1.251 visninger
|
Oprettet:
"Gammel" VR6 eller "Nyere" Saxo VTS 16V {{forumTopicSubject}}
Hej BG!
Står og skal have en lille sjov bil..
Ved godt VR6'eren er sjovest, men spørgsmålet går på hvilken karosse der er "bedst" mht rust..
Altså hvilken bil ville i vælge ud fra karossens modstandsdygtighed mod rust..
Golfen er fra 1994 og Saxo'en er fra 2001..
På forhånd tak
/Rasmus
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
Jeg ville vælge saxo'en. Klart den sjoveste af de to.
nov 2004
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 575 Svar: 3.385
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 128
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 503
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.602
En Saxo har en suveræn unervogn, og kanon køreegenskaber.
Hvor Golfen er mere tung og virker ik specielt hurtig...
Og så er Saxoen klart bedre rustmæssigt...
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
og som de andre siger, så lyder de godt, men flytter sig bare ingen steder. Det er en meget kedelig bil.
Har selv haft en Saxo vts 8v og den kørte satme godt. Havde den i over 4 år uden nogen problemer. Jo en abs føler blev skiftet og bremser ellers intet.
Den er ihvertfald sjov at kører i.
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 325
Vis man skal gå udfra RUST som du siger... Så ska du nok tage Saxoen, da G3en ruster bare man kigger på den....
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 130
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 206
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Men generelt, så er saxo'en bedre behandlet.
Men du har ret, der findes rustne også.
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 183 Svar: 1.190
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 16
Har haft Saxo før og den kørte helt perfekt, men synes bare VR6'eren lyder meget federe, men virker også "tungere" i røven trods de flere heste!!
Det skal siges at Golfen jeg har set på er MEGET fin i bunden!!
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Jeg ville IKKE være i tvivl,
Golf vr6 er bare som nævnt tidligere en død maskine
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 206
Det kan der være noget om, men for at være ærlig så tror jeg squ at der er lige så mange kneppede saxo'er som der er kneppede vr6'er. Nu har jeg selv en, og ja de ruster da. Det er en gammel bil, hvis man vil have sådan en bil så må man os betale når lortet går i stykker?
Personligt vil jeg hellere have en vr6'er, men det bare min mening..
Men jeg syntes at du skal tage og prøve et par stykker inden du bestemmer dig, det er jo som sagt en smagssag.
maj 2006
Følger: 120 Følgere: 121 Biler: 14 Emner: 35 Svar: 248
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 16
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
MEN er den, ja så hold dig fra den.
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 123
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 149
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Så kan man vel også sige at finder man en saxo vts 16V som er behandlet godt, så er den ihvertfald vær at købe.
Vil man have hurtigt optræk og en topfart på 210 plus, så er det saxo.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 230 Svar: 2.049
210 plus, så bliver det vist heller ikk til mere Min 8v kom op på lige under 190 ca på gps'en ned af en lang bakke på motorvejen. Det var absolut topfart. Så tvivler på 16v'eren kører over 210.
Men en saxo er helt sikkert sjov. Der er lidt go kart over den. Og den tager det meste i lyskryds.
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
aug 2009
Følger: 119 Følgere: 115 Biler: 7 Emner: 87 Svar: 451
hvis den er fin er der intet problem man ska bare holde sig fra de gennemkneppede !:)
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.054
okt 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 66 Svar: 972
Og kan hilse og sige en 16v rammer 215 på toppen. Det er den også opgivet til.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 206
saxo'en er sikkert hurtigere fra 0-100 hvis ikk lidt mer, men jeg tror at vr'ern holder på og kommer og overhaler den hurtigt igen.
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
og mange smider jo bare om sig om franske biler, men det er åbenbart bare moderne og snakke hinanden efter munden.
De bedste biler jeg har ejet har været franske og køber det gerne igen.
Men der skal være plads til alle
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.602
Der sgu satme en MEGET vågen Golf 3 til for at følge min 106 i hvert fald, den rendte så 240 på toppen...
Men det er jo 100% en smags sag, jeg ville 100% hver gang uden tvivl tage Saxoen
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 16
Jeg lytter..!!!
