{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.617 visninger | Oprettet:

Rune C
Rune C
Tilmeldt:
20. sep 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

BMW e90 320d trækker dårligt. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en bmw som trækker dårligt under 3000 omdr men når den kommer over laver den turbo tryk igen. Når jeg låser den op og motoren går ud af "dvale og vånger op" så siger motoren også en mærkelig lyde ca. 5 gange, uden den er igang. Er der nogen der her prøvet/kender noget til det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e90 320d trækker dårligt.
  • #2   21. sep 2012 Jeg har haft været udsat for fuldstændig det samme med min gamle e90 320d, og der var det galt med egr ventilen og turboen, det eneste der hjælper er at få det skiftet. og så fik jeg den stillet den ordentligt ind igen af bosch diesel electro i Aalborg. Men det var bestemt ikke en billig omgang desværre smiley

  • Rune C
    Rune C Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   21. sep 2012 Det lyder ikke godt, fik du kun skiftet AGR- ventilen, eller fik du også skiftet turboen.
    Kan du huske hvad det ca kostet ?


  • #4   21. sep 2012 Jeg fik først skiftet turboen, hos min mekaniker som er automester, og så fordi den stadig ikke gik helt rent i motoren, så kom den ud til bosch i aalborg, og så kunne de se at det var min agr ventil, som ikke opførte sig som den skulle. Selve turboen koster ca 12000-13000kr med moms. Og så tror jeg det endte med en regning på ca. 18000kr. Tør slet ikke tænke på, hvad det ville have kostet hvis det den var kommet ud til et autoriseret bmw værksted! og agr ventilen, kostede omkring 6500kr at få skiftet, med det hele.

  • #5   21. sep 2012 Typisk en EGR ventil som er træt.. Satans til opfindelse.

  • Rune C
    Rune C Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   21. sep 2012 Tak for hjælpen ind til videre, jeg prøver at afmont. EGR ventil og gøre den ren i morgen.

    Kan den også være skyld i de lyde "Når jeg låser den op og motoren går ud af "dvale og vånger op" så siger motoren (er nede ved turboen) også en mærkelig lyde ca. 5 gange, uden den er igang" ?


  • Mopdk
    Mopdk Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #7   27. sep 2012 Hvis du vil skifte AGR ventilen så koster en ny Pierburg ca. 140 euro syd for grænsen.. 6500,- for udskiftning på ikke autoriseret værksted lyder voldsomt - specielt når det er et DIY arbejde..

  • Rune C
    Rune C Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   29. sep 2012 Det var desværre turboen det var galt med, har fået den skiftet. Så nu kører den igen.

Kommentér på:
BMW e90 320d trækker dårligt.

Annonce