{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Vand/fugt i BMW E36 Cab!! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Da min kæreste igår steg ud fra bagsædet, var det med en våd rumpet. Her til aften tog jeg bagsædet helt ud for at efterforske sagen lidt nærmere. Til min værste skræk viste det sig at det havde suget sig fuld af vand (som en svamp). Ligeledes var området under førersædet gennemblødt.
Hvad fanden kan jeg gøre?

Rindende vand kan være beroligende, bare ikke i en bil og jeg har heller ikke tænkt at tappe det på flaske og sælge det som kildevand.

Den kan jo være utæt tusinder af steder, jeg nævner i flæng; skærmkasserne, dørlister, vindueslister etc. Hvordan kommer jeg helt af med fugten, uden at skulle skille hele molevitten ad? Kom med jeres erfaringer smiley

Mvh
Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand/fugt i BMW E36 Cab!!
  • #1   26. apr 2012 Meget OT, men go' stil at hundse hende om på bagsædet..

  • #2   26. apr 2012 Svært uden at pille sæderne helt ud, og lægge gulvtæppet til tørre,
    Aviser måske???
    Bare udskift dem tit, så den ikke ruster.
    Men skal du ikke ha fundet fejlen først evt?


  • #3   26. apr 2012 ud med alt i bilen, det eneste der kan få den tør, surt men sådan er det, også finde fejlen smiley

  • #4   26. apr 2012 @Shotcaller: Jeg havde min bror siddende foran, og han kan sgu ikke være på bagsædet, så hun blev henvist til bagsædet smiley

    @jesper S: Jo, ideelt set skulle sæderne og tæppet ud, men jeg er desværre afhængig af at komme på arbejde hver dag. Har overvejet en affugter. Sådan en man bruger hvis man fx har fugt i kælderen..


  • #5   26. apr 2012 Ud med hele kabinen og tæpper.. Og afsted i vaskehal og se hvor det kommer ind.. Hvis man da kan køre en cab i vaskehal?

  • #6   26. apr 2012 @Rasmus J: Du har nok ret, det er det der skal til for at gøre det ordentligt..

  • #7   26. apr 2012 @Maigaard: Så er jeg ihvertfald sikker på at den bliver utæt, hvis den ikke er det forvejen.. Imprægneringen bliver vasket ud, og sæben kan danne plamager..

  • #8   26. apr 2012 Sæt dig ind i bilen og luk alt og få din brormand eller kæreste til at spule din vogn med haveslangen..
    På denne måde finder du hurtigt ud af om din imprægnering er træt. Har selv dårlig erfaring med cabriolet og autoshampoo jeg gjorde som overstående og fandt ud af at imprægnering og en rudeliste var gået. Da det var klaret kom der mindre fugt ind end en amrikansk ubåd. Og så var der hul i bunden så der kom også vand ind der haha men det hele blev løst og alle var glade


    Jeg vil foreslå dig at hive alt hvad du kan undvære i det daglige ud af den. Hele kabine også tæppet og så montere føre og passagersædet igen så det kan få lov at tøre.


  • #9   27. apr 2012 Fik lige et tip om at bruge kattegrus som midlertidig løsning.. der er jo en masse fugt omkring elektriske installationer. På mandag kommer alt ud når jeg kan komme på værkstedet igen, og så får det lov til at ligge i fyrrummet et par dage... der er ingen vej uden om

  • #10   27. apr 2012 Endelig et ordenligt svar fra /~Hauerslev~\ =
    Haveslangen er det eneste rigtige, og så få en til og spule og så have en lygte med inde i bilen og lyse alle hjørner af. efter problemet er løst er det ikke nødvendigt os splitte hele bilen ad, bare en varme blæser i bunden i en del timer :))

    og drop kattegrus være svineri og den er jo stadig fugtig af den grund


  • #11   27. apr 2012 Tror at jeg har fundet synderen. Gummilisten der slutter tæt mellem kaleche og karrosseri, lige bagved den bagerste siderude har det ikke for godt. Bagruden er sat fast med en lynlås plus en kant der er limet under bagrudelisten. Den er gået op i hjørnet, og lynlåsen er så vidt jeg ikke vandtæt.

Kommentér på:
Vand/fugt i BMW E36 Cab!!

Annonce