{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.128 visninger | Oprettet:

TIL ALLE MED KONSTRUKTIVE ÆNDRET BILER LÆS!!!!!! {{forumTopicSubject}}

jeg har købt mig en bil konstruktiv ændret fra england 2009 afgiften er betalt af ombygningerne og bilen men efter 3år i dk og efter at have været synet 3 gange uden problemer er bilen pludeselig ulovlig.

trafikstyrelsen har derfor slletet alle data på bilen hos skat og synshaller ´´ den findes ikke mere´´ jeg kan heller ikke få min afgift tilbage på bilen.

dette skyldes at PREBEN EGELUND tidliger ansat i trafikstyrelsen personlig ven til chefen i trafikstyrelsen og som ene mand i danmark kan godkende og lave godkendelser på ombyggede køretøjer, han får alle andre ansøgere som søger tilladelse til at udføre godkendelser stoppet og jeg er oplyst om teknologisk institut i jylland har prøvet at lave en godkendelse for folk der har ment prebens pris er alt for høj men som blev dømt for mangelfuld..

han anmeldte min bil fordi han ikke har set den og selv godkendt den. så pas på han ikke ser jeres bile hvis den er ombygget!!!!!

jeg køre nu en sag og søger folk der har haft ligende problemer med tilbagetrækning af godkendelser eller klage sager mod preben egelund af alle former.
sagen er ingivet for. FDM, ombudsmanden, trafikministeren, min egen advokat og DR ( kontant )

det her drejer sig om:
Preben Egelund har eneret til at godkende biler at han kan tage den pris han vil, hans ord bestemmer om bilen kan blive godkend og hvis man ønsker at klage ikke kan fordi der ikke er andre i danmark der kan tjekke Prebens arbejde og at han har forbindelser til toppen af trafikstyrelsen. og derved kan styre alle godkendelser

så skriv ( helst privat besked ) hvis i har oplevet en ligende sag eller kender nogen der har om der er nogen der har prøvet at søge tilladelse til at godkende biler, jeg er i kontakt men nogen ligende sager men søger flere og som også som kunne have interresse i at stille op i tv hvis det kommer så langt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TIL ALLE MED KONSTRUKTIVE ÆNDRET BILER LÆS!!!!!!
  • #1   2. dec 2012 Hol'da op.. det lyder sku heller ikke som den rigtige måde det køre på.. held og lykke med det..!

  • #2   2. dec 2012 hvordan kan en bil have været i dk i 3år og være blevet synet 3 gange? smiley

  • #3   2. dec 2012 Hvis det er den 360 replica jeg tror det er, er det vel fordi der er blevet skåret i både taget og fronten af den orginale Peugeot , hvilket jo ikke kan godkendes i Danmark ?

  • #4   2. dec 2012 hvad mener du med den er forsvundet ?

  • #5   2. dec 2012 det spørgsmål stiller jeg også mig selv den her sag er en torn i øjet på dem de ved godt de har lavet fejl så de sletter alt omkring bilen så man når man slår nummer pladen op hos syns hallen ikke findes skat kender heller ikke bilern ´´ der ern ingen sag ´´ og de kan heller ikke se med afgiften det er så heldigt at jeg har alle de papire og dokumenter de har slettet

  • #6   2. dec 2012 Smadre ham Preben, det er det eneste rigtige!!

  • #7   2. dec 2012 du tror ikke der er sket en fejl efter det er gået over til at være digital ? ...

    har en kammi der mistede godkendelsen på sin kompressor på reg attesten .. men det er en fejl.


    og der er vel grænser hvad ham preben må godkende ?


  • #8   2. dec 2012 pug 4. det er ikke hvad der kan godkendes det er det at bilen er godkendt og afgiften er betalt og de så mener der er en fejl og så prøver at rede røven ved at slette alle beviser der siger de har lavet en fejl.

  • #9   2. dec 2012 preben godkender alt ombygget MC, LASTBILER, BUSSER,TRAILER og biler og kun ham han sætter prisen det er en god forretning han har sig ingen konkurance han sætter selv sin pris

  • #10   2. dec 2012 kontakt dog et af de store selskaber Dr, Tv2, tvGlad og hvad de ellers hedder....Det er da tit de søger folk der føler sig uretfærdige behandlet af systemet... og det der lyder sgu ikke holdbart.....

  • #11   2. dec 2012 lyder mærkeligt at èn person kan bestemme hvad der må køre eller ej .. og sætte sig og over egnethedserlæringer osv osv ...

    han lyder mere som en 100% fusker der aldrig har fået lov til at godkende noget overhoved ..
    hans hjemmeside ligner jo en joke ..

    og forstår ikke hvordan han kan slette biler i CMR



  • #12   2. dec 2012 Doktor allan--> Ville sku ikke sætte mine penge på tvglad.. smiley

  • #13   2. dec 2012 Der er altid to sider af en sag og den her sag kender jeg tilfældigvis lidt til, da jeg lige har været 3 måneder i praktik hos Preben..

  • #14   2. dec 2012 har kontaktet DR´s kontant

  • #15   2. dec 2012 alexander .. fortæl fortæl

  • #16   2. dec 2012 Jamen Alexander nu blir du nødt til at fortælle

  • #17   2. dec 2012 hvad kender du så til sagen alexander ?

