{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

"Gammel" VR6 eller "Nyere" Saxo VTS 16V {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Står og skal have en lille sjov bil..

Ved godt VR6'eren er sjovest, men spørgsmålet går på hvilken karosse der er "bedst" mht rust..

Altså hvilken bil ville i vælge ud fra karossens modstandsdygtighed mod rust..

Golfen er fra 1994 og Saxo'en er fra 2001..

På forhånd tak smiley

/Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Gammel" VR6 eller "Nyere" Saxo VTS 16V
  • #1   22. maj 2012 Golfen er 18 år gammel...

    Jeg ville vælge saxo'en. Klart den sjoveste af de to.


  • #2   22. maj 2012 Jeg er kun til tyske biler, men jeg ville dog vælge den franske, de er super gode mod rust, hvor i mod golfen ruster hurtigere end den kører

  • #3   22. maj 2012 VR6'eren er ikk sjovere end saxo'en, den lyder bare bedre. som regl, er saxo'erne meget bedre i karossen end VR6'erne .

  • #4   22. maj 2012 saxo og køb en 8v den kører bare så meget bedre...


  • #5   22. maj 2012 At VR6'eren er sjovest er jeg absolut ikke enig i smiley
    En Saxo har en suveræn unervogn, og kanon køreegenskaber.
    Hvor Golfen er mere tung og virker ik specielt hurtig...

    Og så er Saxoen klart bedre rustmæssigt...


  • #6   22. maj 2012 Golf=RUST
    og som de andre siger, så lyder de godt, men flytter sig bare ingen steder. Det er en meget kedelig bil.
    Har selv haft en Saxo vts 8v og den kørte satme godt. Havde den i over 4 år uden nogen problemer. Jo en abs føler blev skiftet og bremser ellers intet.
    Den er ihvertfald sjov at kører i.


  • #7   22. maj 2012
    Vis man skal gå udfra RUST som du siger... Så ska du nok tage Saxoen, da G3en ruster bare man kigger på den....


  • #8   22. maj 2012 og skal man gå udfra sjovhed, så er Saxo'en at foretrække medmindre man KUN går efter lyd.

  • #9   22. maj 2012 GTR J S -> mener du at en saxo vts 8v kører meget bedre end 16v motoren?? begrund venligst hvorfor, da 16v'ere har langt mere overskud, og er meget sjovere (og selvfølgelig har flere heste)..

  • #10   22. maj 2012 Det nok en smagsag, tag en tur i den begge? der kan være lige så emget rust i en saxo som i en golf 3'er.

  • #11   22. maj 2012 Emil R
    Men generelt, så er saxo'en bedre behandlet.
    Men du har ret, der findes rustne også.


  • #12   22. maj 2012 Vr6 = Død maskine!


  • #13   22. maj 2012 Tak for alle svarene.. Er virkelig i tvivl smiley

    Har haft Saxo før og den kørte helt perfekt, men synes bare VR6'eren lyder meget federe, men virker også "tungere" i røven trods de flere heste!!

    Det skal siges at Golfen jeg har set på er MEGET fin i bunden!!


  • #14   22. maj 2012 Syntes nu ikke der er noget at være i tvivl om de svar du har fået.
    Jeg ville IKKE være i tvivl,
    Golf vr6 er bare som nævnt tidligere en død maskine


  • #15   22. maj 2012 istedet for VR6 så prøv en Række 6´er. en W201 2.6 eller en W124 2.6 og op til 3.2 er række 6´ere og så er der selvfølig bmw´s 6benede også... eneste minuser jeg ser i en Saxo er El og Bagbro... VR6 ser jeg rust og en tung snude

  • #16   22. maj 2012 Jesper S.

    Det kan der være noget om, men for at være ærlig så tror jeg squ at der er lige så mange kneppede saxo'er som der er kneppede vr6'er. Nu har jeg selv en, og ja de ruster da. Det er en gammel bil, hvis man vil have sådan en bil så må man os betale når lortet går i stykker?
    Personligt vil jeg hellere have en vr6'er, men det bare min mening..

