idag på københavnsvej kørte jeg forbi en 45 scooter som den må, kørte ude på vejen. Lidt efter et lyskryds bremser bilen hårdt op foran mig. Og ham scooteren når ikke rigtigt at reagere, så han vælter og hans scooter glider ind i min bil, så min kofanger bagpå bliver ødelagt.

Han kører videre, men jeg får stoppet ham inde på en tank, hvor han ikke vil erkende at det er hans fejl. Hvor på jeg er uening med ham.

Så vil jeg høre om det er hans ansvarforsikring der skal dække min skade på bilen, eller hvad?

Jeg havde en passager med i bilen som vidne. Og han erkender han kørte / gled ind i min. Men ikke det er hans fejl.

Hvem skal betale & hvem har skylden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulykke
  • #1   13. mar 2012 vil faktisk mene det er ham på scooter der skal betale da han ikke holder nok afstand til dig...

  • #3   13. mar 2012 din passager kan ikke vidne. men fik du hans nummer plade? og er der ikke skader på hans knallert?

  • #4   13. mar 2012 Han bliver ved med at sige det var min fejl fordi jeg bremser hårdt op, den holder ingen steder jo.

  • #5   13. mar 2012 Har hans telefon nummer & hans nummerplade.. Og ja man kan godt se at den har været nede og kysse jorden, har også farve mærker på min bil efter hans scooter.

  • #6   13. mar 2012 har selv prøver det samme før.
    men du skulle have ringet efter politiet lige efter ulykken..


  • #8   13. mar 2012 Han skal kunne stoppe for enhver uforudset forhindring, dvs han har ikke holdt den fornødne afstand. Helt sikkert hans skyld.

  • #9   13. mar 2012 Du ska nok have fat i et vidne..

    Det er hans skyld da han ikk holder afstand.. Ikk en skid med at du bremser hårdt op.. Det er jo netop derfor der er den afstand..


  • #10   13. mar 2012 du skulle nok have haft den bils nr plade der stoppet op forand dig..


  • #11   13. mar 2012 Ingen tvivl, lige meget hvor meget han argumentere mod din historie, så SKAL han kunne bremse ned. Han har kørt for tæt, bad luck for HIM! Du skal ikke vaere bange, han kan sådan set sige hvad han vil til sin forsikring, men han står for regningen..

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #12   13. mar 2012 du tager billeder af alting, bedst hvis du har et af hans scooter også

    så ringer til du forsikringen (din egen) og evt derefter til politiet da manden stak af fra en ulykke, det er direkte strafbart.

    og hjælper det ikke, så stjæler du hans scooter og sælger den, så dækker det vel skaden.

    jeg havde nok kørt ham ned hvis han stak af, så du var sku flink smiley


  • #14   13. mar 2012 Snoopy Good one! smiley :D "jeg havde nok kørt ham ned hvis han stak af, så du var sku flink :)"

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #15   13. mar 2012 CD...

    efter 4 trafik uheld hvoraf 2 var ret slemme, så har jeg intet til overs for dem som stikker af fra større eller mindre ulykker

    i mine øjne er det flugtbillister alle sammen, og de skal bare stoppes, koste hvad det vil...

    du kan tro en scooter kan køre mange steder med en vectra i røven hihi, men han ku bare lade være at slå til min dør fordi han ville snige omkring bilen istedet for at vente til vi kørte allesammen..


  • #16   13. mar 2012 det er altid ham der kommer bagfra... i harmonika sammenstød feks så er det altid nr 2 bil som betaler for skader på nr 1 bil og nr 3 bil betaler for skaden på nr 2 bil osv... han har ikke været opmærksom og derfor køre op i dig... svare til en bil holder stille og en anden bil køre op i røven på den anden...

    ERGO: DET ER HANS FEJL OG HANS FORSIKRING


  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #17   13. mar 2012 Står knallertføren ikke også til et klip for at køre for tæt på ? det er da trods alt en 45 scooter som kræver bilkørekort

  • #18   13. mar 2012 Der er en del delte meninger omkring det smiley

    Men somsagt så er han kørt op i mig, og man kan se at hans scooter er gledet ind i min kofanger, da skaderne sidder "lavt"

    Det der skete var at jeg satte katastrofeblink på og stod ud af bilen, og sagde til ham gutten på scooteren om han ikke lige kunne køre lidt frem, så jeg kunne få bilen væk fra vejbanen, og vi kunne snakke lidt. Om han misforstod, eller kørte væk. Så fik jeg hurtigt fat i ham igen og fik ham ind på en tank.