  • #18   2. dec 2012 sætter alle mine på tvglad....Morten: "det er den falske bil!"....det ville være guld værd..seriøst...:D

    Nu til det seriøse: Alexander for satan, del din viden med os andre...:-D


  • #19   2. dec 2012 Jeg understreger at jeg kender LIDT til den smiley Jeg vil også understrege at jeg ikke holder med nogen!
    Men så vidt jeg ved er bilens originale stelnummer fjernet ved ombygning, og erstattet med et som ombyggeren har hugget i - uden dokumentation for ændringen. Så var der vidst nogle andre ting omkring selefastgørelse og ændring af karosseri..
    Ved fra en synsrapport, at bilen har været til syn efter indregistrering, hvor der blev krævet dokumentation for stelnummer - bilen blev derefter kørt tilbage til den synshal, der godkendte den først, og blev synet. Den burde pga. ændringerne aldrig have været godkendt overhovedet!

    Ang. Preben, ja han har kontakt til trafikstyrelsen, men han bestemmer som sådan intet. Han har tilladelse til at teste køretøjer, og vurdere om de er lovlige, hvorefter han skriver en rapport, der dokumenterer det hele, og sender den til trafikstyrelsen. Men det er styrelsen der har det afgørende ord! Som regel er forarbejdet dog i orden, og han har arbejdet med det så længe, så han ved om noget kan godkendes eller ej.
    Han har ikke adgang til CRM.

    Jeg understreger igen, at jeg på ingen måde holder med hverken Christoffer eller Preben!


  • #20   2. dec 2012 Vi takker mange gange...:-)

  • #21   2. dec 2012 Thumbs up for insider information alexander smiley

  • #22   2. dec 2012 Preben egelund har lige ringet mig op en søndag aften og lød meget truende.....

  • #23   2. dec 2012 http://dk.linkedin.com/pub/preben-egelund/23/740/942 er det ham? Han ser ikke sådan voldsomt farlig ud, så du grinede vel bare og lagde på?

  • #24   2. dec 2012 Fortæl fortæl Christoffer ?? Du har vel indspiller den samtale ??

  • #25   2. dec 2012 alexander jeg kan høre at dit kendskab til sagen er meget lille du har dog ret til at skrive din mening. jeg vil ikke komme ind på bilen stelnr. og andet i sagen da den stadig køre men jeg gartere at der er 100% styr i papirene det jeg vil frem til er at der ikke har været problemer i 3 år og efter preben har sendt et brev til trafikstyrelsen. som jeg har en kopi af, før der sker noget i sagen og fordi preben fortælle han ikke mener den er i orden vælger trafikstyrelsen at slette alt omkring bilen for at vaske deres hænder. fordi den jo faktisk har været godkendt og afgiften er sat efter ombygningerne og kort til det med stel. nummeret det er ændret ja da dette er en regl i england ved den ombygning.

  • #26   2. dec 2012 Så du vil ikke kommentere på de facts der siger at din bil er ulovlig?

  • #27   2. dec 2012 kæft hans hjemmeside er til grin

  • #28   2. dec 2012 han ser ikke farlig ud nej men lød sådan.... har desværre ikke optaget men bestemt ikke en preben der var tilfreds med et tilsvarede link som jeg har oprettet på mustang klubben hvor andere han henvist mig til nogen ligende sager og andre folks oplevelser med preben.
    han syntes mit oplæg var forkert og som han sagde ´´jeg skulle opføre mig pænt´´ da han ringede til mig troede han først han havde fået fat i en af dem der havde komenteret oplæget.. stakkels ham hvis han også bliver ringet op:)



  • #29   2. dec 2012 her er det andet forum jeg har oprettet som han mener er dårlig opførsel. hvad syntes i ?
    http://mustangklubben.dk/forum/vis_opslag.asp?ID=264003&grp=1


  • #30   2. dec 2012 kim den er jo ikke bleven ulovlig ligepludslig så må den jo os ha været ulovlig da den blev godkendt i første omgang så kan de jo ikke komme 3 år senere og sige hov ups øøøh vi beholder afgift og vi gør din bil ulovlig den holder jo heller ikke

  • #31   2. dec 2012 Nej, den har været ulovlig hele tiden.. og tvivler stærkt på at de beholder afgiften.

  • #32   2. dec 2012 jov kan godt komentere lidt på dem de henholder sig til at bilen først ved sidste syn er set registeret som ombygget. dog som jeg har prøvet at forklare dem er at afgiften er betalt for ombygningerne så ombygningerne også må have været kendt ved told syn men som jeg ikke kom videre med for så var alt omkring bilen slettet. samtidig med den i england hvor den kommer fra på registeringsattesten er noteret med ombygningerne og som syns manden har skulle bruge da den skulle køres ind i det danske system.

  • #33   2. dec 2012 bilen kan da den 1. ikke findes ikke told-synes 2. da den er ulovlig ikke toldsynes. og da jeg har købt bilen og ikke selv har betalt afgiften har jeg åbenbart ikke lov at få afgiften ( det er hvad manden på sagen i trafikstyrelsen siger i en telefonsamtale ) i det brev jeg fik står også jeg ikke kan inberette sagen for trafikministeren men i samme telfon samtale blev rettet til at jeg godt kunne men ikke vill få noget ud af.

