{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.292 visninger | Oprettet:

Hvordan forsikre i jeres sommerbil? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lyder - hvordan har i jeres sommerbiler forsikret? Hele året rundt, eller noget halv årligt med stilstand i vinter halvåret eller hvordan?

Skal give 12.000 årligt for ansvar på min cabriolet.. Og den skal selvfølgelig kun køre sommer, så tænker man kan lave noget smart uden jeg behøver købe nye plader hvert år:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan forsikre i jeres sommerbil?
  • #1   19. maj 2013 Det er op til dit forsikrings selskab - nogen tilbyder at du kan aflevere pladerne hos dem, andre steder stoler de på dig, lader dig beholde pladerne, men har såp en stilstandsforsikring - naturligvis imod du ikke kører i bilen i den tid stilstanden står på.

    Så - Forhør dig hos dit forsikringsselskab - det ved de mere om, end os smiley


  • #2   19. maj 2013 jeg har min forsikret ved thisted forsikring, som klassiker. der får jeg halvdelen af pengene tilbage i forsikring fordi den kun kører om sommeren!
    Min beholder pladerne på. den er bare stilstandforsikret om vinteren


  • #3   19. maj 2013 Jeg giver 2800kr for at kører i 6 mdr og så skal pladerne pilles af bilen de andre 6 mdr og gemmes i et andet rum og så er der stilstand på den. Ved min tidligere selskab skulle de have nummerpladerne i de 6 mdr. Og der er jo stadig kasko (brand og tyveri på den selvom der ikke er plader på den.

    Bmw E30 325i Cab med godkendt M50


  • #4   19. maj 2013 Det giver jo ingen mening med stilstand når ikk du har kasko på, så kan det da ikk svare sig. Bær jeg har silviaen på stilstand, så beholder jeg bare mine plader, og bilen er brand, hærværks og tyveriforsikret i perioden, men dækker ikke hvis jeg kører i den og laver skader.

  • #5   19. maj 2013 min er 6 mdr med plader og 6 mdr uden plader, for vis man beholder pladerne enten ved forsikring eller hjemme, så skal man stadig betale vægtafgift, og da min vægtafgift er højere end hvad nye plader koster, har jeg valgt at pille dem af i vinterhalvåret.. har selvføldig kasko, så har stilstands forsikring på i vinterhalvåret..

  • #6   19. maj 2013 Thomas - ja den havde jeg sku ikke lige medregnet den med vægtafgift! smiley så piller jeg sku bare skiverne af når den skal ind og stå.

  • #7   19. maj 2013 mht til stilstandsforsikring... hvordan er man dækket hvis bilen bliver stjålet og laver skader på andre(biller, kropslig skade etc.)?? )man ville jo nok kunne pille dele af nok til at den ikke kunne køre... men går udfra at de fleste sætte den på standby i fuldkørbar tilstand?

  • #8   19. maj 2013 jeg piller pladerne af hver sæson, så de når kun at blive 3 mdr. gammel hver gang.. og det er simpelhen for at spare vægtafgift, forsikringen er ligeglad, jeg betaler 1100kr for stilstand (6mdr) måske mere hvis den står stille længere. den dækker alt som hvis jeg kørte i den med kasko, dog må jeg ik køre i den, deraf navnet " stilstand":)

  • #9   19. maj 2013 Jake Nu er det jo egentlig ikke ret meget der skal fjernes på en bil for at den ikke kan køre f.x. fjerne rotor.. Ikke noget man umiddelbart set og bilen starter med garenti ikke

    Altid den jeg brugte på min gamle sierra når den blev parkeret udsatte steder,..


Kommentér på:
Hvordan forsikre i jeres sommerbil?

Annonce