    Han skulle skynde sig meget på arbejde. Men jeg fik hans nummer og så hans mobil ringe, og så skrev jeg hans nummerplade ned.


  • #19   13. mar 2012 han holdt ikke afstand.. hans fejl

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #20   13. mar 2012 husk kørekort nummer til anden gang og gerne hans cpr nummer også

    jo mere info jo bedre står du altid



  • #21   13. mar 2012 Ja det er rigtigt nok. Har dog aldrig prøvet at være indblandet i en ullykke hvor der er andre med.

  • #22   13. mar 2012 min erfaring er at dit forsikringselkab er nogle homoer der ikke vil køre sagen for dig og han nægter hvilket hans forsikrings selskab også gør og i sidste ende ender det med at hans forsikrings selskab ligger sag an imod dig for at det skulle være din skyld, sådan har jeg oplevet det.

  • #23   13. mar 2012 smiley Det typisk cykelister og scooterister... De tror de ejer vejen og ikke skal køre efter forholdende og holde den afstand der nu skal holdes...

    Det er så belastende at hver gang en bil og cykel eller lastbil og cykel har været for tæt på hinanden så det altid "den store" som får skylden selvom de fleste cykelister de skider på ALT og ALLE så længe de bare kan slippe...



  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #24   13. mar 2012 Du skal bruge et vidne der kan bekræfte at du ikke overhalede ham for med det samme at lave en hård nedbremsning.

    Hvis din overhaling var afsluttet og du med rimelig plads skiftede vognbane ind foran knallerten er det helt klart ham som ikke holdt afstand.

    bevisbyrden kan være utrolig svær at løfte. og i en sag som denne hvor knallertføren ikke har rejst et erstatningskrav mod dig, er langt det letteste selv at fikse den kofanger, det er slet ikke en stor nok skade til at det kan svare sig at blande forsikringen ind i det.


  • #25   13. mar 2012 Brian skaden er stor nok til at man ikke selv har lyst til at betale?! I de situationer hvor du ikke blander dem ind i det er da når modparten, i dette tilfaelde scootermanden, vil betale af egen lomme for at undgå sin selvrisiko!

  • #26   13. mar 2012 han kørt op i dig ,så må han jo også betal, og vil han ik, så må du jo kør ind i ham lig for lig . ellers kan vi jo alle bar kør ind i ander og sig det ik var min skyld, og det vil jo også være trals at sku slås om det bag efter, tag det som en mand når man laver noget lort det kommer man jo best ud af det

  • #27   13. mar 2012 i ca 75 % af påkørsel vil det altid være den der køre bagerst , som får skylden pga bremselængde og afstand man holder til foran kørende.

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #28   13. mar 2012 @ cd,Claus og rene.

    Hvis man kan bevise at scooteren kørte for tæt på, så er det selvfølgelig ham eller hans forsikring der dækker.

    Men der er en del ulykker magen til denne hvor bilisten har fået skylden, da scooter køren har påstået at bilisten er trukket ind foran ham for derefter at bremse op ( og den situation har jeg selv prøvet nogle gange, dog uden uheld )

    Og mht størrelse på skaden så ville jeg aldrig bruge kaskoen på en skade under 20k mange selskaber smider rask væk brugere ud når de på en 3 årig periode har haft 3 skader, og de regner både kasko/ansvar hærværk og tyveri med. Og selv om man har en fasttrins ordning så tæller alle skader hvis man skifter selskab..

    Man skal tænke sig grundig om inden man melder sin skade.

    //Brian


  • #29   14. mar 2012 Rigtigt som nogen siger skal der være et vidne på sagen, før der kunne blive en sag ud af det. Og der skulle også havde været politi på, men de har jo aldrig tid. Og det er svært at få vidner når han bare rejste sig op og kørte videre den idiot. Skaden er nok kun en god spartelmasse og en god arbejdshånd. Og så skal den males om.

    Eftersom han ikke virkede ret klog og normal, vil jeg ringe og prøve at afpresse ham. Og se hvad man kan gøre.

    For nogle af jer er det bare lige et greb i lommen efter nogle mønter og så er den kofanger fikset, men ja som studerende er su bare ikke mange penge, heldigt jeg så fik et nyt job fra 1/4 samme dag smiley

    Generelt burde scootere slet ikke have lov til at køre på vejen, slet ikke nogen retards som ham der er uopmærksom og ikke ser folk bremser foran ham.
    Især ikke når vi lige havde holdt for rødt og ham lå bag mig, og grønt bliver det når at køre 20-30 meter før bilen foran mig bremsede hårdt op


Kommentér på:
ulykke

Annonce