  • #34   2. dec 2012 uden at kende noget til denne sag, så vil jeg mene at det er på tide at de er begyndt at gå efter alle de ulovligt synede biler i danmark, kender da til flere biler i dk som er så ombygget at de ikke er forsvarlige at have på vejene, men er blevet synet og tit godkendt pga. at der findes korupte og ligeglade synsmænd, som lader alt gå igennem mod betaling

  • #35   2. dec 2012 nåå det er en klam replica.... who cares... troede det var vigtig i.fht. alm biler med f.eks FMIC.

    Det er nok ikke uden grund der bliver gået så voldsomt til stålet. der er jo både konstruktive ændringer og identitetsskifte... det er jo i forvejen ikke helt nemt at danse med.


  • #36   2. dec 2012 henrik p. jeg er helt enig sikkerheden skal være i orden men. hvis de som offentligvirksomhed har godkendt noget skal de også selv skulle stå til regnskab for at de selv kan have lavet en fejl og som jeg rejser spørgsmål til i denne sag er bla. ( EU reglen fri varebevælighed ) altså fældes spille regler skulle man tro jeg kan tage et eksempel:
    vi køre på ferie ril eks. sverige,tyskland,england mm det må man det samme må en fra england eller sverige vel så også i danmark ???

    og samtidig vil jeg frem til at at det ikke kan være rigtigt der ikke er en klage enstans og at der ikke er noget til at kontrolere Prebens arbejde her i danmark men som preben siger at jeg så skal tage til tyskland for at få godkendt den det kan ikke være rigtigt.


  • #37   2. dec 2012 Under alle omstændigheder er det jo forkasteligt at én privat person, står for samtlige typegodkendelser i Danmark.

  • #38   2. dec 2012 hvis du ligger en anden motor i din bil hvis du ændre bremser, undervogn og tuner over 20% bygger hotrods og special MC så er der samme problem, men min replica er ikke den eneste registeret i dk eks. stortset alle AC Cobra er replicaér der er her i dk

  • #39   2. dec 2012 jeresoldemor: lige præcis preben afviser det men trafikstyrelsen siger det passer.... han er eneste til at lave det.

  • #40   2. dec 2012 Uanset hvad, så er det utroligt at vi er det eneste land i europa der ikke kan godkende ombygninger af selv den mindste slags, som motor skifte og ændring af bremser, uden at det skal koste en arm.
    Tyskerne har en hel del prøvnings instituter og har ingen problemer med at lave nye godkendelser på ombygninger.

    Så et eller andet er der sateme galt her DK


  • #41   2. dec 2012 jeg spørg igen.. hvorfor er bilen blevet synet 3 gange på 3år ?

  • #42   2. dec 2012 Vil give Rasmus F ret, enhver synshal burde være i stand til at lave godkendelser af alle mulige og umulige ombygninger, men så langt når vi nok aldrig her i lille dk. i bedste fald skulle der være et par stykker fornuftigt fordelt over hele landet der kunne den slags.

    Husker for en del år siden at jeg i et tysk tuningsblad så en Opel Rekord med dodge viper motor i, den var synet og godkendt i Tyskland. mon vi overhovedet nogensinde blir i stand til at kunne lave noget tilsvarende herhjemme? jeg tvivler.


  • #43   2. dec 2012 da jeg snakkede med preben egelund spørger jeg til hvor jeg kunne få lavet en vurdering af hans arbejde han sage synshaller kunne dette bad jeg om at få på skrift hvilket han ikke var interesseret i. med begrundelse han ikke ville bruge tid på denne sag. som jeg så svarede om det nu også var tilfældet når han intil videre har: vurderet bilen. skrevet 2 sider brev til trafikstyrelsen, ringer mig op en søndag aften og virker truende derefter sage han så må du have en god weekend .... og lage på

  • #44   2. dec 2012 synet 2009 i forbindelse med toldsyn.
    2011 2 år efter
    2012 da bilen pga 1-2 md havde stået uden nr. plader mens en skade blev lavet. håber det er svar nok smiley


  • #46   2. dec 2012 mener self bilen havde stået 1-2md over 1 års reglen for at bilen skal til syn fordi bilen har været uden nr. plader over 1 år

  • #47   2. dec 2012 digweed:
    der har du misforstået noget. bilens stelnummer er skiftet i england i forbindelse med ombygningen står noteret i DVLA ( englands trafikstyrelse ) da den kommer til danmark kommer det stel nummer bilen er registeret med i england naturligvis på den danske registeringsattest og på den vurdering skat laver af afgiften der er ingen dokomenter der er gået tabt!!! hvis der er noget er de slettet... har bilens originale service bog med det originale stelnummer. papire fra england der fortæller hvornår dem der har ombygget bilen har fået den nye stelnummer og hvornår den bliver registeret med det nye nummer som den er i 5 år i englad inden den kommer til danmark der er ingen fusk med stelnummeret det er engelske regler der siger det skal skiftes. hele bilens historie har jeg på den intet mangler


  • #48   2. dec 2012 bilen gamle stelnummer har peugeot oplyst om man kan hente gennem bilens styrebox

  • #50   2. dec 2012 Vil det sige at jeg ikk kan bruge en godkendelse fra et firma på den ombygning jeg er i gang med, med mindre at han også skal se det igennem og vudere om det er iorden, når det allerede er godkendt i Tyskland og det danske firma i samarbejde med det tyske firma har fået lavet en godkendelse til dk ?

