{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.962 visninger | Oprettet:

Anskaffelse af 6 - 7 personers bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Skal have fat i en nyere 6 eller 7 personers bil til max max max 250.000,-
Helst diesel og helst automatgear men ikke et must.
Har kigget på følgende og vil gerne høre jeres fordele og ulemper om de forskellige:

Ford S-MAX 2,0 TDCi 140 Titanium
Opel Zafira 1,9 CDTi 150 Sport
Renault Grand Scenic III 2,0 dCi 150 Dynamique aut.
Toyota Verso 2,0 D-4D T2
Chevrolet Orlando 1,8 LT (Benzin)
Peugeot 5008 2,0 HDi 150 Premium

Har i andre bedre bud så skriv dem gerne, jeg er gået efter modeller med ekstra udstyr, da dette er lidt et must i den prisklasse

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anskaffelse af 6 - 7 personers bil
  • #1   21. nov 2012 VW Touran fra 08 2.0 140 HK eller en 1.9 105 hk smiley også få dig en higline... Helt klart en konge bil!

  • #2   21. nov 2012 synes bare der er minus plads i touran når sæderne er slået op, og km kontra årgang synes jeg den er dyr, men ja det er jo trods alt VW smiley men tak for budet det er taget i betragtning.

  • #3   21. nov 2012 de bagerste sæder i en touran er ulidelige og sidde på som voksen, mindre børn kan sagtens sidde der uden problemer.

  • #4   21. nov 2012 må indrømme jeg havde fundet en Honda Shuttle eller Stream. koster ikke meget idag køre kanont er sjove til værdag og er rummelige

  • #5   21. nov 2012 få den LANGE caddy ikke med 7 sæder?

  • #6   21. nov 2012 renualt har hvist også nogle

  • #7   21. nov 2012 I sceninc er det jo strort set en spritny bil jeg kan få for pengene, og er egentligt også godt tilfreds med hvad jeg kan finde, har bare hørt utroligt meget negativt generelt om renault, ved ikke så meget med de helt nye, men de ældre skulle efter sigende stinke i gearet uanset om det er man. eller auto. de skulle ikke være til at skifte noget som helst i selv hvis det er, og reservedele er voldsomt dyre, nogen erfaring ?

  • #8   21. nov 2012 Hvad med Mitsubishi Grandis ? Vanvittig stærk motor ved jeg af erfaring


  • #9   21. nov 2012 Casper S, det er også min umiddelbare konklusion og til prisen kan jeg få den 150HK diesel med automatgear årgang 2012 med 12000km på klokken og spækket med alt udstyr til under 220000. så umiddelbart er det ikke et dumt valg, ville bare gerne høre andres erfaringer med renault som de er i dag.

  • #10   21. nov 2012 selvom jeg er stor fan af vw synes jeg nu der er noget over Ford S-Max. men kender selvfølgelig ikk så meget til holdbarhed men synes den virker rigtig lækker

  • #11   21. nov 2012 S-Max har helt klart looket med sig, synes den er vanvittig flot smiley men synes pladsen bagtil er beskeden

  • #12   21. nov 2012 Tuuran får jo en dårlig kritik på holdbarheden, set i anden tråd her på sitet.

  • #13   21. nov 2012 Ville hoppe over Touran'en
    S-max'en, kører hammer godt med 140hk motoren
    Zafira c kender jeg ikke noget til
    Orlando'en hører jeg meget blandet om
    5008 kører også super, fornuftigt med udstyr, og pladsen er ikke helt hen i vejret.
    De moderne renaulter er fantastiske biler.


  • #14   21. nov 2012 Kigger mere og mere i Renaultens retning efterhånden må jeg ærligt indrømme, hvordan er deres automatgear ? eller skal jeg nappe en 6gears manuel hvis det er ?

  • #15   21. nov 2012 Caddy Maxi starter ved 285.000 kr, men hvis man kan finde en der er et år gammel eller noget i den stil, så vil den være et fint bud.

    Men af dem der er listet, så er det Ford S-Max jeg ville gå efter.


