{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Nyt værksted...Muligvis {{forumTopicSubject}}

Ja, måske rager det jer..

Men skal imorgen ud og kikke på et nyt værksted i mit eget nærområde.

Håber det lever op til mine forventninger, men ifølge udlejer, så skulle det være i vinkel.

Men har lige et spørgsmål? Jeg tænker på at lave et "lounge-område" inde i værkstedet. Ikke bare de sædvanlige 2 cafe borde og stole. Samt kaffe, som har stået på kanden de sidste 2 dage.

Men noget lækkert møblement, fladskærm, xbox, bordfodbold og den slags.

Så man kunne hænge ud med kunder, som skulle have lavet lidt ved bilen. Og så man selvfølgelig kunne tage en slapper en sen aftentime.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt værksted...Muligvis
  • #1   16. jan 2013 pas på støv, xboxen of skærmen kommer til at brænde sammen for et godt ord...

  • #2   16. jan 2013 Jo, det er klart. Men kommer ti at være i den "rene" ende af værkstedet. Det er ca 300kvm, så der burde være mulighed for at lave plads til det.

  • #3   16. jan 2013 Hvad er dit spørgsmål? Du stiller ikke noget smiley

  • #4   16. jan 2013 Okay, så forklarer jeg det. Er det en god idé at lave sådan et lounge område?

    Eller virker det for "smart"?



  • #5   16. jan 2013 Ja til det sidste. Det lyser langt væk af useriøsitet og drengerøv. Det skulle i hvert fald være lukket af for kunder og kun for din egen skyld. Kunder kommer ikke for at spille Xbox smiley

  • #6   16. jan 2013 tror da at du skal lave et seperat rum til det. Duer ikke med kunder i værkstedet

  • #7   17. jan 2013 Ok, men dette værksted skal også være til drengerøve. Folk som går op i DVD grej, krom fælge og den slags.. Et slags custom værksted, til forskel fra det andet jeg har.

  • #8   17. jan 2013 De kommer stadigt ikke for at spille Xbox smiley
    Hvor taber-agtigt er det ikke lige at hænge ud henne på værkstedet? (vel at mærke ikke en kammerats værksted, men et sted, hvor man rent faktisk betaler en timepris inkl moms)

    Er det bare mig, der ser sådan på det? Måske jeg bare er kedelig bankmand. Men det er min holdning smiley


  • #9   17. jan 2013 Bay, nu var det jo ikke ment som om at kunderne skulle spille xbox imens..Ja, hvis de vil. Men mere som adspredelse for kunder som man diskuterede ombygninger med. Evt viste billeder på skærmen eller video klip fra ligende ombygninger,

  • #10   17. jan 2013 Du har hørt min holdning. Alt for meget banjo smiley

    Du vil ikke kunne komme op med et scenarie, der får mig til at synes om ideen. Et værksted er et værksted. Sådan fungerer det i min verden.


  • #11   17. jan 2013 tror ærligt ikke kunder vil synes det er fedt der er fodboldbord og xbox i kundeområdet.... Jeg ville se det som et useriøst værksted hvor de hellere vil slappe af end at lave noget. Du ser ingen værksteder nogen steder i verdenen hvor man laver det sådan. Jo hobbyværksteder hvor man ikke har kunder rendende men kun venner og drengerøve.

    Hvis du skal gøre noget skal du lave et område med et par massagestole og noget fladskærm med nyhederne eller sådan noget. Det vil virke seriøst uden at prale.