  • #52   2. dec 2012 Okay.

  • #53   3. dec 2012 sagen er at der skal rydes op i det offentilge dets arbejds gang og håntering af sagerne, og preben skal fratages ene retten til at godkende biler det kan ikke være rigtigt man ikke har nogen mulighed for at klage eller få lavet en vurdering af prebens og trafikstyrelsens arbejde. her i danmark. men man skal til udlandet for at kunne få dette.. og at når bilen i forvejen kommer godkendt fra et EU land heller ikke er godt nok....

    og ja det skal frem i medierne reglerne og måden de kan omgås dem er helt til grin

    mit eks:

    jeg impotere/køber en bil køre den til syn hvor jeg regner med en synsmand godkendt af trafikstyrelsen til at kontrolere at deres regler mm bliver overholdt. det vil jeg mene er det jeg betaler for ??? ( hvad mener i )

    så køre jeg bilen til skat som se den og sætter en afgift på bilen og dens ombygninger og er så i den tro jeg har betalt for for min bil

    men virkeligheden: og ´´loven´´

    synshallen og trafikstyrelsen står uden ansvar i forbindelse med fejl i forhold til at bilen er synet mangelfuld men at jeg som borger bør kende ALLE REGLER i trafikstyrelsens og skal vide hvad der skal skrives i syns papirene og jeg står med det fulde ANSVAR for evt fejl der ikke er fundet... ( en godkend syns rapport er faktisk ingen sikkerhed eller noget vær )

    jeg får derfor tilbage trukket mine godkendelser og min fgift går tabt i systemet. og jeg HAR IKKE MULIGHED for at få den tilbage men jeg kan stille op til nyt syn og få den godkendt ( RIGTIGT ) og så betale afgiften igen ( efter jeg har besøgt preben egelund )

    KAN DET VÆRE RIGTIGT MAN SOM BORGER SKAL KENNDE ALLE TRAFIKSTYRELSENS REGLER NÅR MAN KØBER EN BIL????

    KAN DET VÆRE RIGTIGT AT SYSTEMET KAN SLETTE OPLYSNINGERNE PÅ BILEN OG AFGIFTEN OG MAN STÅR MED NOGET DER LIGNER EN BIL MEN UDEN IDENTITET????

    KAN DET VÆRE LOVLIGT AT TAGE GODKENDELSERNE FORDI KONSTRUKTIVE GÆDRINGER ER GLEMT AT BLIVE NOGERET TIL SYN EKS. AT SÆTTE ALU. FÆGE, UDSTØDING, KOFAGER, SÆDER OSV ER KONSTRUKTIVE ÆNDRINGER HVOR GÅR GRÆNSEN?????


  • #54   3. dec 2012 1. Din caps-lock har vist sat sig fast et stykke nede i teksten..
    2. Du skyder dig selv i foden med dine angreb på Preben Egelund


  • #55   3. dec 2012 Det hjælper ikke at spamme med 3 indlæg.
    1 er nok.


  • #56   3. dec 2012 det er ikke at angreb på preben. men for at forklare hvordan tingene er

  • #57   3. dec 2012 det skal ikke forstås som spam men var for at få så mange folk til at læse det som muligt da jeg mener det er en sag der kan berøre mange og der bør blive gjort op mærksom på men undskylder hvis du opfatter det som spam det er bestemt ikke meningen

  • #58   3. dec 2012 Hvordan går det med at få fat i medierne og hvad siger din advokat til dette?

  • #60   3. dec 2012 Digweed.. jeg tror man skal tage udtalelsen om at afgiften ikke returneres med et gran salt.

  • #61   3. dec 2012 digeed:
    du lyder til du fortået min situration fornenter ikke folk skal sætte sig ind i sagens detaljer hvis de ikke vil, men forstå at jeg i stedet for at klynke have ondt af mig som nogen folk tror fortæller mine oplevelser og min situation starter en diskution for at se om jeg er den eneste der har dette problem og hvis der har en ligende historie de vil dele

    dette har indtil videre gjort jeg har fået kontakt til en mand der har haft en ligende sag kørende med en replica cobra SOM HAN VANDT efter 2 år og have frem lagt hans sag for folketinget og hvilket har gjort at der er kommet ændringer i loven i forhold til replica cobra der sådanne folk jeg ønsker kontakt med som kan styrke min sag og hvem ved om der er andere i samme situration som mig


  • #62   3. dec 2012 kim zc det ville jeg også gerne men fordi der er en lov der giver den lov til det er og derfor lidt svært hvis det ikke passede ville jeg jo ikke skrive det men det er det trafikstyrelsen fortæller mig.

  • #63   4. dec 2012 hej alle jeg vil gerne understrege at JEG PÅ INGEN MÅDE ønsker at udstille preben egelund eller hans firma. men at jeg føler mig som borger dårligt behandlet af systemet og fortæller derfor hvordan min sitiuation er og hvem der er indblandet i den de oplysninger om prebens forhold til trafikstyrelsen bla. kan læses på hans hjemmeside hvor han skriver at han er tidliger ansat samtidig er det oplysninger fra manden i trafikstyrelsen som har sagen...