    Men jeg syntes at du skal tage og prøve et par stykker inden du bestemmer dig, det er jo som sagt en smagssag.


  • #17   22. maj 2012 Vr6 og en kompressor på så spiller det

  • #18   22. maj 2012 VR6 = Død..???!!!

  • #19   22. maj 2012 Hvis du finder en golf VR6 som er i pæn stand ville jeg sku ikke være bange smiley så længe den er behandlet ordentligt og ikke rustet væk.
    MEN er den, ja så hold dig fra den.


  • #21   22. maj 2012 Vr6 helt klart meget federe lyd, hurtigere og bedre bil bare find en der ikk er rusten og som er behandlet ordentligt hold dig væk fra det franske, det er min mening

  • #22   22. maj 2012 jeg syntes du skal tage ud og prøve og køre i dem. jeg har selv haft et par stykker vts 16v men i dag ville jeg nok tage vr6. da det er en langt fede bil og køre i med alt udstyr.. find en som er i god stand og med alt udstyr. og så giv prisen for den.. så tror jeg aldrig du kommer til at fortryde en vr6.



  • #23   22. maj 2012 daniel R
    Så kan man vel også sige at finder man en saxo vts 16V som er behandlet godt, så er den ihvertfald vær at købe.
    Vil man have hurtigt optræk og en topfart på 210 plus, så er det saxo.


  • #24   22. maj 2012 Jesper S

    210 plus, så bliver det vist heller ikk til mere smiley Min 8v kom op på lige under 190 ca på gps'en ned af en lang bakke på motorvejen. Det var absolut topfart. Så tvivler på 16v'eren kører over 210.

    Men en saxo er helt sikkert sjov. Der er lidt go kart over den. Og den tager det meste i lyskryds.


  • #25   22. maj 2012 Det er STOR forskel på 8v og 16v.

  • #26   22. maj 2012 helt klart vr6, forstår ikk i siger død? vil sku sige min rammer de 245 rimeligt hurtigt ! køre rigtigt godt og meget federe lyd en sådan noget fransk fis..

    hvis den er fin er der intet problem man ska bare holde sig fra de gennemkneppede !:)


  • #27   22. maj 2012 men 210 vil jeg nu nok mene den kunne klare

  • #28   22. maj 2012 hvorfor ikke tage en corrado i stedetfor G60 eller vr6 de er lige sjove det der saxo skrammel det er ikke lige mig det er fransk og franske biler det er bare lort så vil jeg sq hellere køre i en rusten golf 3

  • #29   22. maj 2012 Saxo 16v ingen tvivl. Sjovere lettere og bedre undervogn.

    Og kan hilse og sige en 16v rammer 215 på toppen. Det er den også opgivet til.


  • #30   22. maj 2012 altså hvis man går efter topfarten så er vr6'ern da helt klart foran?
    saxo'en er sikkert hurtigere fra 0-100 hvis ikk lidt mer, men jeg tror at vr'ern holder på og kommer og overhaler den hurtigt igen. smiley


  • #32   22. maj 2012 Ja, syntes godt nok også at vw er møj kedeligt.
    og mange smider jo bare om sig om franske biler, men det er åbenbart bare moderne og snakke hinanden efter munden.
    De bedste biler jeg har ejet har været franske og køber det gerne igen.
    Men der skal være plads til alle smiley


  • #33   22. maj 2012 Med lidt let tuning af sådan en Saxo 16v, så render den fra den golf der hele vejen op, vil jeg tro...

    Der sgu satme en MEGET vågen Golf 3 til for at følge min 106 i hvert fald, den rendte så 240 på toppen...

    Men det er jo 100% en smags sag, jeg ville 100% hver gang uden tvivl tage Saxoen smiley


  • #34   22. maj 2012 Der er virkelig delte meninger her smiley

    Jeg lytter..!!!

    Hvad hvis man skal tage udgangspunkt i selve bilen som helhed og se bort fra rust?