  • #16   21. nov 2012 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/grand-espace/19-dci-expression/1001383
    90.000kr under prisen.

    syntes det er en flot bil med MASSER plads.


  • #17   21. nov 2012 Vw sharan.
    Har selv en fra 2002. Men du kan finde en der er noget nyere for de penge. Og med masser af ekstra udstyr.
    Men er rigtigt glad for min, diesel og triptronic.
    Sæderne kan man næsten placere som man vil, og der er fint plads på bagerste række, i forhold til touran og zafire.
    Jeg er rimelig høj og har svært ved at står under bagklappen på både touran og zafire. Men sharan kan jeg sagtens står.
    Er også værd at tage med.
    Og kan med mine lange ben sidder på alle sæde rækker.

    Mvh Nikolaj


  • #18   21. nov 2012 Renault Espace. Noget af et hangarskib at køre rundt med men man sidder f... godt! smiley

  • #19   21. nov 2012 Seat Alhambra og Sharan er vel i bund og grund identisk ik ? Seat er noget billigere i anskaffelse nemlig. Nogen mærkbar forskel ?

  • #20   21. nov 2012 Hvis du skal bruge alle 6-7 sæder til hverdag, ville jeg glemme alt om 5+2 sæders biler (Zafira og Touran) og går efter en med 6/7 rigtige sæder og et bagagerum.

  • #22   21. nov 2012 af dem du nævner der ville jeg vælge forden. jeg arbejder med udlejnings biler til dagligt og vi har de fleste modeller og forden er den bedste af dem der. der er selvfølgelig den individuelle smag man skal tage hensyn til. Hvad med en Chrysler Grand Voyager ? hehe det er flyder vogn

  • #23   21. nov 2012 Synes Chrysler og honda bliver lige dyre nok og køre i smiley og i Hondaen tror jeg ikke jeg kan forligne mig med de 3 forsæder

  • #24   21. nov 2012 Tror mit valg ender mellem Ford og Renault, Forden er der bare et eller andet over der tiltaler mig, men renaulten kan jeg få som 2012 model med fuld garanti, hmmm tænke tænke den er sku svær smiley

  • #25   21. nov 2012 husk du får hvad du betaler for. der er en grund til franske biler er billige. vi har mange problemer med de fransk specielt citren lige for tiden.

  • #26   21. nov 2012 Mange tak for jeres hjælp, råd og vejledning, jeg fik da i det mindste barberet lidt ned i listen smiley vender nok tilbage med nyanskaffelsen når det er, så må vi se hvad jeg fandt ud af smiley god dag til folket...

  • #27   21. nov 2012 Superfjams du sammenligner to franske biler som INTET med hinanden har at gøre. Kender flere som har S-max'en og de siger alle at den er super lækker at køre mange i over lange strækninger. Min fætter har lige købt Renault GSIII 1,5 dci med automatgear, og den køre også rigtig godt. Og med 130hk og 20++++km/l er det en rigtig familie øko container. Vil selv mene at den er lige så rummelig som S-maxen vis ikke mere. Tror du må ud og prøve en af de to. Og som skrevet først skal du ikke høre på sammenligninger med franske biler, du kan ikke sammenligne PSA med Renault.

  • #28   21. nov 2012 Cap'n Crunch takker for dit indlæg smiley har siddet og regnet på det i dag, og tror det ender med renault, kontra ford, de koster det samme bortset fra forden jeg har fundet i det prisleje er fra 2008 hvorimod renaulten er fra 2012, forden har rundet 90000 (Ikke væsentligt ved jeg godt) og renaulten 12000. Renaulten er med fuld 4 års garanti hvorimod der intet er på forden, den renault jeg har fundet er med indbygget gps, alt i eksta udstyr, dvd i loft samt nakkestøtter, så mener jeg får meget mere bil for pengene, og så er der selvfølgelig brændstoføkonomien, og her vinder renaulten stort. Takker stadig for indput og tror også jeg vil ud og se på S-Max men tror det bliver renaulten valget falder på. Takker.

Kommentér på:
Anskaffelse af 6 - 7 personers bil

Annonce