{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda + McLaren sammen igen
  • #1   16. maj 2013 Så er det bare at vente på en Honda Civic Mclaren Edt. smiley


  • #2   16. maj 2013 Honda med tryk? Honda ejere har altid kommet med dumme kommentare til folk der har tryk på. Det stopper måske nu så. smiley

  • #3   16. maj 2013 Skyhigh.. næ McLaren er cool det samme med Lotus og andre britiske racermærker..

    Simon, en af de mest legendariske F1 racere: McLaren MP4/4 fra 80erne som Senna blev verdensmester i var med en Honda Turbo motor..

    1500ccm = 1200hk knap.. så det er ikke noget nyt for Honda smiley


  • #5   16. maj 2013 Ja han har taget noget af et retningsskifte den kære Gordon Murray.. men den bil har været hans drøm i over 10 år.. mærkeligt nok..

    apropos McLaren, så håbede Gordon Murray at der skulle en Honda motor i, grundet deres F1 samarbejde dengang, men det afviste Honda, ville man køre Honda så skulle man købe en Honda, så kom der en BMW motor i fra en 850 CLS vist nok..


  • #6   16. maj 2013 Uha, det er lige guf for Honda drengene. Så mangler vi bare at de får taget sig sammen til at køre Le Mans igen.

  • #7   16. maj 2013 Det ændre da ikke på når Honda ejer står og puster sig op og fortæller hvor dårligt det er at ha en mølle på. smiley

  • #8   16. maj 2013 Så vil jeg gerne se de afmonter turbo'en på deres F1 biler. Så ser vi hvem der slår hvem. smiley

  • #9   16. maj 2013 Hvorfor syntes nogen, og især mange Honda fans at tryk ladning er snyd?

  • #10   16. maj 2013 forskellen mellem europæriske biler med tryk og japanske biler med tryk er at de japanske biler kan holde til noget. og honda er jo bare mega arrogant. dropper turbo biler i 80´erne. men laver biler uden tryk der følger med turbobiler.
    så laver de dieselbiler lidt efter år tusinde. og har ingen nævendeværdige problemer haft. vel og mærket samtidig med at vag bøvlede med deres TDi motore. nu begynder honda og sku lave turbo gade biler. og tvivler stærket på at deres Turbomotore kommer til at fejle noget. imodsætning til VAG´s TSFI og TSI...



  • #11   16. maj 2013 Simon problemet er ikke når honda drenge siger turbo er snyd (selvom det er en åndsbag udmelding)

    Problemet er alle de idioter der siger at honda ikke har moment og sammenligner en 1, 6 med 2, 5 eller 1, 8turbo.. Honda har passande moment ifht motorstørrelsen. Moment er jo lig ccm. De er bare langt fremme mht hk..

    En formel 1 har mindre moment end en 525d. Og hvad så ? Men det förstår folk ikke


  • #12   16. maj 2013 Ketil, du får det til at lyde som om at Honda er den eneste fabrikant i verden der kan lave en 1.6'er med 160 heste fra fabrikken, og at de andre bliver nødt til at "snyde" og bruge turbo og kompressor.

    Nu arbejder jeg sjovt nok ikke med at designe biler, men er ret sikker på at motorens specifikationer er besluttet ned til mindste detalje, inden der så meget som sættes en streg på tegnebrættet. Nogen fabrikanter vælger at benytte sig af trykladning for at opnå den ønskede kræft, og nogen vælger at gå andre veje.


  • #13   16. maj 2013 anders k
    forskellen på honda og de andre er at honda laver motore der yder godt. og som holder. selv i normale biler... de ved noget andre ikke ved.


  • #14   16. maj 2013 Alle fabrikanter kan lave 1, 6 med 160hk.. men ikke alle kan få det til at holde 3-500.000km

    Ja nogle kan ikke engang få deres trykladede motorer til at holde.. eller jo men så skal der skiftes turbo topstykke dyser for hver 100k km


  • #15   16. maj 2013 Min har sgu ikke fået skiftet en skid andet end en generator og almindelige slidele, og den runder snart 150, og det er ikke fordi jeg behandler den særlig godt.

    Men jeg kender intet til de nye VAG, da de ikke interesserer mig.


  • #16   16. maj 2013 Det er smart at vende den om også sige problemet er dem med turbo'er.

