{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.681 visninger | Oprettet:

Seat Ibiza 2001 motorlape lyser... {{forumTopicSubject}}

Hej BG..
Jeg en Seat ibiza 1,4 16v fra 2001 som laver en fejl, Det er motorlampen som lyser, dog så kommer det og går nogle gange, men den er der oftest konstant den lyser.. Jeg har tidligere været til mekaniker med den, hvor at de mente det var lampesonde, som skulle skiftes, det fik jeg så self gjort, hvor de også fylde noget rense halløj i den.. dog få dage efter, var den gal igen, hvor at motorlampen igen lyste.. Bilen bliver ikke varm på nogen måde, men har en tendens til at stå en lille smule ujævn i tomgang.

Har fyldt olie på den idag, hvor den slugte en del..

Så mit spørgsmål er om hvad jeg kan tjekke eller gøre, for at finde ud af fejlen, så lampen ikke lyser mere.. ?


Mvh Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Ibiza 2001 motorlape lyser...
  • #1   30. okt 2012 Har også haft sådan en VGA tester på eller hvad det hedder, hvor den sagde at der var en fejl på cyl. 1, tror der stod det var noget med blandingsfejl ?


  • #2   30. okt 2012 Temp føler.

  • #3   30. okt 2012 Den ligger på en 90* ved kørsel, er det ikk meget normalt ?, så tror da ikk det har noget at sige smiley


  • #4   30. okt 2012 Jo det er meget normalt. Men enten sidder der en eller også 2. En til uret og en til motorstyringen. Hvis der kun er en er det en både til ur og motor styring. Men den kan stadig godt sende rigtig ind til urer og forkert til motorstyringen. Har prøvet det mange gange.

  • #5   30. okt 2012 Når motorlampen lyser og testeren siger fejl på lambdasonden, så er det ofte ikke sonden der er defekt, men sonden der melder at der er en fejl. Værksteder skifter fejlagtigt sonden, kun for at erfare at fejlen søreme dukker op igen.

    Du har for fed blanding, eller for mager blanding.
    Enten en utæthed mellem lmm og manifold, eller den får for meget benzin pga defekt vandtemp føler til motorstyringen, eller som du selv skriver.. Den æder olie som fanden.


  • #6   31. okt 2012 Okay jeg vil starte med at tjekke op på de ting i skrev, og venter tilbage hvis det ikke hjælper smiley tak for jeres hjælp indtil videre smiley

  • #7   21. jan 2018 Fandt du nogensinde fejlen?? smiley

Kommentér på:
Seat Ibiza 2001 motorlape lyser...

Annonce