    IGEN INGEN JEG HAR INGEN INTERRESSE I AT UDSTILLE FOLK OG TAGER IKKE ANSVAR FOR HVAD ANDRE SKRIVER....

    og så skal det siges at jeg intet ønske har om at hænge preben egelund ud på tv men at få tvét til at undersøge sagen i trafikstyrelsen, igen det er ikke en sag med preben men med trafikstyrelsen.

    og dette er et offentligt forum som preben selv finde han er velkommen til at kommentere sagen. og fortælle hans side af den

    jeg har også i telefon samtalen bedt han om at sende mig på skrift hvilket han er utilfreds med og hvad han mener jeg har teget fejl omkring hvilket han ikke ville.

    og igen hvordan folk opfatter sagen er op til den enkelte person lige som deres komentar hvilket jeg ikke vil stå til ansvar for.

    og til hotrod mekanikkeren jeg er på dine vegne glad for at høre dine gode oplevelser med preben. dem vil jeg selfølgelig også meget gerne høre om.
    men samtidig vil jeg fra andre med måske dårlige oplevelser gerne høre deres sag. da det har relation til min sag.

    jeg syntes det er helt fint folk forsvare preben egelund det er der intet galt i og det vil jeg selfølgelig lytte til men min point er at alle skal høres og det er selfølgelig også dårlige oplevelser dem har jeg fået en del af men jeg modtager selfølgelig også posative oplevelser både af trafikstyrelsen og preben det skal siges

    samtidig vil jeg rigtig gerne fortælle om mine oplysninger og personer der kender dem, men fordi nogen ønsker at være anonyme i forbindelse med at di driver egen virksomhed der måske til daglig fremstiller special biler og som så kan komme arbejdsmæssigt i klemme respektere jeg deres ønske og skriver derfor ikke deres sager ned

    IGEN HVIS NOGEN FØLER SIG TRÅT OP ELLER HÆNGT UD UNDSKYLDER JEG SELFØLIGT DETTE ER IKKE MIN HÆNSIG...


  • #64   5. dec 2012 bilen kan da den 1. ikke findes ikke told-synes 2. da den er ulovlig ikke toldsynes. og da jeg har købt bilen og ikke selv har betalt afgiften har jeg åbenbart ikke lov at få afgiften ( jeg impotere/køber en bil køre den til syn hvor jeg regner med en synsmand godkendt af trafikstyrelsen til at kontrolere at deres regler mm bliver overholdt. det vil jeg mene er det jeg betaler for ??? ( hvad mener i )

    så køre jeg bilen til skat som se den og sætter en afgift på bilen og dens ombygninger og er så i den tro jeg har betalt for for min bil.
    Der er flere ting i dit indlæg der ikke hænger sammen...


  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #66   7. dec 2012 Jeg har også besvaret dette indlæg på Dansk Mustang clubs hjemmeside, men jeg gentager da gerne, jeg bygger Ford Hot Rod biler årg 1931 og 32 og jeg kan sige at hvis tingene bliver gjort i den rigtige rækkefølge og fagmæssigt korrekt, så er Preben Egelund super hjælpsom og han ved hvad han taler om, han ser meget arbejde der er fagmæssigt ukorrekt udført og når disse personer får kasseret deres ting, så bliver de sure og syntes det hele er uretfærdigt, men husk at køretøjerne skal køre på offentlig vej så det er i alles interesse at tingene er iorden og opfylder myndighedernes krav. Det er gået helt galt med hensyn til din bil, men det er jo ikke Prebens skyld, bilen skal efter importen fremvises for færdselsstyrelsens ingeniør og formentligt også køretestes som vores Hot Rods bliver, derefter skal den synes og derefter skal skat vurdere hvad der skal betales i reg afgift, og at din bil har været synet flere gange her i landet er ikke ensbetydende med at ombygningen overholder danske normer, de tager sig lidt groft sagt kun af afprøve om din bil styrer og bremser korrekt og skat tager sig "kun" af afgift spørgsmål, men jeg vil dog godt medgive at det er lidt mystisk at synsstedet ikke har bedt dig kontakte færdselsstyrelsen for en gennemgang af køretøjet, men jeg syntes på ingen måde dine angreb på Preben er iorden, og mange af de indlæg der er her er jo totalt useriøse !!!!

  • #67   7. dec 2012 Enig med dig Rene B. Og Digweed, hvis hans eks. er tænkt, burde han nok skrive det.. Resten er jo op til den der læser det...

  • #68   9. dec 2012 Er det rigtigt forstået:

    At en bil der er godkendt med konstruktive ændringer, kan få anuleret sin godkendelse?
    At de penge der er betalt er tabt når det bliver anulleret?
    Kan jeg godt spare at få lavet en attest fra TÜV. fordi en mand, og en mand alene kan mene at det er uforsvarkigt og forkert!?

    Man tænker Politistat, men har ikke lyst til at sige noget!
    Hvordan kommer man i kontakt med denne Preben Egelund, der er ingen grund til at sætte mit projekt over styr, uden at havde talt med experten først.

    Beklager for den high jack af en andens tråd?


