{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Gamle Toyotaer pålidelige biler {{forumTopicSubject}}

hvad er de mest pålidelige biler i har haft ? mine er klart en carina 2 fra 92 og en corolla e10 fra 93 de køre seriøst bare hver dag smiley jeg kørte 130.000km i carina 2eren på 3 år og den fik bare tæsk hver dag. det eneste jeg skiftede var bremser dæk og alm. service den havde kørt 572.000km da jeg solgte den og gik stadig super godt i motoren. min corolla kørte jeg ialt 114.000km i på omkring 3 år og det var det samme. de har aldrig slået en prut forkert og startede altid. så jeg tror jeg skal have fat i sådan en gammel corolla eller carina igen de er meget mere pålidelige end nyere toyotaer og så er de bygget i japan.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle Toyotaer pålidelige biler
  • #1   22. nov 2012 min g40 den har nu kørt i små 8 år med mig som ejer den køre uden problemer må så sige den mest upålidelige jeg har haft er en toyota carina e der var alt galt med den men alt kan jo misbruges .

  • #2   22. nov 2012 jeg købte en BMW E36 320i da min stedfar sagde at sådan en BMW motor kunne holde i lang tid og det var rigtig kvalitet - 2 år senere og 2 nye motorer senere blev jeg enig med mig selv om at BMW ikke var så holdbar som jeg troede. det skal lige siges at ja jeg kørte friskt til men ikke med hovedet under armen. min toyota derimod fra 91 den er været på begrænseren stort set hver gang jeg har kørt i mere end 30 min og den har aldrig brokket sig. Toyota holder bare. man siger også at feks en supra kan holde til at knække tandremmen uden der sker det store. prøv du det med en anden bil smiley

  • #3   22. nov 2012 det har nok været en engelsk bygget carina e så for de har mange flere fejl end en japansk bygget carina e smiley

  • #4   22. nov 2012 Min gamle mercedes w124 300Diesel

  • #5   22. nov 2012 Både min Celica T20 og min Audi Cabriolet har været utroligt fejlfrie. Celica rustede dog.

  • #6   22. nov 2012 kan kun rose corolla'erne jeg har haft..

    specielt denne har været vel holdt, så drivlinien fejler ingenting, men har godt nok haft lidt forskellige reparationer på den de sidst 21 mdr.. men kan se at alt jeg har skiftet er aldrig skiftet før... og den har så kørt 315.000+ smiley


  • #7   22. nov 2012 Toyota holder, og de andre kan ikke måle sig med dem.. BMW ligger dog tæt på smiley

  • #8   22. nov 2012 ja sådan noget som calipre de holder evigt på de gamle toyotaer smiley alle de gamle toyotaer jeg har skiftet skiver og klodser på har stadig haft de originale calipre på selvom de har kørt over 500.000km smiley

  • #9   22. nov 2012 toyota køre bare sån er det..! mest fejlfrie biler jeg har haft... dog ik den bedste komfort, det var min mercedes.



  • #10   22. nov 2012 Audi 80 min gamle sedan. Fik kun nyt olie og diverse væsker på 4 år

  • #11   22. nov 2012 Ja min Carina 2 får sgu også de hårdeste tæsk, og køre hver gang, der bliver startet, ingen problemer

  • #12   22. nov 2012 Jeg havde aldrig fejl på min Polo 86c 2F, og jeg har endnu heller ikke haft noget særligt på min Polo 6R, så de har altid været pålidelige.

    Superfjams >> De gamle Kadett E kunne også springe tandremmen uden skader.


  • #13   22. nov 2012 Min gamle Starlet kørte også hver eneste dag. Jeg nåede "kun" at køre 12.000 kilometer i den, og på den tid skiftede jeg olie og oliefilter én gang. Den fik så også 4 nye støddæmpere, de gamle havde tabt pusten efter 25 år. Men den Polo som jeg har nu kører ellers også fint.

  • #14   22. nov 2012 Den mest stabile bil jeg har haft, og stadig har, er min gamle Kadett.. Den går sgu aldrig i stykker og starter hver gang. Men ok, der er nærmest også kun 3 bevægelige dele i sådan en gammel spand.

  • #15   6. jan 2013 De engelsk byggede carinaer er ikke en skid forskel på de japanske udover det er med bosch tænding i stedet for denso.. og der er ingen forskel for denso og bosch er fusionenrede dengang inden de begyndte på at bygge i england smiley

    Og desuden kørte japanerne meget meget hård kvalitets kontrol på englænderne for at de måtte bygge carina e smiley


  • #16   6. jan 2013 Har ikke haft nogen problemer med min Corolla fra 01 endnu, vi kørte også i hiace i mit gamle firma, de startede altid, så ja de er pålidelige og drifsikre

  • #17   7. jan 2013 Frederik J - jo der er meget stor forskel på de engelsk byggede og de japansk byggede carinaer.. der er et tandstangsled som altid skal skiftes på de engelske modeller og de ruster meget mere. og rudehejsne går i stykker og centrallåsen fucker op og ja bosch tændingen holder heller ikke ligeså længe som denso tændingen gør. jo de japanske biler er meget meget bedre på alle områder.. smiley

  • #19   13. nov 2013 Min Corolla E10 fra 97, og min nuværende E12 fra 02 har aldrig givet mig nogle grimme overraskelser trods 225.000 km. sammenlagt i begge, men tilgengæld røg tandremmen i min gamle saxo her til morgen på vej på job,
    den havde jeg kørt 25.000 km. i fra jeg købte den og til nu, så jeg tror bare det bliver en Toyota igen.


Kommentér på:
Gamle Toyotaer pålidelige biler

Annonce