{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Jens L
Jens L
Tilmeldt:
10. jan 2012
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 62

Komfortabel BILLIG øko.. {{forumTopicSubject}}

Ja nu bliver det svært! Eller.. Hvad ved jeg.. det er jo derfor jeg spørger jer kloge hoveder!!

Jeg står og skal have mig en bil som ikke vælter budgettet hverken i indkøb, forsikring eller drift..
Derudover må den gerne have bare en lille snert af komfort, da den hvertfald kommer til at tage en tur til alperne eller de norske fjelde mindst engang om året..

Men kan man overhovedet finde et sådan kompromis?
Mit budget til indkøb ligger på omkring 15.000kr. og som 18 årig regner jeg med 8-10k i forsikring..

Hvad vil være et godt bud på en billig øko bil som har bare en snert af komfort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komfortabel BILLIG øko..
  • Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 94
    #1   21. dec 2012 Dit budget på indkøb lægger på 15.000 kroner, er det inklusiv mulige reparationer, der er vidst ingen tvivl om vi skal have fat i en lidt ældre årgang bil, hvad er dit kørselsbehov sådan lidt mere præcist? Snakker vi 30.000+ km?

    Mit bud kunne være en Peugeot 106 1.5D den burde også være forholdsvis billig at forsikre.


  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 62
    #2   21. dec 2012 ja de 15.000 til indkøb vil også dække over evt rep. og syn. smiley

    kørselsbehov til daglig er ca. 50km og + det løse og en tur til alperne så ender jeg jo nok et sted omkring de 30 smiley

    jeg sys bare man hør så mange skrækhistorier om franske biler?
    men har dog også erfaret at der er mange "religiøse" hvilket vidst i høj grad spiller ind smiley


  • #3   21. dec 2012 hvis du selv mener du har råd til en bil der kører omrking 10km/l så ville jeg vælge en ford scorpio, du finder ikke mere komfort for de penge.

  • Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 94
    #4   21. dec 2012 Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hans økonomi, men når han siger en billig øko bil regner han nok med lidt længere end 10km/l..

  • #5   21. dec 2012 jamen hvis han køber en scorpio 2.9i v6'er så slipper han for kedelige reperationer, for de kører altså bare og blir ved med at kører til de løber tør for benz....... så i det lange løb går det nok lige op med en golf 2'er.....bortset fra man har MEGET mere komfort.

  • #6   21. dec 2012 køb en toyota avensis fra omkring 1999. min far har haft en i 9 år, den er for perfekt. den har aldrig haft en skade i motor før.

  • #7   21. dec 2012 Jeg har selv lige købt en toyota corolla 1,6 gsi til 12k, den passer vidst ok til dine krav... ellers skal du selvfølgeligt over i noget diesel, måske en gulpladet golf 3 tdi eller som foreslået en 106 1,5d / citroen saxo 1,5d

  • #8   21. dec 2012 Det lyder som om du næsten bliver afhængig af at have bilen, og skal prøve at regne lidt på dig budget igen.

    Når man skal køre 30.000 km/år så koster det at køre i ældre biler, og 15.000 kr er ikke meget til en start. Jeg var glad for min første Polo fra 1992, og den var også vældig økonomisk, samt det er muligt at finde et ok eksemplar til de penge.
    MEN det er igen en ældre bil, og når du kører mange kilometer, så kommer man til at mangle servostyring og lignende, som ofte ikke findes i ældre biler.

    En ældre dieselbil som var lidt større kunne være et godt bud, men så kommer vægtafgiften og bider, for det er rigtig dyrt uden partikelfilter, og der er tillæg af udligningsafgift når det er en diesel, som stiger næste år (dvs. lige om lidt smiley )

    Som 18 årig, der ville jeg finde en ældre Polo, Corsa, Corolla eller lignende, bare det er fri for rust, og den kører uden at bruge for meget olie og lignende, tag en mekaniker med ud og kigge.
    ELLER jeg ville spare de penge sammen der skulle til, og købe en nyere mikrobil med mere komfortudstyr, og være sikker på at jeg havde en bil der kunne køre.
    Og til 30.000 km/år havde jeg valgt den sidste løsning.


  • #10   21. dec 2012 køb en honda civic m 1.5 ils motor den kører nemt 18-20 på litteren

  • #11   21. dec 2012 Audi 80 fra 91 og frem.
    Billige, masser forskellige motorer og vælge imellem.


  • #12   21. dec 2012 evt en fiat punto II 1,2 8v eller 16V


  • #13   21. dec 2012 Civic 1.5 køre langt på literen 17km/l er set ofte. den er drifsikker og er komfort.
    det er en bil jeg klart kan anbefale.

    ellers corolla E10 1.3 køre langt på literen 15km/l+ ved pæn kørsel.
    Driftsikker. og holder den orginalt så den komforttabel.

    Carina E. Macda 626. kunne også være finde bud.

    Mercedes W201 190 2.0Diesel Sløv men ellers genialt bil. tævede min gamle i 80.000km og solgte den med lagt over 890.000på tællerne. kostede mig en generator (som havde sidet på fra ny) kørte værd dag

    ville undgår uden om ALT VW. Seat. Skoda og Audi fra før 1997-1998 har ikke haft end problemer med de biler jeg har haft fra dem af.


  • #14   21. dec 2012 ketil l s >> Lad nu være med at sige at alt VAG ikke dur, det er kun baseret på dine egne erfaringer, vi er stadig mange der ikke har nogen problemer med bilerne.

    Og en gammel Mercedes Diesel ? Så skal han lige finde det samme beløb til vægtafgift inden han kommer ud og køre.


  • #15   21. dec 2012 Hvis det kan lade sig gøre og finde til den pris så ville jeg gå efter noget golf 4 1,6-1,8 de har god komfort ikke vilde og voldsom men køre de der 12-15 km/l og er til og forsikre uden det koster en masse og en god solid bil jeg har været glad for de par stykker jeg har haft og der er rimeligt med plads i dem

  • #16   21. dec 2012 Den gamle Golf 2 i min annonce har jeg nu pendlet i gennem det sidste års tid.
    250km dagligt og den KØRER bare. Ikke EN gang har den svigtet.
    Tag sådan en er mit råd.
    jeg har haft den oppe på 23 på literen.


  • #17   21. dec 2012 ja, køb en øko Civic 1,5.

  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 62
    #18   29. dec 2012 Tak for de mange bud!

    Jeg har også overvejet den øko civicen som flere af jer nævner, synes det ser ud til at være en fin bil, men folk har desværre bare fundet ud af at de er penge værd med økomotoren så den topper nok mit budget en smule.. Men.. man kan jo være heldig..

    Men.. Jeg fik da lidt at tænke over og kigge efter!
    Tak!


Kommentér på:
Komfortabel BILLIG øko..

Annonce