{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.466 visninger | Oprettet:

Nissan 350z {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Efter jeg fik stjålet og brændt min Celica i sommers, er konen og mig på udkig efter ny bil, og det skal selvfølgelig være en Japaner smiley

Vi har både kigget på Mazda RX8, Nissan Silvia S15, Skyline og Subaru Impreza men det ender nok med at blive en Nissan 350z, der bliver det kommende projekt.

Men kom til at tænke på, om der er noget man skal være særlig opmærksom på, ved 350z'eren? For en af grundene til at vi gik væk fra RX8'eren, var at de skulle have problemer efter 100.000 km. Så ville høre hvordan det ser ud med 350z'ernes svagheder, hvis der altså er nogen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nissan 350z
  • #1   6. jan 2013 problemer og problemer med RX8 de skal ha skiftet stempel ringe(pinde)
    eææers er de fine


  • #2   6. jan 2013 Du får heller ikke Silva S15 på danskeplader medmindre det er en årgang 98 eller ældre.

  • #3   6. jan 2013 Casper B Stempel ringe i en wankel? smiley Det er bare verdens bedste kommentar!


  • #4   6. jan 2013 Casper: Der er ingen stempelringe/pinde i motoren, der sidder rotorer smiley

    Michael: Ja, det rygte havde jeg også hørt meget om, men min RX7, havde altså gået 147.xxx før der skete noget, og det var ikke engang motoren skyld, men en der glemte at sætte et kølelåg på, så den kogte over (sjovt nok)

    Det med de 100.000 km, er fra den tid wankel motoren blev opfundet (MEGET lang tid siden!) og er bare et dårligt rygte som folk glædeligt kører videre på.

    Hvis du VED at den skal køres en smule anderledes, så er det faktisk en rigtig lækker vogn om du vil blive utroligt glad for.
    Problemet er altså ikke så stort som folk blæser det op til


  • #5   6. jan 2013 > Casper B

    Mente nok der var et eller andet, men det jo heller ikk helt billigt samt at reserve delene til den. jo heller ikk ligefrem skulle være de billigeste smiley


  • #6   6. jan 2013 > GDM
    Kan få en Silvia Spec R fra 99 på Dk plader, så jo kan sagtens lade sig gøre smiley

    > Copy_Cat
    Takker for linket, håber ikke det er et generelt problem smiley

    > Michael R
    Okay det lyder da ikk helt dårligt? smiley Når du siger ''køres en smule anderledes'' mener du så, lidt mere pedal end normalt? smiley


  • #7   6. jan 2013 udskyld kloge hovde jeg ved uden mærket godt det er en wankler motor 1.3 2 kammers med 2 tænrør pr for brandingskammer men hvad vil i kade de pinde der sidder i de 3 rotor spidser der slides ved rotering ?

  • #8   6. jan 2013 det de hedder? apex seal, men vidste udemærket hvad du mente!

  • #9   6. jan 2013 ok tak men du skulle lige spille smart i stedt ofr at ratte mig og skrive deres rigtige navn

  • #10   6. jan 2013 Ja selvfølgelig, ellers vidste du stadig ikke hvad de hed

  • #11   6. jan 2013 jo havde nok læst hvad du havde skrevet man mange tak

  • #12   7. jan 2013 Michael K:
    Det jeg mener med anderledes, er at de SKAL være HELT gennemvarme, før du giver dem den mindste form for tæv (okay, er jo egentlig normalt at en motor skal være det hehe)
    Og så at den ikke tåler Honda tæsk 24/7 smiley
    Men derudover er der ting som, at man kan hælde totakts olie, i tanken, uden det skader motoren (premix, kan sende links hvis det skulle blive aktuelt)

    Altså det er "småting" der er tale om, hvad angår at den er anderledes på måden den skal køres, men det skal nævnes, så man får mest mulig glæde ud af den smiley
    Er der en grund til at det skal være en RX8 og ikke en RX7? smiley


  • #13   8. jan 2013 Se så blev jeg det klogere smiley Hehe
    Men lyder jo alt sammen meget godt, og til at overkomme.

    Grunden til at det skal være en RX8'ere, hvis det ikke bliver 350z'eren, er fordi at vi synes at RX7'eren er for gammel. Vil helst ikke have en bil der er fra før 2003-2004 smiley

    RX8'eren er også et meget oplagt valg, da den selvfølgelig skal styles og da den koster omkring 100.000 mindre, end 350z'eren så vil der jo være nogle flere penge at lege for ved Mazdaen. Men nu må vi se, her til foråret skal der ihvertfald ud og prøve køres lidt biler smiley


  • #14   8. jan 2013 Hvad er der galt med en 20 år gammel bil? hehe smiley
    Ej kan godt se hvad du mener smiley
    Dog mangler en RX8 liiiiiiiige det som en RX7 har (turboerne!)
    Men så igen, de designede heller ikke RX8'eren for at konkurrere med deres gamle 7'er, for det er slet ikke samme bil smiley


  • #15   8. jan 2013 Hehe i know, trust me. Har tænkt over det, og både RX8'eren og 350z'eren, er med sugemotor med mindre man selvfølgelig henter en i Uk, hvor der er eftermonteret turno smiley Men nu må vi se, aner ikke endnu hvad det bliver, eller om det overhovedet bliver nogle af dem. Har jo altid drømt om en R34'er, men en ting er sikkert, min Celica vil aldrig komme til at kunne måle sig med min næste bil (i stylings niveau)

    Så jeg har lidt arbejde foran mig hehe smiley


  • henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 6
    #16   27. jan 2013 Hvis du over holder nogle punkter på en rx8 kan den sagtens køre mere end 100000km

  • henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 6
    #17   27. jan 2013 Har dk billigste rx8 til salg med ny motor i søg gul og gratis

Kommentér på:
Nissan 350z

Annonce