{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.743 visninger | Oprettet:

Afgift {{forumTopicSubject}}

Jeg skal for første gang i et par år hente en bil i das vaterland smiley

Forhåbentlig er det blevet nemmere siden dengang smiley

Jeg er lidt bange for skat ikke følger med tiden, den pågældende bil har jeg importeret i 2007 og igen i 2009, hvor afgiften kun var faldet 7000KR, 2,5 år efter!!.

Det drejer sig om en Astra G Coupe Turbo, og jeg er simpelthen bange for den bliver alt for dyr i forhold til hva jeg kan finde en Astra H Turbo til, måske evt. bare en 1,6 men alligevel, en Astra G er ved at være gammel ( 2001-2003 ) og koster 25-30.000 dernede cirka for den jeg vil investere i?

1. Spørgsmål: Kan jeg på forhånd få afgiften at vide mod betaling, og hvad skal jeg bruge af papirer?

2. Hvor kan jeg tjekke om kilometer tallet passer på den tyske bil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift
  • #1   20. feb 2013 Du kan ikke få afgiften præcis at vide.
    Skat.dk har et register over tidligere importerede biler. Der kan du få en idé om hvad andre har måtte betale.
    Diverse hjemmesider har også nogle sider hvor du kan få en ca. registreringsafgift at vide (skat.dk har også). Disse er dog ikke altid lige præcise efter egen erfaring. Mht. til kilometer tallet tror jeg ikke jeg kan hjælpe. Men det kan sikkert lade sig gøre. Evt. med noget alla synsrapport?


  • #2   20. feb 2013 Afgiften afspejler markedet her hjemme, så hvis bilen holder prisen godt, så falder afgiften heller ikke så voldsomt.

    Kilometerstanden tjekker du bedst ved at købe en bil der er 100% serviceret ved et autoriseret værksted, og det samtidigt er dokumenteret med fakturaer på alle reparationer og udskrifter fra alle TÜV/AU gennem årene, så er du ret sikker.


  • #3   20. feb 2013 er den mere end 7 år gammel må ALT extra udstyr ikke regnes med smiley


  • #4   20. feb 2013 Du kan for 300 kr få en fast vurdering inden import så du er sikker på afgiften ikke er højere end forventet. Har lige gjort det samme med en Audi S8 vi importerede.

  • #5   20. feb 2013 Lind L kan du ikke lige fortælle lidt mere om det ?

  • #6   20. feb 2013 Jeg har tidligere hentet flere biler i Tyskland og dengang kunne man på Skats hjemmeside se tidligere importerede biler. Bilpriser.dk brugte/bruger mange, har bare oplevet den har regnet 100% forkert!

    Lind: Ja det var også det jeg mente at have hørt smiley men hvilke papirer skal de bruge, bare FZB og så udfylder man info om udstyr, km osv.? Ved godt udstyr er afskrevet men den skal stadig sammenlignes med en dansk med samme udstyr. Der er en til salg i Danmark, derfor er den svær at vurdere!


  • #7   20. feb 2013 Bindende svar om registreringsafgift

    Registreringsafgiften på køretøj
    Hvis du er i tvivl om, hvad en handling vil betyde for registreringsafgiften på et køretøj, kan du bede SKAT om et bindende svar. Svaret er normalt bindende for SKAT i fem år. Bindende svar om den afgiftspligtige værdi for køretøjer er dog højst bindende for SKAT i tre måneder.

    Du kan få et bindende svar fra SKAT, hvis du har spørgsmål om registreringsafgift.
    Du kan for eksempel få SKATs vurdering af den afgiftspligtige værdi, hvis du importerer et køretøj.

    Det koster 300 kr. at få et bindende svar.

    Husk at sende alle relevante papirer
    For at vi kan give et bindende svar, skal du sende alle relevante papirer sammen med ansøgningen. Hvis du beder om et bindende svar for brugte biler og motorcykler, der skal registreres her i landet første gang, skal du sende den udenlandske registreringsattest sammen med ansøgningen.

    Sådan betaler du gebyret på 300 kr.
    SKAT begynder først behandlingen af din anmodning, når vi har modtaget din betaling. Du kan enten betale gebyret på 300 kr. via din netbank eller ved at sende en check.

    Når du betaler via netbank
    Du skal bruge kortart +73 og kreditornr. +81450536

    I meddelelsesfeltet skal du skrive 'bindende svar' og spørgerens navn og det CPR-nr. eller CVR-nr., som det bindende svar vedrører.

    Når du betaler med check
    Send checken og oplysninger om spørgerens navn og det CPR-nr. eller CVR-nr., som det bindende svar vedrører til:

    Skattecenter Struer
    Fabriksvej 13
    7600 Struer

    Når du betaler fra udlandet
    Du kan betale via netbank i udlandet ved at bruge dette IBAN-nr. og denne SWIFT-kode: IBAN DK 6502164069074065 og SWIFT-kode DABADKKK.

    Senest redigeret
    28. januar 2013


  • #8   20. feb 2013 John Sahl har forklaret det håber det kan bruges..
    Mvh Martin


  • #9   21. feb 2013 John: min kammerat spurgte hans speedster fri for 3 år siden, uden svar. Der kan gå måneder smiley Hvis man betaler 300 burde der være tidsfrist på, det er sørgeligt

  • #10   22. feb 2013 Gør som jeg: Brug en selvanmelder. Jeg har svar samme dag, eller dagen efter hvis jeg spørger for sent.

    smiley


Kommentér på:
Afgift

Annonce