{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Har en spg? Lidt kaos ang bil byt?? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Jeg fik solgt min bil og fik penge og en bil oveni.

Og har solgt i mandags den bil som jeg fik i bytte. Men den der købte den skriver til mig nu at jeg har spulet km tal tilbage som jeg ik har gjort.

Han blir ved at skrive vi skal finde ud af noget. Jeg skriver til ham Hvis du er blivet snydt så er jeg også. Glemte at tjekke på nettet ang km tal til sidst syn. Men ham den her blir ved at skrive alt muligt og siger til mig jeg sender det videre til politi. Sim jeg siger gøre
Det. Bilen har kørt 232.000 efter manden sige men på nettet kørte den 224.000 sidst syn næsten to år siden.

Min fejl var der også at jeg ik tjekkede det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har en spg? Lidt kaos ang bil byt??
  • #1   9. jun 2012 Har det skidt gider sku ik folk skal sige eller tro at jeg spuler km tal tilbage det er dårligt main.

  • #2   9. jun 2012 det er bare ærgeligt ..

  • tommy m
    tommy m Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 2 Emner: 29 Svar: 23
    #3   9. jun 2012 surt for ham der har købt den


  • #4   9. jun 2012 det kan da godt passe man kun har kært 8000 på 2 år??? kan ikke se noget mærkeligt i det.

  • #5   9. jun 2012 Han blir ved med sige jeg overlader det til politi. Nu gider jeg ik have problemer
    Med politi for noget jeg ik har gjort.


  • #6   9. jun 2012 Ja det kan da sagtens lade sig gøre - Vi har en kunde der lige har været til service som havde kørt 760 fucking km på et år. Ud over det er det vel hans eget problem nu, han kunne jo bare tjekke det inden handel? smiley

  • #7   9. jun 2012 Hvorfor tager du ikke bare kontakt til ham som du har købt bilen af ?

  • #8   9. jun 2012 altså hvis tidligere ejer har haft flere biler kan 8000 km på 2 år da sagtens passe ? min mr2 kørte da kun ca 1600 km mens jeg havde den i lidt under et år ?

  • #9   9. jun 2012 Du har jo ikke handlet i ond tro, og derfor er der ikke noget at komme efter for ham.

  • #10   9. jun 2012 politiet tager sig ikke af de sager... du orker jo ikke at lave noget... du er 8000km på 2år lyder af lidt men hvis den ikke har kørt i 7-8måneder så det jo ikke slemt. min kamis havde intet gået på 2 år... han købte den af en soldat der havde været afsted 2 gange så bilen havde bare stået stille i mens så ikke umuligt med lavt km tal

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #11   9. jun 2012 Det er ikke din skyld. men det er altså dig der har videregivet falske oplysninger. og derfor dig som køber kan hænge op på svindlen.

    Det er ikke købers opgave at tjekke bilen for svindel. men sælger som har ansvaret for det han siger..

    Send ham 10000,- og sig pænt undskyld for at du ikke har tjekket , og så har du lært den lektie.

    //Brian


  • #12   9. jun 2012 Jeg har kørt 2000km på et år, så det kan da sagtens lade sig gøre? Han vil nok bare have lidt ekstra rabat.
    Det burde da ikke være noget problem med politiet, bilens km-tal passer jo fint..


  • #13   9. jun 2012 haha brian er du venner med ham der har købt bilen ? self skal han ikke sende 10000kr til køberen

    sælger har ikke handlet i ond tro og i mine øjne er det da plausibelt de 8000km på to år passer.. var noget helt andet hvis km tæller nu står på 50000 mindre end ved sidste syn

    sælger du skal bede ham rende og hoppe.. han kan hyle skrige og gøre hvad han vil ham køberen der da det aldrig ville kunne bevises at den har kørt mere end de 8000 på to år


  • #14   9. jun 2012 Lad det være, han må lære at tjekke op på tingene inden han køber.

    Så kan man sige det er en lektie for både ham og dig om at tjekke det efter næste gang.



  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #15   9. jun 2012 Hæ hæ nej jeg er ikke venner med køber ( tror jeg,der står jo ikke hvem han er smiley

    Men man skal ikke få flere uvenner end nødvendigt, slet ikke når det er selv forskyldt. og sikkert kan afhjælpes for småpenge.