  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #69   10. dec 2012 Som jeg har skrevet så er jeg Hot Rod bygger og der er vel ikke noget der er mere ombygget end vores gamle Hot Rod biler, og hvis tingene gøres i den korrekte rækkefølge og det er, først færdselsstyrelsens ingeniør som korrekt er Preben Egelund når han har sagt god for de konstruktive ændringer der er foretaget, så skal bilen til syn og derefter skal tingene anmeldes til skat som så vurderer om der skal betales ny afgift og i givent fald hvor meget der skal betales, når de ting er iorden så ændrer køretøjet identitet og alt bliver påført i rigspolitiets register og bilen er så lovlig i Danmark, det er din egen og kun din egen pligt at tage kontakt til myndighederne i skrevne rækkefølge.

  • #70   10. dec 2012 Kan i mere eller mindre bygge om som i vil Rene? Tænker på at i kan proppe hvilken som helt motor i og ligende?

  • #71   10. dec 2012 Velkommen til den offentlige sektor hvad kan jeg hjælpe med...... Det er Std. det lort de laver der.. Når de finder ud af at de har tabt sagen sletter de alt har selv nogle sager kørende på kommunen og de har lavet samme nummer.. smiley om ikke andet held og lykke og håber der er nogle derude der kan hjælpe dig

  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #72   11. dec 2012 Det der er rigtig ærgerligt er at et indlæg ikke kan holdes seriøst, som jeg før har skrevet så er størstedelen af indlæggene totalt useriøse,det sidste hvor der vrøvles om samme klub, totalt tåbeligt, og med hensyn til motor type ja hvis forstærkninger på chassis rammen og bremser matcher motorens ydeevne så er der ikke nogen problemer !!!

  • #73   11. dec 2012 Dvs at jeg kan bygge en hvilken som helst motor i min bil, så længe at det er lavet korrekt i forhold til sikkerhed mv og få det godkendt, samt betale afgiften af det?

  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #74   12. dec 2012 Ja hvis det ikke er en selvbærende karrosse, det skal være en chassisramme bil som er meget stærkere og som kan forstærkes de rigtige steder !!!!

  • #75   12. dec 2012 Nå okay, såsom en patro,l div amerikanere mv. Øv, så må jeg ikke på mine kan jeg regne ud. smiley

  • #76   11. jan 2013 Kan se du skriver 1-2 mdr uden plader pga en skade så det vel udbedringen af den der er blevet lavet dårligt ?

    Skal ikke gøre mig klog på det fik bare lige spekulationen.

    Dog skal han da ikke have lov til at være den eneste, det jo idioti så det vil noget. Dvs i Alexanders situation nu hvor han har kørt på kan han vinke farvel til bilen, for Preben har nok set sig sur på ham. Det jo plat.


  • #77   11. jan 2013 Den har haft været uden plader 1år og1-2 md, og i følge reglerne for meget til at kunne få plader på så den skulle synes pga den har været afmeldt over 1 år det er sådan det skal forståes

    Forstår ikke det det du skriver om Alexander


  • #78   12. jan 2013 Christoffer M - min fejl mente dig.

    Arh ja så det et krav forstod det som et par måneder. men hvis du har alle papirer og kvitteringer kan de vel ikke gøre noget? Ville være det samme som at give en gave og kort efter tage den tilbage og sige det bare var til låns. jo plat det der er sket


  • #79   13. jan 2013 Ja et godkendt syn er ingen garanti for at en bil er lovlig, men følger lidt med her for at se hvad udgangen bliver af denne sag.

    Hvis Christoffer har været registreret som ejer af bilen kan jeg ikke se at SKAT på nogen måde kan nægte at udbetale det reg.afgift der er betalt på bilen til ham, hvis enden bliver at den ikke kan godkendes, så er der jo retsmæssigt betalt for meget.

    Ligesom hvis man betaler for meget A-skat....det beholder de jo heller ikke.


  • Jimmy K
    Jimmy K Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #80   13. jan 2013 Vi skal huske på at bilen er bygget og godkendt i andet EU land. Derfor må vi også gå ud fra at der er andre der har haft den opgave at dokumenter at ombygningen er udført korrekt. Altså ikke en opgave for den der måtte vælge at importere den. Det kan jo være praktisk taget umuligt at fremskaffe dokumenter på en ombygning som man ikke selv har været en del af, og som evt. er foretaget mange år før bilen kommer i ens eje.
    Det kan ikke være rimeligt at der skal gælde særlige regler for biler der skal køre i DK frem for et hvilket som andet EU land


  • #81   13. jan 2013 Nej, det er ikke rimeligt, men sådan er det desværre.. smiley
    England har, så vidt jeg ved, helt særlige regler for kit cars


  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #82   14. jan 2013 Der er om end stor forskel på ombygningsregler i EU landene, i visse EU lande er det noget nær umuligt og få godkendt en Hot Rod, så til dem der tror at det bare er lille Danmark hvor det hele er noget lort, så forholder det sig ikke sådan, her i landet kan man faktisk få synet og godkendt utroligt meget hvis du bare har en stor pung, det er blot en betingelse at tingene bliver gjort i den rigtige rækkefølge med køretest syn skat !!!!!!

  • #83   22. jan 2013 noget nyt i sagen?