    Oven i det er 300 kvm altså ret hurtigt brugt med et par lifte, drejebænk, dækapparater og så videre. Det fylder det lort smiley


  • #12   17. jan 2013 Ja, det kan være i har ret..Ideén lød ellers god i mit eget lille forstyrrede hovede... smiley

  • #13   17. jan 2013 køb en iPad eller en Galaxy Tab.. så er du dækket ind med at vise kunden billeder, resten er bare gejl, som vil blive taget useriøst.

    men i en hobby garage derimod... så er det næsten et "must" smiley


  • #14   17. jan 2013 enig med resten. en skærm bliver jo brugt mange steder og det kan du godt bruge til møder hvis du indretter rigtig så det ikke er midt i larm og gearolie.. men tag kun xboxen frem og drengene er der smiley

  • #16   17. jan 2013 Den synshal jeg kommer i har et lille hjørne med et bord og nogle stole, med en lille fladskærm hvor der kører DR nyheder og selvfølgelig en kaffemaskine at tage af.

    Det syntes jeg fungerer rigtig godt, og er mere end rigeligt når man venter på at få bilen efterset. smiley

    Mvh


  • #17   17. jan 2013 Er du klar over hvad det koster at vise tv i offentligt rum ? Det er fuldstændig vanvittig dyrt .. Som om licens ikke var nok :s

  • #18   17. jan 2013 ideen lyder lidt for pimp i mit hovede. det duer kun hvis det bare er til hobbyværksted med kammeraterne smiley men bare lige sådan en skærm og et par gode bløde sofaer eller stole, frisk kaffe og juice osv og en skærm med noget tv så du sku kørende. ved point-s i hobro har de lavet det som et bette lukket rum med glas så man kan se ud i værkstedet men at støj og støv osv bliver ude smiley det er super godt ihvertfald. Go for it

  • #19   17. jan 2013 Jap-Tuning >> gælder det hvis det bare er nyhederne på DR Update?
    Jeg kunne forestille mig at Koda-Gramex vil have penge også, men det er jo en licens-kanal, og der er ikke rigtig noget beskyttet indhold...

    Jeg ved det koster 933,50 kr/kvartal at spille radio i et fitness center (dette er til Koda-Gramex), hvis man havde cd'er eller når man har lektioner der kræver musik, så koster det ekstra.


  • #20   17. jan 2013 Haha det må da være en joke.. Er du virkelig over 40??

  • #21   17. jan 2013 der er ingen regler omkring at vise tv i offentlig rum med mindre der er tale om copyrighted film. Det er radio der er værst hvad det angår da man betaler royalty pr nummer

  • #22   17. jan 2013 jeg kan ikke rigtig følge dig, de eneste der er til at betale for dit gejl, er dine kunder...! men lav et enkelt lækkert rum/kontor, hvor der er en automat med div varme drikke i, og ha en kold vand stående også. og så bare din bærebar com, gerne mac, så kan du køre trådløs diasshow på en fladskærm(hvis det er til det), hvis du mener det er nødvendigt. og husk at ha et toilet også til kunder der er rent, i stedet for at dele med personalet

  • #23   18. jan 2013 brian L >> Hvad skal den bærbare computer lave? Og hvorfor i alverden skulle man bruge penge på en MAC for det formål?

    Et slideshow kører meget bedre på en standalone skærm, man kan købe en skærm der specifikt er beregnet til formålet, som kan opdateres over netværk, samt tænde og slukke på de tidspunkter der er nødvendigt. De er ikke så dyre, men dyrere end de almindelige tv som man køber i Bilka, dog stadig billigere end en MAC... smiley


  • #24   18. jan 2013 man kan jo bare købe TV med DLNA eller PVR så er man ude over det problem så er det bare en harddisk eller USB et sted så kører det

  • #25   18. jan 2013 Det var dog bøvlet at købe med DLNA eller PVR, fx Samsung MD40B er en 40" skærm, med indbygget hukommelse, som kan tåle at være tændt i fx 16 timer/dag, det kan de billige fra Bilka ikke.
    Der er en MediaInfo server som man kan loade billeder, filmklip mv. via usb, hvorefter den gemmer det lokalt, så kan den afspille det i de intervaller man vælger.
    Man kan også opsætte en server, således at den kan ændres fra en computer, og så skifte efter hvornår det er, og hvis der kommer en kunde og skal have overleveret produktet, så kan den afspille billeder fra fremstillingen i det tidsinterval der er reserveret til kunden.

