{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.708 visninger | Oprettet:

AsgerR
AsgerR
Tilmeldt:
5. apr 2013
Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 1

Er 18 år, hvilke udgifter er der på anskaffelse af bil? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er 18 år og fik mit kørekort i februar i år.

Jeg er meget uvidende, så det kan godt være at jeg spørger dumt, men jeg håber at i vil tage jer tid til at hjælpe mig.

Jeg står i den situration at jeg har mulighed for at få stillet en Hyundai Elantra fra 2001 til rådighed at køre i, såfremt at jeg selv betaler alle udgifter. Men hvad er alle udgifter? Altså benzin giver jo sig selv, men hvad er der udover det, som er påtvunget at man betaler når man har bil - forsikring, diverse afgifter?

Kan jeg få en lille liste over de faste afgifter der er på sådan en model og hvad de koster, så jeg kan lave et overslag over hvad det vil koste pr. år at have bil.

Hvad skal jeg forvente at den billigste forsikring jeg kan få ca. vil koste?

Asger Ravn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er 18 år, hvilke udgifter er der på anskaffelse af bil?
  • #1   5. apr 2013 billån, reparationer/service, forsikring og vægtafgift.

  • #2   5. apr 2013 Benzin, Forsikring, Vægtafgift, Syn, Reparationer af bil.

  • #3   5. apr 2013 Forsikring:

    Ansvarsforsikring SKAL der være på og dækker hvis du laver en skade / ulykke.
    Når nu du kun er 18 skal du sikkert regne med en pris på 10000 om året +/-
    Kaskoforsikring kan tilvælges til ansvarsforsikringen og dækker skader du selv er skyld i, eller hvis bilen bliver stjålet.

    Vægtafgift:
    Cirka 4000 +/- om året for den model

    Værkstedsregninger

    Benzin


  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #4   5. apr 2013 Find ud af hvad bilen er opgivet til på litteren og tjek så i skemaet i linket herunder hvad den grønne afgift koster. Det opkræves på halvårlig basis. Udgifter kan jo veksle rigtig meget, men grøn afgift og forsikring er de eneste faste udgifter du ikke kan komme udenom. Hvis du er heldig går bilen ikke i stykker så ofte men du skal jo nok regne med et vist vedligehold alligevel smiley
    Skal du komme et beløb noget nærmere er du nødt til at fortælle hvad du skal give i forsikring og hvilken motor der ligger i. Alt efter hvor du bor og hvad du ellers vil tegne af forsikringer varierer det meget, men Stefans bud på ~10.000/år er nok ikke helt skævt som førstegangsbilist- måske du kan slippe en smule billigere?

    http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm


  • AsgerR
    AsgerR Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 1
    #5   5. apr 2013 Okay. Til at starte med skal jeg lige være sikker på en ting. De faste udgifter som man ikke slipper uden om er det: Ansvarsforsikring, vægtafgift og grøn eller ansvarsforsikring og vægtafgift?

    Diverse reparationer og vedligeholdelse skulle vi gerne selv kunne lave, så et cirka bud kunne være 13000-15000 kr om året, lyder det helt skævt?

    Kan i anbefale nogle billige forsikringer i mit tilfælde? Bor i Horsens, jeg ved ikke om det har nogen betydning. Jeg gætter på at vægtafgift og grøn afgift er en fast sats, så det eneste sted hvor jeg har indflydelse på den årlige afgift er mht. valg af forsikring?


  • #6   5. apr 2013 ca 2000kr om måneden som minimum.
    så er der til forsikring. grønejerafgift. og lidt vedligeholdelse (dæk. bremser og almedelige vedligeholdelse)

    har selv alt for lige under 2200kr (MC. Bil heltidsulykke og A-kasse+fagforening) kan få den ned på 2100kr når jeg skifter forskring


  • #7   5. apr 2013 Vægtafgift og Grønafgift er det samme.

  • #8   5. apr 2013 Vægtafgift og grøn afgift er IKKE det samme, men man betaler kun den ene af dem!

    Biler der er indregistreret første gang før 1. Juli 1997 betaler vægtafgift.
    Biler der er indregistreret første gang efter 1. Juli 1997 betaler grøn afgift.


  • #9   5. apr 2013 En Hyundai Elantra fra 2001 koster mellem 1650,- og 2460,- halvårligt.

  • #10   5. apr 2013 Thomas, du ved hvad jeg mener. Det er den afgift du skal betale, og ikke at man betaler begge to. Men flueknepperi hører jo til BG smiley

  • #11   5. apr 2013 "! Olsen !"
    Ja som du måske kan læse, ved jeg godt hvad du mener, og jeg kender også forskellen på de to.
    Men 2 indlæg før dit spørger Asger, som startede tråden, om han skal betale begge dele.
    Måske var det bare bedre med et tydeligt svar, som ikke forvirrer knægten endnu mere!


  • #12   5. apr 2013 Det var nu også det jeg prøvede ved bare at sige "det er det samme". Men whatever. God weekend folks!

Kommentér på:
Er 18 år, hvilke udgifter er der på anskaffelse af bil?

Annonce