{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.776 visninger | Oprettet:

Chevrolet cruze Diesel {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri.
Jeg har flere steder læst og hørt mig frem til den generelle ting vedr diesel biler. De er dyre i dele, dyre at holde mv , men ikk mindst problemet med korte ture og ikke få kørt bilen varm/ mange tænd og sluk ture

Men har nu hørt flere gange at chevy's 2 liters diesel motor, bliver hurtig varm, og faktisk ikke tager så meget skade af dette ? Jeg kunne godt tænke mig at høre erfaringerne på dette, da jeg står mellem dieselvognen eller 1,8 benzineren. Jeg kunne jo godt tænke mig den power dieselmotoren har.

Mit daglige behov er som sagt kort, til og fra instution med barn, og til arbejde. Vi snakker om 5 km hver vej dagligt med ja, stop ved instution. Og få gange ugentligt eller hver anden uge, ture på 20 til 50 km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chevrolet cruze Diesel
  • #1   28. dec 2012 er det så ikke billiger økonomisk at tage benzin?

  • #2   28. dec 2012 min kammerat har en cruze diesel lt og den blir ik varm på de korte ture du beskriver
    har selv haft lånt den og kørt i den og den blev ik varm


  • #3   28. dec 2012 Økonomisk ved køb jo, men den skulle jo køre lidt længere literen, samt som sagt den power jeg ønsker, men nu spørgsmålet jo igen, om hvorvidt diesel motoren kan holde til mit forbrug. Umiddelbart 20 til 25k km årligt

  • #4   28. dec 2012 den er ik særlig økonomisk når det er de korte ture og den ik blir varm


  • #5   28. dec 2012 Tja det jo nok ikke galt hvad i siger jo. smiley

    Ved i så om det muligt at få ltz pakken til den ? Eller det kun USA der får de fede features som den ltz rs variant de har


  • #7   28. dec 2012 Jeg ville osse holde mig til benzineren, når du skriver din kørselsmåde på den måde.
    Man siger som regel at det kun kan svare sig at købe diesel hvis man kører mere end 25.000 km om året.
    Og ikke nok med at motoren osse skal nå at blive varm, men dieselen (brændstoffet) i sig selv er osse en smøringsolie og er tykkere end benzinen, som går ind og smører nogle af de vigtigere dele i motoren, derpå kan du osse ødelægge motoren på sigt.
    Man skal ca køre omkring 15 km fra start til slut, for at motoren når at blive smurt ordentligt..

    Så tag du bare benz'en, og som Thomas K siger, vægtafgift (misundelsesafgift)


  • #8   28. dec 2012 Smeden, hvad er det for en gang ævl.
    fortæl mig lige hvad det er diesel olien smører?


  • #9   28. dec 2012 troede at alle de her kold start på Diesel motoren forårsagede tilsodning på partikelfiltret, fordi den ikke blev ordenlig varm.. smiley

  • #10   28. dec 2012 Diesel olien smører da sådan noget som højtrykspumpen inden i. Men du vil få alt for mange problemer hvis du køber en diesel til korte ture. Det er jo ikk kun partikelfilter der soder til, men hele motoren. Diesel kører også langt fra det den er opgivet til hvis den ikke bliver ordentlig varm.

  • #11   28. dec 2012 Mikkelgade !

    Det er skam ikke ævl det smeden skriver...
    Dieselen smører skam bla. pumpen.

    TS.
    du skal vælge en benziner med dit kørselsmønster.
    du skal op på 15km start til slut før motoren er gennemvarm på en diesel...
    Er det en mindre diesel motor, skal du ud og køre endnu længere, da den har endnu sværere ved at få varmen.


  • #12   28. dec 2012 http://www.bilpress.dk/chevrolet-afslorer-faceliftet-cruze-og-cruze-stationcar/

    Bilpress skrev i Sommers at Cruze ville komme som 1,4 liters Turbo også, hvilket bare vil sige endnu bedre økonomi på benzin siden

    men hvornår ??? de har endnu ikke ( Som altid) updateret deres side, med 2013 modellen/faceliftet ud over Station car'en


  • #13   28. dec 2012 Tak for opbakningen..
    så igen Christian, tag du en benziner


  • #14   28. dec 2012 Har været ved forhandleren idag, og han kunne ikke svare på 1,4 liters motoren og ud over det, så kommer den nye Face liftede version's navigation my link ikke i forhandlerne før maj månede.

    Fik dog en prøve tur og den køre sku godt, men der bare nogle minusser. Stort 1 er selvf det med navigationen. Så tror jeg vil kigge på en i30 i næste uge


Kommentér på:
Chevrolet cruze Diesel

Annonce