{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.150 visninger | Oprettet:

Diesel bil med korte ture? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har hørt at diesel biler har dårligt af at køre for mange korte ture, og siden der kun er 5km fra hvor jeg bor og til skolen, så vil det ikke være ret godt.

Kunne men så ikke som alle siger bare en wekeend køre et godt stykke ude på motorvejen eller sådan noget? og hvor meget skal man så køre hvis det kommer til stykket?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel bil med korte ture?
  • #1   16. feb 2013 Undskyld, men 5 km? Hvad med en cykel?

    Hvorfor vælge en diesel, hvis du vil køre spildkilometer i weekenden, bare for at brænde den ud?

    Men nej. - Biler har ikke godt af korte ture. Det slider enormt på delene.


  • #2   16. feb 2013 Danmark vejr og cykel hah nej tak, men tænkte bare diesel køre længere km/l end benzin, men tror jeg burde holde mig til benzin bilerne så smiley

  • #3   16. feb 2013 Tror jeg også jeg ville, hvis ikke du kører længere til dagligt. Moderne dieselbiler soder til i hoved og røv.

  • #4   16. feb 2013 Benzin skal der til.

    Damn hvorfor er det ikke et større og mere spændene udvalg af hybrid biler.

    Fordi jeg har ca samme afstand til arbejde... Og heller ikke for en benziner er så korte ture særlig sundt.
    Med en hybrid kunne man nøjes med ren el når man ikke skal længere.
    Men sådan en forbrændingsmotor Diesel/benzin. Hvordan vil den have det med KUN og blive brugt i wekenden så???.


  • #5   16. feb 2013 En Scooter er vejen frem. smiley

  • #7   16. feb 2013 - Præcis. Men Diesel har endnu mindre godt af korte ture/bykørsel.

    Men korrekt, al koldkørsel er skidt. Hellere en taxa der har gået 350000 km, fremfor en besse'farbil, med 10000 km på klokken, der kun har kørt til bageren og hjem.


  • #8   16. feb 2013 * Yes Im Arrogant

    1 jeg gider ikke ha hjelm på.
    2 det er pisse koldt for det meste.
    3 gider du montere støttehjul på den?... Om vinteren kan du ikke bremse uden og vælte.

    Jeg kunne sikkert finde flere grunde til hvorfor en scooter er et ufatteligt nedern køretøj


  • #9   16. feb 2013 De fås med tag og tre hjul. smiley :D smiley

  • #10   16. feb 2013 Det tror jeg ikke på.

  • #12   16. feb 2013 Danmark vejr smiley

  • #13   16. feb 2013 til 5km dagligt så bør du kikke efter ellert kewet e.l. el biler

  • #15   16. feb 2013 For lige at komme tilbage til det med en scooter til vinterkørsel... Når har jeg da kørt hele sidste vinter og denne med uden at vælte, takket være ordentlige vinterdæk samt at man kører efter forholdende. Hvor svært kan det lige være?

  • #16   16. feb 2013 hvis det er du absolut nægter at cykle eller køre scooter så, så køb dig en gammel bil til 5 - 10000 med 2 år til syn, så det da lige meget med de korte ture der smiley

  • #17   16. feb 2013 Fornuftigt tøj og en god cykel, så er 5 km ingenting smiley cykler selv hver dag på arbejde, og har lige anskaffet mig en UP!
    Er der ikke en tommelfinger-regel på, hvor meget en bil skal køre om mdr. for, at det kan svare sig, at købe diesel? Var selv meget i tvivl med om det kunne betale sig, når vi har et kørselforbrug på 900 km pr. mdr... Har hørt 2,500 km. så skulle man vælge en diesel, men er det bare en skrøne?


  • #18   16. feb 2013 Diesel bil med oliefyr og så en god c-tek lader så kan den nemt klare det.

    Vi har oliefyr i begge diesel biler og de lyder helt anderledes når de er varme og bliver startet op. så ville jeg ikke være bange for korte ture.

    Men hvis det er det eneste du kører og er 18 år vil jeg da nok tænke mere om hvad forsikring pr km vil koste. for kører du kun det i 250 dage pr år er det 2500km og prisen på forsikringen kan nemt være 10000kr så er det 4kr pr km og så kommer vægtafgiften og brændstof oven i.


  • #19   16. feb 2013 99,9% af alle håndværker biler er disesel, og rigtig mange af dem køre meget korte ture og ofte med 20-30 starter om dagen og synes ikke de har problemer med det, det kørselsmønster har jeg haft i firmabiler i snart 10år og har ikke haft problemer med det..

Kommentér på:
Diesel bil med korte ture?

Annonce