{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter hi..
  • #1   30. aug 2012 Det kommer meget an på vejret.
    Men når der begynder at komme nattefrost så de begynder at salte om morgenen, så skal den ind!

    Jeg lejer mig ind i en staldbygning hvor mine sommerbiler står tørt og godt hele vinteren.
    Det behøver ikke være opvarmet, bare temperaturen ikke svinger voldsomt meget i lokalet


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #2   30. aug 2012 Kender flere der kører til forsikringen ik tæller mere, de kører med marts til november vidst, og ellers kommer deres biler ind, når vejene får salt.
    De står inde, ik opvarmet. De bliver ikke dækket over eller noget, og de får et lille service (Olie og tændrør) og kæmpe vask inden de kommer ind smiley Og så bliver der sluttet intelligent oplader til batterierne, for at de ik skal stå og falde sammen.


  • #3   30. aug 2012 når du siger. "bare temperaturen ikke svinger voldsomt meget i lokalet". er det så på nat og dag du tinger på ??


  • #4   30. aug 2012 Det er ikke en fordel at der er opvarmet, tværtimod.. det er bedre at der er koldt.. Det minimerer risikoen for både fugt, rust og batteriet har også bedre af at være opbevaret i kulde...

  • #5   30. aug 2012 Så det vil sige den har beder af og komme over i naboens lade end og den komme til at så på job´s værested med ca 20 græder...
    hvad med en karport og et dækken over og kloset op så dækken ikke bliver 4 kantet...


  • #6   30. aug 2012 Ikke et dækken over. Det holder på fugten.
    Naboens lade kan være perfekt. Er der sandbund er det endnu bedre. Hvis det også trækker så er det også rigtig godt.

    Det handler om at få udskiftet luften og få fjernet fugten.
    Sand holder fugten væk
    Træk holder fugten væk

    Skiftende temperaturer danner kondens
    Stillestående luft holder på fugten
    Dækken holder på fugten

    Selvfølgelig, hvis du kan få den ind og stå i en "stue" så er det da dejligt. Men så følsom er din vogn ikke.


  • #7   30. aug 2012 Lad være med at komme et dækken over..

    Jeg bruger et alm bomuld lagen til min MC, så bliver den ikke beskidt og støvet, men den kan stadigvæk "ånde" du kan evt sy et par lagner sammen og gøre det samme.. og ja klods den op mens du er i gang..

    Hvis det er på tide med et olieskift, så er det altid bedre at skifte INDEN den skal i hi end efter.. og inden du stiller den i hi, så giv den en lang og varm tur, så al kondens i motor og udstødning kan blive godt brændt igennem..


  • #8   30. aug 2012 Hvordan kan det være bedre at skifte olie inden vinterhi end efter?

    Olie bliver gammelt med tiden, det mister sin bæreevne.

    Det er da bedre at smide nyt frisk olie på inden opstart til næste sommer!

    Det er også en fordel at tage batteriet af..


  • #9   30. aug 2012 Michael, jeg vil godt se et eksempel på at frisk olie bliver gammel af at stå i motoren i 3-4 måneder..

    Grunden til at det er bedre at skifte inden vinterhi, er at alt det snask der er i olien det når at lægge sig ned i bundkarret, og når man starter motoren op efter lang tid så kører skidtet rundt i motoren.. og du skifter vel ikke olie på en kold motor, så du kan ikke undgå at starte den inden skift..


  • #10   30. aug 2012 Men man kunne også bare tømme den for olie inden vinterhi, og putte frisk olie på efter vinterhi, så den står uden olie.. og inden man starter den, lige pille tændrørene ud og tørne motoren ved håndkraft..

  • #11   30. aug 2012 Nej, det gør det ikke, men hi for mit vedkommende er så også 6 måneder som minimum.
    Det gør nu ikke det vilde at skifte olie på kold motor, det løber bare lettere ud når den er varm, men al olien er alligevel i bunden af bilen, så hvis man eventuelt løfter den lidt bagi (alt efter hvordan det er netop på den bil), så bundkaret tipper lidt ned mod hullet, så skal det hele nok komme ud smiley Det ville det alligevel.


  • #12   30. aug 2012 Et bundkar er ikke udformet som en tragt, bunden er flad, jeg vil derfor stadig påstå at du ikke kan få alle aflejringer som har fået lov til at samle sig i ½ år på bunden, fremfor at høve bilen mens olien er varm og flydende

Kommentér på:
Vinter hi..

Annonce