{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.639 visninger | Oprettet:

Køb af Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI 180 {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja som overskriften lyder så er jeg i sidste fase og i afsluttende handel til at købe sådanne en Ibiza Cupra.. Meen, jeg er godt nok nervøs for den gearkasse (DSG7) som ligger i den. Jeg har været ude at prøve den, og den køre virkelig godt, og hurtigt smiley men kan den gearkasse holde til de mange kræfter??

Hvis den kan holde, hvor godt kan de så holde, kan man chippe den ved feks Revo eller Landberg.??

Jeg håber at høre for nogle som faktisk har sådanne et motorsæt ville dele deres erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI 180
  • #2   16. maj 2013 Det ser skidt ud smiley

    jeg havde godt hørt lidt om det, men den artikel fra FDM var ny for mig. Jeg kender en VW mekaniker som stoppede i 2010 og nåede at servicere disse gearkasser i CA 1 år og han nåede aldrig at have en rep af de gearkasser det år han nåede. Han anbefalede at turde købe en, og har en arbejdskolega med en golf 5 170 hk dsg7 og han roser den til skyerne. Men det er da tydeligt at se der er et problem, må undersøge om det er præcis den gear kasse fdm nævner som sidder i min


  • #5   16. maj 2013 Bilen er fra midt 2010 med 53.000 på klokken. Den har fået skiftet motor for 15.000 km siden PGA slap kæde i motoren, så det er hvert fald lavet på den.

    Den skulle være med tørkobling alle DSG7 gearkasser??


  • #7   16. maj 2013 Dsg7 køre tør kobling

  • #8   16. maj 2013 Thomas hvis ikke du er sikker er det måske en god idé at lade være med at svare som om du er

    Der er to versioner af DSG7. Den lille er tørkobling og er som regel den der bliver henvist til. Der er også lavet en DSG7 med vådkobling, men den ligger kun i de helt store modeller og er bygget til meget mere effekt


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 195
    #10   16. maj 2013 jeg prøvede både ibiza og leon cupra og endte altså med en leon,dsget kører pissegodt,men motoren virker meget momentsvag i forhold til leonen,måske skulle du lige prøve en leon hvis du har betænkeligheder

  • #12   16. maj 2013 Okay ja jeg mente nok den kørte med tørkobling. Men som jeg forstår er det ikke fordi gearkassen er svag at de går i stykker generelt, men PGA fejl i gearkassen som nogle gange kan udbedres ved en softwareopdatering. Nu har jeg besluttet mig for at købe den, men chippes, det skal den nok ikke smiley

    brian: Leon er udelukket da den bliver for dyr. Jeg faldt for denne her Ibiza PGA alt det udstyr den har. Webasto benzinfyr med fjernstart, dvd, navigation, bak kamera, også er det ikke en ung mand som har kørt i den. Den ser ud som ny, og tror det er det bedste køb hvis man skal have sådanne en Ibiza cupra


  • #13   16. maj 2013 Så lad mig uddybe lidt Thomas

    1.4 TSI/TFSI er en "lille" motor og er altid med tørkobling

    DSG7 trins i våd er først i 2.5 og 3.0 TFSI


  • #14   16. maj 2013 hey jeg ville godt ture at chippe den. skulle bare være Revo da det virker temmlig gemmen testet.
    den holde uden problemer hvis du passer på den og over holder service
    hvis jeg købt den var den chippet hurtigste muligt smiley


  • #15   4. jun 2013 Brug ABT hvis du skal chippe den, i Tyskland, Østrig og Schweiz beholder man stadig fabriksgarantien hvis man chipper den med ABT. Der er i øvrigt solgt Ibiza Cupra R210 i Schweiz, som bare var en chiptuning fra ABT.

Kommentér på:
Køb af Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI 180

Annonce