  • #85   23. jan 2013 Sjovt du nævner det, har lige tjekket en supra mk III turbo targa med 2jzgte motor som er synet og godkendt med den motor som en af de få og der manglede dataerne også 4 år tilbage fra da vedkommende byggede den ??!

    Ham Preben skal satme have den hårdt og analt !!!


  • #86   23. jan 2013 nu er der jo mange der har mistet deres konstruktive ændringer / godkendelser efter SKAT har lagt systemerne om .. også uden der er noget galt ..

  • #87   23. jan 2013 Det er bare herligt!

    Hold KÆFT der bliver ballade nu...


  • #88   24. jan 2013 Det det er mit problem er er " en mand" har skrevet til trafikstyrelsen at han "har mistanke" om at der er forkert regisreringsgrundlag og på den mands mistanke "vurdere" trafikstyrelsen at bilens godkendelser skal trækkes tilbage uden at indkalde bilen til undersøgelse og træffer en afgørelse over hoved på mig og siger jeg bare kan ingive det for domstolene hvilket de jo godt ved tager flere år og jeg nok ikke har råd til da jeg kun er 21

    Til det med at trække godkendelser tilbage ja hvis det er et syn der lige er lavet og der er noget sikkerhedsmæssiget galt, men bilen kan styre, bremse, har lys osv motor undervogn bremser er std, vi snakker også godkendelser der går 3 år tilbage at man ikke kan vide sig sikker når man køber en bil i dk med danske papire og betalt afgift der har været registeret i flere år bare kan fra tage alt hvad man har kan ikke være rigtigt mangler jo bare lige et gyldent stempel og et par papire så er der ikke noget problem

    ved en simpel søgning på skat's hjemmeside på en bilens nr plade kan du se alt på bilen så hvis du slår ex en supra op står der meget sjældent oplyst mere end std hk. og det er ikke mit bord hvad andre gør... Nej men bliver de stoppet er de i samme situation som mig udover de nok får konfiskeret bilen får bøde og skal betale ny afgift hvis ellers bilen kan blive lovligt godkendt og det er derfor jeg skriver i min overskrift " alle med konstruktiveændret biler" fordi det er alle biler de er. Efter ikke kun min


  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #89   25. jan 2013 Prøver igen, hverken synsvirksomheden eller skat har kompetence til at godkende et stærkt ombygget køretøj, der SKAL færdselsstyrelsen ind over og de bruger en ingeniør som udarbejder typegodkendelse såfremt det er fagmæssigt korrekt udført, tingene med hensyn til din bil er grebet forkert an fra starten, !!!!!!!

  • #90   26. jan 2013 Det er meget muligt men en synsvirksomhed burde så have fortalt det ved første syn nu er der gået 3 år og nu bliver. Jeg Holdt som gidsel og jeg har handlet i ond tro

    Hvad betaler jeg 400,- til et syn for ? For et værdiløshed syn der til hver en tid kan trækkes tilbage hvis ikke trafikstyrelsen kan føre ordentlig kontrol med synsvirksomheden eller forklare dem reglerne så sådanne alvorlige fejl ikke sker og samtidig kan sige synshallerne og dem selv fri for ansvar bør de måske selv stå for at syne bilerne som i gamle dag i "statens bilinspektion"


  • #91   3. feb 2013 Hej alle sammen.
    sammen med Richardt Nordberg er vi nu gået sammen for retfærdighed inden for ombyggede, tunede, replica, konstruktive biler jeg er gået til medierne og håber nu der kan ske noget.

    vi vil opfordere alle der har et ønske om mere klarhed omkring ombyggede biler i danmark lad os sammen støtte op omkring vores hobby og arbejde fortæl jeres oplevelser hvis i er kommet i klemme mellem trafikstyrelsen eller skat. eller enkelte personer og er blevet dårligt behaldlet

    http://www.facebook.com/home.php#!/operationxtv2

    ( UNDER SENESTE OPSLAG ´´Richardt Nordberg´´ )


  • #92   4. feb 2013 Fedt.

    glæder mig.


  • #93   4. feb 2013 3 ture på prøve plader koster 6,6 mio i afgift da Ferrarien bliver stoppet MEN!!! når du så har betalt 6,6 mio i afgift skal du vide din bil stadig er ulovlig og du ikke kan få nummer plader på den. men du skal betale 6,6 mio i afgift for noget du ikke kan bruge...

    Tyveri og missundelse der er fanme ikke invandre der stjæler vores penge....

    http://epn.dk/samfund/article5129592.ece?ref=ni.dk


  • #94   22. feb 2013 Christoffer M: Håber sgu sagen falder ud til din fordel, forudsat tingene bare et i nærheden af hvad du fortæller og det tror jeg på de er! Faktum er, at Danmark på dette område er så bedrevidende, vi accepterer så godt som intet, selvom andre langt større nationer, der besidder såvel viden som produktion af biler mv. godkender langt, langt mere, selv Sverige, der om nogen er at forbudsland!

    Faktum er at hvis den har været godkendt, ja så enten har nogen begået en fejl og du bør kompenseres i form af tilbagebetaling af afgift mv. Eller også skal de holde snitterne væk, før de har hørt alle parter og ikke bare annulere noget! Men det er typisk DK, intet kan lade sig gøre, medmindre man har de rette kontakter, som ham Preben! Man får kvalme!