    Alle de Honda fanatiker jeg har mødt er det altid dem der bringer det på banen. Især da jeg havde skylinen. For en Skyline R33 GTR har jo "kun" 280 hk standard på en 2,6L motor med twin turbo. Det har jeg lagt øre til så mange gange.

    Hvis de så viste hvorfor den kun har 280 hk så var det nok også eb del bedre.

    Hvad sker der for v-tec. Hypet helt vildt op. Måske lige lidt for meget.

    Sorry men der er satme mange Honda ejer der går med skyklapper.

    Der var enda en der mente hans integra type R vil være hurtigere rundt på Padborg Park end min Skyline som den stod. Det er godt man har så stor tiltro til sin Honda. Det er jo kun til at grine af. smiley

    Jeg syntes selv Honda er en lækker bil. De laver nogle af de bedste motore. Men der er altså mange der hyper det til mere end hvad de er. Honda har stået i stampe i flere år. Vi venter jo stadig på en ny superbil fra dem. Så Nissan GTR kan få lidt konkurrence. Det er det samme med Toyota. De sover jo i timen.


  • #17   16. maj 2013 Jeg elsker de fleste japanske modeller.. og gt-r er ingen undtagelse.. men en integra i std strim er ligeså hurtig som en std tidlig gt-r model på de små baner..

    Men en gt-r har meget større potentiale, alt andet være mærkeligt


  • #18   16. maj 2013 simon
    helt enig men er ikke ne dag i tvivl om at vil honda lave en bil der er bedre end GTR så ville de gøre der og gøre det stort.
    toyota er også gået istå desvære men markedet er ikke til sjove biler pt.
    og forstå ikke hvordan nissan kan bygge en GTR nå man ser på det knep de ellers laver (micra. quasqai. juke. pixo) smiley
    japanerne kan noget med teknik og deres biler.



  • #19   16. maj 2013 Mirza. Det værste ved det var at han mente at hans std kunne slå en tunet Skyline. Padborg er der nogle fine langsider.

    Jeg fandt så 2 videoklip fra Japan. Et hvor der var en intergra type R med og det andet klip var der en 550 HK R33 GTR med. Mener det var 7 sek forskel pr omgang på Tsukuba. Men han mente stadig hans bil godt kunne nappe min på Padborg.

    Da jeg inviteret ham til trackday og sagde at taberen betaler for turen. Så stak han halen imellem sine ben. smiley

    Jeg tror næppe Honda kommer og slår en GTR R35 stort. Rygter går på deres nye Nismo model 2014 vil slå 7:15 på nurburgring. Hvis man skal slå det stort. Så bliver det mere en racervogn end alm hverdagsvogn.

    Men jeg savner sku lidt at der ikke er kommet en Nsx endnu. Samt en Supra fra Toyota.

    NSX vil også klart ha fordel af at den sikkert ikke kommer med bagsæder. Og har centermotor. Det bliver aldrig en bil man kan bruge i hverdagen på samme måde som en GTR eller Supra. Men det har jo sine fordele og ulemper. Det er jo også dejligt at ha en god sommervogn. Så skidt med hvor praktisk den bliver. smiley


  • #22   16. maj 2013 Toyota RX8?

  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #24   18. maj 2013 Anders K, du ser for lidt fjernsyn!

    HPD = Honda Performance Development, og det her er er de sidste resultater for HPD-ARX-03b:

    "At the 2012 24 Hours of Le Mans, the LMP2 entry from Starworks Motorsport placed first in their class. This was the Starworks team's first attempt at the historic race. Earlier in the year, the team won the LMP2 class of the WEC 2012 12 Hours of Sebring and placed third overall. Level 5 Motorsports also placed first in the ALMS P2 class and fourth overall.

    At the 2012 Baltimore Sports Car Challenge, the No. 055 Level 5 Motorsports HPD ARX-03b driven by Christophe Bouchut was the overall winner in an American LeMans Series race, giving the team its first victory in the sport.

    At the 2013 12 Hours of Sebring Level 5 Motorsports placed first in the P2 class, the team's third win in a row at Sebring with Honda cars."

    Så bilen med en 2,8 V6 Turbo deltog 2012 for første gang i 24 timers Le Mans i LMP2 klassen, og vandt den. Modellen der hedder HDP-ARX03a kører med en 3,4 liters V8 uden turbo.

    http://hpd.honda.com/

    Med venlig hilsen Kim


Kommentér på:
Honda + McLaren sammen igen

Annonce