  • #35   22. maj 2012 nu har jeg skruet meget i begge dele generelt alle slags biler der kommer på værkstedet så vil jeg altså sige jeg er ikke den store fan af fransk jo vist er karossen galvaniseret som gør at den har sværre ved og rust ikke at det ikke er umuligt men det er osse snart det eneste positive jeg syntes det er en kedelig bil og køre i samt det er bare lavet for billigt genrelt og skal vi snakke ledningsnet så har franskmændene en tendens til og fylde alle stik op med plastik så det er umuligt og måle på når der er fejl i det og lednings farver køre de heller ikke med men lednings numre som aldrig er til og finde alligevel også er deres bagbro'er lige til og lukke op og skide i de har set lyset på de nyere biler hvor der er kommet en fast bagbro på med ordenlig affjedering i stedetfor torisions stængerne og døde lejer og skal vi kigge på vr6 ja den er helelr ikek fejl fri deres støreste problem er rust motor messigt der døjer de med kæderne vil snakke og det pga for højt olie tryk så kæden bliver strukket men det er som regel osse det støreste problem der er med de motor ud over alm slid og ja det er osse lige nogle år i forskel på dem så golf 3 er jo helle rikek ny mere den lyder fed og er en fed cruiser vil mdo hurtig er den ikke men den kan køre stærkt på toppen der kan fransk ikke være med men vil du tage noget til sammen ligning så tag en golf 4 1,8T af samme årgang så tvivler jeg på saxo kan være med og den og en ship så har du ca. 200 hk hvis det er det der skal sammen lignes men af saxo og golfen havde jeg klart valgt golfen men det er bare min megning

  • #36   22. maj 2012 men mit bedste råd til dig er tag en tur i dem begge 2 og tag den du syntes bedst om så har du en ide om hvordan de køre og trækker

  • #37   22. maj 2012 Hvad mener du som helhed.
    -Fejl? udseende eller?


  • #38   22. maj 2012 Der er super gode svar, men meget blandede meninger smiley

    Jeg ville da rigtig gerne have råd til en Golf 1,8T, men pengepungen siger noget andet..


  • #39   22. maj 2012 Jeg har haft en Pug 106 Rallye og GTI....

    Og jeg siger bare bahhhhh smiley men det er dig der skal hav bil ikke nogen af os... Dan din egen mening....

    Vis jeg stod med valget, så fandt jeg noget andet.... For G3 er noget pis... den eneste rigtige golf er G4eren og G1eren.....

    Og fransk pis fejler noget HELE tiden....


  • #40   22. maj 2012 En vr6 er ikk hurtig, den lyder godt og så er det alt den har at tilbyde.
    Jeg ville gå efter en Saxo !


  • #42   22. maj 2012 Daniel R....

    Jeg har haft 3 biler nu med 1.8 T motoren... Og synes sku ikke der er noget problem med dem... smiley I en Seat, en golf og den sidste en Bora.... smiley

    Og vil varmt anbefale andre og købe dem... smiley Man skal bare passe på hvem der har haft dem før... smiley 1.8Teren tiltrækker jo mange Brian-Bent typer smiley


  • #43   22. maj 2012 Vr6 død?, den er hurtigere til 100, end Saxoen og også hurtigere på toppen. Jeg havde godt nok valgt Golfen

  • #45   22. maj 2012
    Daniel R, det har jeg aldrig hørt noget om, har generalt aldrig hørt om EL fejl i G4eren som et generel problem.... smiley Men jeg skal self ikke kunne udelukke det... smiley men jeg vil 10000 gange hellere hav en G4 med lidt el fejl end jeg vil køre i en saxo der er EN STOR FEJL.....


  • #46   22. maj 2012 Jeg har godt nok heller ikke hørt om el fejl i G4, eller 1.8t bilerne generelt, og kender et par stykker der har haft eller har en. Servicerede selv min søsters, og der var aldrig noget. Til gengæld er det en ufatteligt stærk motor.

