{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.554 visninger | Oprettet:

Hvilken motorolie ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle ..

Jeg har en citroen xsara stc. fra '98 , med en 1.8i motor benziner ..

Jeg købte den her for godt 5-6 måneder siden , og der var intet galt med olien , altså , den brugte ikke unødig olie .

men så har for godt 1-1.5 måned siden fik jeg lavet olie skift , med filter og det hele på et værksted hvor jeg var i praktik .

Og der fik jeg at vide at man bruger 5w/40 olie fordi bilen har 16 ventiler , hvilket jeg ikke kan få til at passe da min gamle 16 ventiler brugte 10w/40 olie ..

Men efter jeg har fået skiftet til 5w/40 olie er olien røget fra max. til min. på den tid jeg har kørt efter jeg har fået skiftet olie .

Hvordan kan dette være ? der var ingen problemer med den gamle olie før jeg fik skiftet til 5w/40 , (tror der var 10w/40 på før skiftet)

En kammerat snakkede om bundkar pakningen der skal skiftes ? Men igen , der var intet problem med at den brugte meget olie før skift .

Bilen har gået godt og vel 380.000 km.

På forhånd mange tak .

Evt. nogen der kan fortælle hvilken olie jeg skal bruge til min bil og forklaring hvorfor . (Og hvis der er nogen der gider bruge tid på det , gerne en forklaring på hvad forskellen på de forskellige olier er , udover tykkelse :))

Mange tak . smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken motorolie ?
Kommentér på:
Hvilken motorolie ?

Annonce