Hvad hvis man skal tage udgangspunkt i selve bilen som helhed og se bort fra rust?
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.054
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.054
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
-Fejl? udseende eller?
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 16
Jeg ville da rigtig gerne have råd til en Golf 1,8T, men pengepungen siger noget andet..
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 325
Og jeg siger bare bahhhhh men det er dig der skal hav bil ikke nogen af os... Dan din egen mening....
Vis jeg stod med valget, så fandt jeg noget andet.... For G3 er noget pis... den eneste rigtige golf er G4eren og G1eren.....
Og fransk pis fejler noget HELE tiden....
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
Jeg ville gå efter en Saxo !
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 325
Jeg har haft 3 biler nu med 1.8 T motoren... Og synes sku ikke der er noget problem med dem... I en Seat, en golf og den sidste en Bora....
Og vil varmt anbefale andre og købe dem... Man skal bare passe på hvem der har haft dem før... 1.8Teren tiltrækker jo mange Brian-Bent typer
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.852
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 325
Daniel R, det har jeg aldrig hørt noget om, har generalt aldrig hørt om EL fejl i G4eren som et generel problem.... Men jeg skal self ikke kunne udelukke det... men jeg vil 10000 gange hellere hav en G4 med lidt el fejl end jeg vil køre i en saxo der er EN STOR FEJL.....
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.852
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Har kørt omkap med en peugeot 106 GTI og Saxo (ved ikke om det var en 8 eller 16v) og jeg havde en peugeot 605 3.0 og de slog mig til hver en tid, men så snart de havde venner med og jeg sad med familien, var der den forskel, at min v6´er ikke lod sig mærke af lidt flere folk i bilen hvor saxo og 106 GTI ikke kunne trække fra mig og tabte...
DVS. SAXO og 106 GTI SKAL man køre ALENE i når man racer ellers taber man, det er min oplevelse, men der skal jo nok være nogle som vil modbevise det jeg siger
Og igen hvor tit racer man, hvis man skal være helt ærlig??
Mit valg. ville være VR6´er
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 16
Skal ud og se på en Saxo i dag og jeg har allerede set på en vr6, så nu må vi se..
Hælder dog stadig mest til vr6'eren..
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 1.197
En kammerat lånte mig sin i en lille måned, og jeg brød mig ikke om den.. Den er for det første en dyr fornøjelse i benzin og hvad der tilkommer, og så er det altså kun lyden der er fed, og personligt kunne jeg aldrig finde på at betale så meget for lyden ..
Men igen, det er dit valg, men du skal lige huske på at det er en gammel bil, med en motor der trygler om at blive pryglet, så du kan nemt ende med en værkstedsregning som er over budget.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 1.197
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
så har du da ikke set efter i forum... der er noget mede nogle agr ventiler mener jeg de hedder ser ret ofte inlæg med folk der har problemer med 1.8T
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 325
Heeej Ketil....
1.8 Teren har ikke en EGR ventil....
Jeg tror det du tænker på må være LMM....
Den kan godt være drilsk på 1.8 Teren, heldigvis har jeg aldrig haft problemer med mine.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
der atmer også mange forkortelser... skimter normalt kun indlægget da jeg ikke har nogle som helst indsigt i teknikken på dem. (ud over de 4takter og sådan)
men syntes der er mere end LLM
det helt bestemt en god bil.
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 325
Hehe det var heller ikke kritik....
Bare en rettelse til hvad du skrev.... Men vil da godt giv dig 1 ting... Vis jeg ikke valgte en VW igen.... Så ku det godt tænke sig at jeg valgte noget med en Toyota motor i
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 6.665
Mellem Vr6 og saxo ville jeg vælge en Saxo 16V 120hk eller en pug 106 gti.
Dog skulle jeg gå den vej, ville en pug 205 1,9 GTI eller CTI nok være mere mig.
anyway held og lykke med finde bilen du søger.
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 123
en vr6 er da både hurtigere i optræk og topfart end en saxo..
så jer der mener at en saxo er hurtigere er da helt galt på den (;
"Gammel" VR6 eller "Nyere" Saxo VTS 16V