  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #95   23. feb 2013 Mit sidste indlæg skal blot være atter en konstatering af at langt de fleste der har skrevet indlæg til denne tråd, desværre ikke ved noget som helst hvad ombygning af køretøjer angår, men blot lader sig rive med, flere af jer skriver at i lille Danmark må man ikke noget i sammenligning med andre EU lande, det er IKKE korrekt, såfremt tingene er fagmæssigt korrekt udført så må man rigtig meget her i Danmark,der er bare den forskel at Danmarks afgift system gør at det er frygtelig dyrt sammenlignet med næsten alle andre lande, vi/jeg som bygger Hot Rod betaler mange penge for vores hobby, men det ved man forhåbentligt inden man begynder og det er jo hverken synsvirksomhedernes skyld eller ingeniørens men derimod regeringen uanset farve. TÚV godkendelser er iøvrigt et EU fænomen som skal øge færdselssikkerheden og bevirke at de kvalitetsmæssigt ekstremt dårlige klamphugger dele fra fjernøsten ikke kan godkendes i EU, jeg vil afslutte med igen og sige at rigtig meget kan lade sig gøre med hensyn til ombygninger såfremt tingene bliver gjort i den rigtige rækkefølge og din pung er stor nok.

  • #96   23. feb 2013 Rene B: Ja, det har du ret i, hvis bilen er gammel nok! På nyere biler, hvor der kræves en "ok" fra producenten, der er det så godt som umuligt, at lave ændringer, som f.eks. er lovlige i UK!

    Du kan ikke, uanset hvor godt du gør det, få en Opel Vectra godkendt med en 2JZGTE fra en Supra(bare for eksemplets skyld) - Det vil du kunne i en række andre lande, forudsat at ting som bremser mv. også er lavet forsvarligt/opgraderet og så betaler du blot forsikring mv. udfra det.

    Reglerne i f.eks. UK går langt mere efter at nogle basis ting SKAL være iorden, når det så er sagt og gjort, så er bilen iøvrigt gadelovlig, hvis du kan finde et selskab der vil forsikre den!


  • #97   26. feb 2013 jeg håber da ikke min replika er blevet slettet i systemet når jeg skal op og hente plader til den

    jeg har selv lige brugt 2 år på en afgifts sag som både har været i retten og højesteret
    som jeg tabte jeg mente helt klart jeg ville vinde men måtte konstatere at når man køre en sag mod staten hvor staten er den dømmende kraft så må man bare erkende at chancen for en retfærdig rettergang er lig 0
    du bør helt klart sørge for at du vælger den rigtige advokat som vil gå ordentlig ind i sagen

    jeg håber at du har modet til at køre det videre og at du vinder sagen og hvis jeg kan hjælpe er du velkommen til at kontakte mig


  • #98   26. feb 2013 Dan R

    kan du fortælle om din sag så vi kan blive klogere i denne bilverden?


  • #99   26. feb 2013 det er en lidt kompliseret sag som vil tage meget lang tid at forklare men kort fortalt min på dette tidspunk kærste som boede i litaun og var på ferie i dk i hendes udenlandske bil blev stoppet af politiet og fordi hun var registreret på min adresse skulle hun betale afgift af bilen

  • #100   27. feb 2013 Christoffer M
    Noget nyt i sagen?

    Kunne man skrive til div bilmagasiner, på nettet og papir?
    Har i fat i FDM, eller evt en Ford klub (tænker på den Cobra Replica)

    Carsten


  • #102   16. mar 2013 Syntes det samme som meldgaard, dog er jeg ikke enig i at du "Bitcher"
    Jo flere der ved hvor råddent systemet er, jo bedre.

    Noget nyt i sagen ellers?


  • #103   17. mar 2013 Har kontakt til div medier men de er jo selfølgelig interaseret i at at tager sager og der er noget ved og ikke er enkelt stående og jov jeg har kontakt til rigtig mange med ligende sager og det er det jeg bruger disse forum til men ja har brug for så mange som muligt til at stå frem så der kan laves klarhed omkring reglerne som ikke andre som jeg står som nr. 2 ejer af et køretøj og efter 3 år indregisteret i danmark at der så bare uden vidre bliver fjernet godkendelsen på den og man står med en værdi løs bil selvom den er synet og godkendt 3 gange og afgiften er betalt korrekt. Selfølgelig skal bilen være i orden og bilen er jo ikke tunet eller på anden måde gjort usikker og det skal siges den jo er synet og godkendt 3 gange men hvis min bil er så "ulovlig" som trafikstyrelsen siger undre jeg mig over at der kan blive overset så alvorlig en fejl 3 gange når trafikstyrelsen jo skal føre kontrol med synshaller.

    Samtidig at der kommer en form for rets sikkerhed i forbindelse med tilbagekaldelse af godkendelser i mit tilfælde har jeg sort på Hvid at trafikstyrelsen bygger deres sag på en "mistanke" når det er sagt har de ikke valgt at indkalde bilen til undersøgelse på det mistænker de har hvilket jeg mener er helt forkert


  • #104   15. jun 2013 Er der noget nyt?

Kommentér på:
TIL ALLE MED KONSTRUKTIVE ÆNDRET BILER LÆS!!!!!!

Annonce