{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Ang. Nyere diesel biler {{forumTopicSubject}}

Hej alle derude.

Da vi går og venter barn nr. 3 har vi snakket om længe og købe en diesel bil.
Jeg har hørt fra forskellige at de moderne diesel biler godt kan klare korte ture som benzin biler?

Er der nogle som kan hjælpe mig her , er en diesel bil og gå efter?
Vi gør det udelukkende for og sparer penge , da de jo er noget billigere og kører i.

Vi har p.t 207 og altea i søgelyset.
Håber på et par gode råd , til en som ikke ved så meget omkring diesel biler.

På forhånd , tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Nyere diesel biler
  • #1   28. feb 2013 nye diesel biler sodder til når de har partikelfilter hvis de køre meget korte ture . . de skal helt køre meget på motorvej eller landevej

  • #2   28. feb 2013 Husket den nye større afgift på diesel ? ret mig hvis jeg tager fejl, men steg den ikke med 52% ?

  • #3   28. feb 2013 Jeg ved godt man bliver sablet ned. Men jeg har ikke kørt andet end korte ture i min land rover, groft sagt. Det er naturligvis også ture hvor den kommer ud og køre. Men i lang tid har der ikke været det store kørsels behov, så det er dagligt ture på 5 km. Og det har jeg gjort i flere år nu, har rundet 110.000 km nu, ingen problemer der kan forbindes med det, altså mekanisk.

  • #4   28. feb 2013 allan, nogle biler kan godt klare det andre kan ikke . . men altså så køre man den bare til værksted så regenere de den for dig. .

  • #5   28. feb 2013 Min har heller ikke partikelfilter, jeg har hørt det har lidt lettere ved at sode til.
    Men en tur på motorvejen af og til med at par omdrejninger, så tror jeg man når langt.


  • #6   28. feb 2013 Tag hellere en økø benziner i en god størrelse..

  • #8   28. feb 2013 Grøn afgift?
    Snakker vi vægt afgift?
    Jeg har ikke ejet en diesel bil før.
    Hvilken afgift er det han nævner som er steget med 52%? Og hva har den af betydning?


  • #9   28. feb 2013 Efter 1997 er det grøn afgift dvs. jo mere øko (km/L) jo billigere er den i afgifter..

    Taksterne kan ses inde på skat.

    Pr. 1 januar i år er der kommet en 52% stigning i forhold til den gamle grønafgift.


  • #10   28. feb 2013 Diesel biler med partikel filter kan ik lide korte ture.. den skal ud og have nogle omdre.

  • #11   28. feb 2013 Nej det kan de ikke.

    Lever af at lave diesel biler som folk ligger og kører helt forkert i.
    Havner bilen først ved mig, kommer du sjældent hjem med bilen for under 15.000 regning.

    Det lyder meget uskyldigt at den soder til, men det kan være langt værrer en man tror.

    Og køber du endelig en diesel, så få en uden partikelfilter.


  • #12   28. feb 2013 Køb en benziner. En diesel bil der soder til og skal renses i indsugning osv osv er sku en dyr regning. Og alt det partikel filter pjat.

  • #13   28. feb 2013 Ja du skal have et stort kørselsbehov, ellers kan det ikke betale sig. Jeg kører 160 km landevej hver dag p.t. i en 207 1,6HDI 90HK med et snit på 22-23 km/ v. 90 km/tl. Hvis EGR ventilen sodes til, kan man benytte brændstof med rensende aditiver eks. F24/Q8 har jeg god erfaring med. Shell soder min motor til. Evt. kan man bruge diesel additiv for at mindske/rense dyser og ventil.
    Skifter dog til den nye Clio der kører 31 km/l smiley


  • #14   28. feb 2013 Det altså kun udledningsnafgiften der er steget 52 procent. Og det ikk så slemt som folk siger min seat ibiza er steget omkring 600 om året i forhold til den gamle afgift. Så det ikk så slemt som folk gør det til .

Kommentér på:
Ang. Nyere diesel biler

Annonce