{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.356 visninger | Oprettet:

Offshore certifikater {{forumTopicSubject}}

Hej alle BG´ere:-D

Jeg leder efter oplysninger om offshore arbejde på kærestens vegne, som meget gerne vil ud og jobbe i olie/gas branchen og håber at der måske er nogle herinde der ved noget om de certifakater man skal bruge offshore.
Jeg ved at han skal have BOSC hvis han skal være på Nordsøen og BOSIET hvis det er UK og resten (synes jeg kan læse at det hænger sådan sammen), men når man så læser jobannoncer og hvilke kvalifications de søger efter, er der en masse forkortelser som fx (experience in) HPU´s, OPU´s, TUTU´s osv. osv.
Jeg har prøvet at google men jeg må åbenbart spørge om noget værre vrøvl for google hjælper ikke!;-P Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle generelle oplysninger om hvad der ofte kræves af medarbejdere der arbejder med mekanik/ hydraulik/ smedearbejde og div. problemløsning -og evt. meget gerne nogle forklaringer på internationale forkortelser indenfor denne branche?

Hvis der er nogle derude der har taget div. offshore kurser, hvor har I så taget dem? MARTEC/ Falck Nutec/ AMU, andre? Og hvad var prisen for BOSIET/ BOSC (hvis I kan huske det;-P)

Hvis I ligeledes har nogle gode råd til nye i offshore-verdenen, ville jeg blive meget taknemmelig, da han brændende ønsker at arbejde offshore og jeg meget gerne vil hjælpe ham med at nå sine mål;-D
Øj, det blev en mindre roman! Sorry guys! Håber at I kom igennem og kan hjælpe med noget info!;-D

Ps: Han er udlært finmekaniker men erfaringen spænder vidt fra div. smedearbejde, hydraulik, div. storkøkken-maskiner, autoklaver m.m.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Offshore certifikater
  • #1   21. mar 2013 Ring til semco maritime eller fh contrsctors de svare på alle spørgsmål smiley

  • #2   21. mar 2013 http://www.offshorecenter.dk/

  • #3   21. mar 2013 Det er ekstremt svært og komme ind som offshore. Det bedste er hvis han kender nogen som kender nogen smiley

  • #4   21. mar 2013 Kenneth M & Rass: Jeg er straks på opgaverne;-P Thanks!

    Ja, jeg har lige præcis også fornemmelsen af at man skal kende nogen, som kender nogen, da det virker lidt som en lukket fest;-P Vi kender da også et par stykker men de er ude i verden pt, og så er det jo ingen skade til at man selv sætter sig ind i så meget som muligt. Der er jo rift om "de gode pladser i denne verden" og man kommer ingen vegne hvis man bare sidder på sine hænder! smiley


  • #5   21. mar 2013 Han slipper ikke for en tur på "brandskole".. Et kursus til ca. 18klik. Med mindre firmaet vil være behjælpelig..
    Sådan et "bevis" holder 5år (hvis jeg husker ret) mit er desv. Forældet.. smiley

    Knæk og bræk med det...
    /Rass


  • #6   21. mar 2013 Rass: "Brandskole"? Hva´er det i "officielle ord og forkortelser"?;-P
    Mht økonomien blir´det nok for egen regning, da han egentlig har et temmelig ok betalt job nu og hvor han egentlig er glad for at være, men han får slet ikke udfordringer nok, så derfor må vi se om der ellers er noget verden kan byde ham;-P


  • #8   21. mar 2013 http://www.falck.com/nutec_dk/Pages/frontpage.aspx

    Der er rigtig mange offshorejobs i Norge..
    Sidst jeg lurede, var der allene 800 trikker i underskud..

    Meen personligt har jeg fået mere ind nok af fjældaber smiley


  • #9   22. mar 2013 Problemet med offshore idag er det kræver ekstremt mange kurser. Tog kurset til olie/gas og min mester sagde den næsten rendte i 100 kilo så det er sgu dyrt

  • #10   24. mar 2013 Han vil rigtig gerne længere væk end Nordsøen, men det er jo også et spørgsmål om at starte et sted;-) Jeg tænker at det måske er en ide at tage BOISET for egen regning så man i det mindste har det absolutte minimumskrav (evt. også MIST) og så finde et firma som kunne være interesseret i at investere nogle penge i ham, hvis han kunne være et godt aktiv i firmaet.
    Men ja, det er nemlig dyrt (lidt billigere hvis man feks. tar´kurserne i Aberdeen, hvilket vi har talt om da vi har en plan om at skulle hente en driftbil i UK og dermed måske kunne kombinere det med lidt ferie (til mig;-P), bilkøb og kursus.
    Han har dog fået kontakt til et firma der søger folk og hvor han måske har de rette egenskaber de søger efter, så det er dét vi arbejder på lige nu:-D


  • #11   26. mar 2013 Ja men tjek nu om det kursus overholder reglerne. For det tror jeg ik det gør. For når man skal tage sejle testen skal det være under den danske lov

  • #12   26. mar 2013 Kenneth: BOSIET skulle være det samme uanset hvor det tages? Ellers kan man vel ikke bruge de forskellige kurser som der påkræves worldwide, da folk jo kommer så mange steder fra? Vil da mene at kursusnavnene står for det samme, uanset hvor i verden man kommer fra eller har taget dem, for ellers er det jo umuligt for arbejdsgivere -og tagere at finde de rigtige folk/arbejdspladser når man søger?

  • #13   27. mar 2013 Nej det er det ikke. For det kursus skal forgå ved et dansk firma hvis han skal arbejde i norden

  • #14   27. mar 2013 Og der er mange regler omkring det der. Da han er dansk stats borger

Kommentér på:
Offshore certifikater

Annonce