    Det kan jo også være at køber vil synes at 2 eller 5000,- reder handlen.

    Ellers så lad handlen gå tilbage.

    Det er i hvertfald ikke nok at stå med korslagte arme og mene at fordi man selv er blevet snydt så er det ok selv at snyde videre..

    Nu har vi jo også kun sælgers ord for at det ikke er ham. ikk ?
    ikke at jeg ikke tror ham. Men bevis mæssigt får han det svært. for han burde have opfanget fuppet i tide, nøjagtigt som den nye ejer har gjort..

    der er altså 2 sider af sådan en sag. Prøv at sætte jer i købers sted. blot fordi han ikke tjekkede grundigt nok. så kan man ikke bortforklare svindel med teksten " købt som beset"

    Hvor mange af alle jer tjekker motornr HVER gang i køber et køretøj ??

    Eller karosseri nr ( og her mener jeg ikke pladen i motorrummet)... nej vel smiley

    Vi regner med at det sælger siger er sandt. og i et retssamfund er det talte ord lige så bindende som det skrevne.

    Vil man undgå den slags så skal man fraskrive sig al den garanti i slutsedlen.

    Km motor/bil ingen ide. formodentlig iflg speedometer !! Tidligere skadet . ingen ide. fejl mangler. ingen ide solgt som afprøvet og beset, uden garanti overhovedet.

    //Brian


  • #16   9. jun 2012 så længe det ikk kan bevises du har handlet i ond tro så bed ham skide i havet ..

    som jeg ser der har bilen kørt mindre ved syn for 2 år siden end nu ... hva fanden tuder køber over så .. og han ku sku bare ha checket bilen inden købt hvis han er så penippen ..

    lad som ingen ting og bed ham pisse af.


  • #17   9. jun 2012 Det er jo køberens problem ? han skulle ha tjekket det da han købte bilen, at han så ikke gør det er hans problem.. men hvis du ikke har skruet km tallet tilbage så har du jo fri ryg ? så kan han da nok så fint pudse strisserne på dig ? det får han absolut intet ud af... been there done that my self...

  • #18   9. jun 2012 Politiet kan ik gøre noget ved det ... Det er ærgerligt for ham der har købt den og du vidste det jo heller ik.

  • #20   9. jun 2012 Min MR2 har kørt 1.000 km om året de sidste 4 år. Den kommer heller ikke til at køre flere km. om året end 1000 mens jeg ejer den. http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/Sider/resultater.aspx?Reg=hg26149

    Har en peugeot 306 til salg i øjeblikket der har kørt 100.000 km og den er fra 95.(fuld dok. for km), det er pænt under 10.000 km om året.

    Kan slet ikke se problemet her.

    Manden du har byttet med skal jo bevise at netop du har spollet uret. Og skulle det vise sig han kan det, hedder det civilt søgsmål og det tager nok en 2 års tid før det kommer i retten. Omkostinger vil langt overstige hvad han, i tilfældet han får medhold kan få retur.


  • #21   9. jun 2012 Den er nem !

    Skriv blot tilbage til ham at han er velkommen til anmelde det.
    Skriv samtidigt at bilen netop er købt af dig med samme km. antal.

    Bliver der nogen sag går bolden jo blot videre til forrige ejer.
    Du har handlet i god tro både som køber og sælger.

    Lad være med at bruge mere krudt på sagen - bliver beskeder truende eller ubehagelige så indgiver du blot en anmeldelse af sagen til ordens magten.




  • #22   9. jun 2012 brian men der er jo slet ikke bevist noget snyd.. 8000km er jo fuldt ud plausibelt..

    som jeg skriver hvis det var fordi den nu havde kørt mindre end til sidste syn havde der været et problem man skulle forholde sig til..

    det er jo køber der pludselig mener at 8000 ikke kan passe på to år.. ergo så er der ingen sag overhovedet


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #23   9. jun 2012 @nick.
    Jeg er fuldstændig enig... Med mindre at sælger har kørt 50000 i den og har fortalt det til køber..

    " jeg skiftede kobling for 30000 km siden... "

    Og lur mig om der ikke ligger en sådan hund begravet.

    Jeg har motorcykler som ikke køre 1000km om året. Men det kan da også godt være at en evt køber vil synes at det er underligt at en mc købt fra ny i år 1999 kun har kørt 11000 km ;-)) men det er sådan det er.