  • #48   22. maj 2012 Der er flere muligheder i en VR6´er og skulle jeg vælge så bleb et en golf VR6´er og skulle der være lidt rust ville jeg få det lavet og så har du en bil du evt. også kan gøre lidt ved og så har du en super fed yd. Hellere miste 1 eller 2 sek i forhold til en saxo, men tilgengæld have en fed lyd og fed bil også smiley

    Har kørt omkap med en peugeot 106 GTI og Saxo (ved ikke om det var en 8 eller 16v) og jeg havde en peugeot 605 3.0 og de slog mig til hver en tid, men så snart de havde venner med og jeg sad med familien, var der den forskel, at min v6´er ikke lod sig mærke af lidt flere folk i bilen hvor saxo og 106 GTI ikke kunne trække fra mig og tabte...

    DVS. SAXO og 106 GTI SKAL man køre ALENE i når man racer ellers taber man, det er min oplevelse, men der skal jo nok være nogle som vil modbevise det jeg siger smiley

    Og igen hvor tit racer man, hvis man skal være helt ærlig?? smiley

    Mit valg. ville være VR6´er smiley


  • #50   23. maj 2012 Er ved at være overbevist smiley

    Skal ud og se på en Saxo i dag og jeg har allerede set på en vr6, så nu må vi se..

    Hælder dog stadig mest til vr6'eren..


  • #51   23. maj 2012 Jeg blev skuffet over VR6'eren..

    En kammerat lånte mig sin i en lille måned, og jeg brød mig ikke om den.. Den er for det første en dyr fornøjelse i benzin og hvad der tilkommer, og så er det altså kun lyden der er fed, og personligt kunne jeg aldrig finde på at betale så meget for lyden smiley ..

    Men igen, det er dit valg, men du skal lige huske på at det er en gammel bil, med en motor der trygler om at blive pryglet, så du kan nemt ende med en værkstedsregning som er over budget.



  • #52   23. maj 2012 Køb en Civic EK vti.. Når den går i vtec og med et andet auspuff, lyder den imo bedre end en bovlam VRSEEEEIJSÆÆÆÆ

  • #53   23. maj 2012 Anders N
    så har du da ikke set efter i forum... der er noget mede nogle agr ventiler mener jeg de hedder ser ret ofte inlæg med folk der har problemer med 1.8T


  • #55   23. maj 2012
    Heeej Ketil....

    1.8 Teren har ikke en EGR ventil.... smiley
    Jeg tror det du tænker på må være LMM.... smiley
    Den kan godt være drilsk på 1.8 Teren, heldigvis har jeg aldrig haft problemer med mine.



  • #56   23. maj 2012 rasmus L
    der atmer også mange forkortelser... skimter normalt kun indlægget da jeg ikke har nogle som helst indsigt i teknikken på dem. (ud over de 4takter og sådan)
    men syntes der er mere end LLM
    det helt bestemt en god bil.


  • #57   23. maj 2012
    Hehe det var heller ikke kritik.... smiley
    Bare en rettelse til hvad du skrev.... Men vil da godt giv dig 1 ting... smiley Vis jeg ikke valgte en VW igen.... Så ku det godt tænke sig at jeg valgte noget med en Toyota motor i smiley


  • #58   23. maj 2012 er selv ved at skifte til VW dog T4 2.4D haiace er ikke til at komme i nærheden af i en ok stand desvære

  • #59   23. maj 2012 Jeg har været ude og prøve køre en VR6 og 16V vts og det endte med jeg købte en audi A3 1,8t 180hk modellen. Den er dyre men hold kæft de extra penge er givet godt ud.

    Mellem Vr6 og saxo ville jeg vælge en Saxo 16V 120hk eller en pug 106 gti.

    Dog skulle jeg gå den vej, ville en pug 205 1,9 GTI eller CTI nok være mere mig.

    anyway held og lykke med finde bilen du søger.


  • #60   23. maj 2012 der må da være en del af jer der har spist noget i ikk kan tåle..
    en vr6 er da både hurtigere i optræk og topfart end en saxo..
    så jer der mener at en saxo er hurtigere er da helt galt på den (;


Kommentér på:
"Gammel" VR6 eller "Nyere" Saxo VTS 16V

Annonce