    Der findes produkter beregnet til det, som er meget mere holdbare end de billige skærme smiley


  • #26   18. jan 2013 Brian, ved ikke om det er bøvlet smiley synes det er noget nemmere end det andet også prismæssigt. Men det er nok mest af alt en smagssag

  • #27   18. jan 2013 p.s det tog mig under 2 minutter at have adgang til min NAS smiley

  • #28   18. jan 2013 Jubidition >> Jeg kender ganske udemærket begge løsninger, og jeg vil til hver tid foretrække den "professionelle" løsning. Hvad hvis netværket forsvinder midlertidig? Så forsvinder skærmsignalet på ved DLNA, det gør det ikke ved den anden.
    Hvis strømmen går, så starter skærmen selv op og fortsætter hvor den slap, den kan programmeres til at køre i åbningstiden, og selv tænde og slukke, og du er uafhængig af hvad data du har liggende, du skal kun sætte det op når du vil ændre noget. Basalt set behøver du aldrig finde fjernbetjeningen frem igen.

    Til en forretning, forening, klub, værksted, så er den professionelle løsning den bedste, og skærmene er bygget til at kunne bruges til formålet. Din skærm derhjemme vil få væsentlig kortere levetid, hvis den skulle køre i 16+ timer/dag.

    MD40B koster 6.300 kr incl. moms, og kan klare sig uden NAS eller andet. Hvis du køber en almindelig skærm + en NAS, så har du hurtigt brugt de samme eller flere penge, og så har den stadig ikke de samme features, og der er mere opsætning og manuelt arbejde.


  • #29   18. jan 2013 jeg skrev det pga, jeg kunne høre manden gerne vil ha det lidt lækkert, mac er jo et fedt produkt, samt det er pænt at se på, om du køber en anden bærbar eller mac, kan da gå ud på et.! det er et dyre produkt, men klart også pænere, og nemmere at arbejde med. her hjemme ved os, køre alt trådløst, mellem de produkter vi har, sku fedt, samt det er nemt. vil vi lige vise billeder vi har taget, køre det lige trådløst op på vores 46" skærm, vil vi høre musik eller radio, kan vi også det, både på fjensyn og anlæg, fra ipad eller smartfone´s

  • #30   18. jan 2013 brian L >> Alt det du nævner kan du sagtens med langt billigere produkter, og design er en smagssag, personligt syntes jeg der er langt federe produkter på markedet end dem fra Apple.

    Jeg kører også alt trådløst, og kan køre både billeder, musik og radio ud via mit tv, uden nogen former for Apple produkter, til gengæld har det måske kostet det halve.


  • #31   18. jan 2013 det kommer jo an på hvad man er til, som jeg skriver, koster det mere, end andre produkter som kan det samme, men et fedt produkt er det da.!

  • #32   18. jan 2013 Et hjørne med aviser og kaffeautomat - og hvis det skal være vildt skal man kunne købe en kold cola.

  • #33   19. jan 2013 brian L >> Det er der delte meninger om, jeg ser intet fedt i en MAC, jeg får grå hår i hovedet af at arbejde med dem, og designet af fx MacBook Air er ikke bedre end de fleste andre ultrabooks. Forskellen er bare at Apples produkter ofte er mere skrøbelige smiley

  • #35   22. mar 2013 lav da et rum med glas ruder hele vejen runde måske til gulv i midten af den ene ende og så dæk hjørne i den ene side og en lift til dækskifet i den anden. 330 kvm. er jo ikke for meget. har selv 350 kvm. det bliver hurtigt fyldt. især med gejle biler de fylder mere i længere tid.

  • #36   22. mar 2013 Kan du leve af at spille Xbox med kunderne???? Nej vel??

  • #37   22. mar 2013 Vi har "vente rum".. Med PlayStation, 42" og lækker rød sofa:P der holdet jeg sku tit mine pauser..

Kommentér på:
Nyt værksted...Muligvis

Annonce