    // Brian


  • Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #24   9. jun 2012 Brian Ha ha. Vil sgu gerne handle bil med dig. Hver gang den går i stykker så sender du vel også bare penge så jeg kan betale værkstedet.



  • #25   9. jun 2012 Min mor har kørt 7500km på 5 år smiley

  • #26   9. jun 2012 min golf har kørt 16 km på 3½ år.... Til syn og tilbage igen smiley

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #27   9. jun 2012 @viking.

    Vi vil ihvertfald aldrig blive uvenner over noget som jeg kunne have forhindret. Og jeg sender ALDRIG aben videre.

    Der er alt for mange mennesker der bruger ALT for meget tid og frustrationer og små løgn historier som kunne være klaret for bitte små beløb.

    Der findes personer som der ikke kan købe noget af mig igen. Men kontakter du dem er jeg sikker på at de vil bekræfte at jeg er yderst fair og ikke bange for at lukke en tvivlsom sag på trods af det koster mig lidt lommepenge smiley

    Jeg er ikke lige sådan når jeg er køber, sidst havde sælgeren af en vandscooter i perfekt stand " glemt " at den vist nok havde ramt en sten som havde slået hul i skroget.

    Jeg kørte den til glasfiber smeden, han ordnede den for 4k.. Og så var jeg jo glad igen. Tror ikke jeg havde fået mere livs kvalitet ud af at have bokset med tidligere ejer..

    Pay and move on smiley om et øjeblik er livet slut, og så ville det da være synd at have brugt det på bagateller, og kampe som var tabt på forhånd.

    // Brian


  • Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #28   10. jun 2012 Brian hvis manden selv er blevet snydt uden at vide det så er det jo ikke at sende aben videre.

    Derudover kan jeg slet ikke se hvor der skulle være snydt i dette eksempel.

    Så du må have for mange penge hvis du bare lige smider 10.000 kr til køber i den omtalte hændelse.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #29   10. jun 2012 @viking.

    Når man bliver gjort bekendt med et svindel nr. og man ikke tager ansvaret på trods af at man selv "er blevet snydt" jo så sender man aben videre.

    Hvis køber "glemmer" at han har denne viden og igen sælger bilen, og opretter et lignende indlæg her på forum, når den nye køber opdager at der er en fejl. så vil du også pladre løs med at han jo ikke selv vidste at der var noget galt.

    Hvis du sælger noget som eks. er stjålet så er du hæler uanset om du var klar over det er tyve gods eller ej. selvfølgelig findes der formildende omstændigheder. men du er hæler.

    Det samme her. lige nu ved sælger at han har videre givet falske oplysninger. og det faktum bør man som retskaffen borger tage sig af på et professionelt plan. og ikke starte med en masse barnlige bortforklaringer. sælger ved jo godt at han har kørt mere end de 8k og er derfor 100% klar over der er noget galt.

    Og det har INTET at gøre med hvor mange penge man har. skylder man i princippet noget så gør man det om man står i lort til halsen eller man er mange millionær.

    Enten lader man handlen gå tilbage ellers så finder man en kompensations løsning.

    Det er under INGEN omstændighed købers ansvar at sælger er blevet snydt.

    Synes der er alt for meget sørgelig bortforklaring i denne tråd, og alt for lidt mand og moral..

    Uanset hvor meget jeg bliver kneppet så tager jeg ikke røven på nogen.. heller ikke den smule som jeg kan bortforklare ved at spille lidt dum og naiv....ALDRIG !!

    Og så i en sag som sikkert kan løses for mindre end en ny ipad ........

    Jeg bliver sgu helt sørgelig tilmode !

    //Brian


  • #30   23. sep 2012 Brian, hvordan kan vi vide at bilen har kørt mere end de 8000 kilometer på 2 år ?

  • #31   23. sep 2012 hvordan kan kan i vide den ik har, ta jer sammen, det er ingen sag i det her, bil har gået mindre for 2 år siden til syn , hvad fandnen er lige problemet, hvor er det, bh galleri igen igen

  • #32   23. sep 2012 Ser absolut heller intet problem i det. Hvis han har haft motorcykel ved siden af, eller haft 2 biler eller lign. Det er jo heller ikke alle der kører på arbejde, men cykler f.eks.

Kommentér på:
Har en spg? Lidt kaos ang bil byt??

Annonce