{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Maja Z
Maja Z
Tilmeldt:
2. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Har bilen kørt for langt ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at købe en vw polo fra 96 med 1,6. Den er i god stand og koster 9.500 men sidst den var til syn havde den kørt 305.000 og det var i starten af 2012, så den har jo helt sikkert kørt en del mere siden. Og jeg er i tvivl om det kan betale sig at købe den ?
Mvh Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har bilen kørt for langt ?
  • #1   2. jul 2013 Hmm, det kommer an på hvor længe du forventer at skulle have den, skal den bruges dagligt, hvordan er standen på den osv. osv.

    Jeg havde nok valgt at gøre hvad jeg kunne for at skaffe 6K mere, så jeg kom over de 15K, for udvalget er så meget større og du kan få en væsentligt bedre bil, med færre udgifter og reparationer til følge!


  • Maja Z
    Maja Z Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #2   2. jul 2013 Den er i god stand og den skal bruges hverdag i ca et års tid smiley

  • Maja Z
    Maja Z Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #3   2. jul 2013 Jeg var bare i tvivl om det kunne betale sig når den har kørt så langt eller om prisen er for høj.

  • #4   2. jul 2013 kommer meget an på hvem der har haft den og kørt den, men hvis bilen er blevet holdt, og kørt normalt, og ellers bilen starter og lyder, + køre rent ( jævnt ) jamme så bliver den sikkert ved med det , til du selv får splittet noget ad.. . mvh hc..
    P.S.. og nej dette skriver jeg jo selfølig ikke fordi jeg har en polo 6n 97 nysynet til salg,,,, tjek anonce he he ..


  • #5   2. jul 2013 Altså, hvis motoren er plejet og bilen ligeledes kan man ikke diktere prisen direkte ud fra KM.

  • Maja Z
    Maja Z Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   2. jul 2013 Ja okay det lyder jo godt smiley tak for svar.


  • #7   2. jul 2013 alså hvis du syndtes den har gået for meget er der da den her til ca samme pris med ik så mange km :-=

    http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1689316-vw-polo-6n-1_6-ny-synet


  • #8   2. jul 2013 den ser bare rusten ud hehe


  • #9   2. jul 2013 en bil fra 96 der har 305xxxkm er da ik meget, det ca 18000km om året og den er jo 17år ... kunne da forstå hvis den var meget nyere
    tjek da hellere om den er sund og frisk og orden og om den lyder sund i motor mm


  • #11   2. jul 2013 Min gamle vento var passet og plejet mht service, havde kørt 650.000 da jeg solgte den, uden motoren havde været åbnet smiley

    Gik som en drøm!


  • #12   2. jul 2013 jeg ville ikke gøre det .har lavet utrolig meget arbejde på mange polo´er for at få dem til at køre okey. generelt anser jeg dem som lort. hvis den kan starte kan den måske få dig fra A til B men køreglæden i dem er ikke tilstede...
    mht km er 300.000km ikke nødvendigvis skidt. min opel har rundet 320.000km har startet værd gang det sidste års tid og køre 30.000km uden problemer. samme gælder min gamle carina E og corolla Gsi E9´er og min mercedes havde rundet langt over 600.000km koster 500kr ud over bremser at holde kørende (orginal generatoren stod af efter 23-24år så det vel ok)
    mine vw´er der imod har aldrig kørt en månede af gangen uden et eller andet sku skiftes og har hold stille ca 3 dage værd månede.


  • Maja Z
    Maja Z Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #13   2. jul 2013 Jeg har bare altid fået banket ind i hovedet at man ikke skal købe en bil der har kørt mere end 200. Jeg ville bare gerne have en hurtig lille bil der kan kører problem frit i et års tid. Min seat córdoba synes jeg var skøn bortset fra de talrige besøg hos mekanikeren har keg været utrolig glad for den. Og ville bare gerne have noget der mindede om. smiley men jeg har ingen forstand på biler

  • Maja Z
    Maja Z Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #14   2. jul 2013 Det var også bare vigtigt at den ikke var få dyr, da jeg står med 15 tusind og der også skulle være til forsikring og vægtafgift.


  • #15   2. jul 2013 polo og cordoba er i bund og grund samem bil. (polo sedan = cordoba.og polo = ibiza) skal det være en lille kvik og drifsikker bil så er Starlet 1.3 eller aller bedst civic 1.5 vejen frem. utrolig drifsikre. økonomiske og 26.000 gange mere dynamiske og behagelige at køre i. de giver en kanon god køreglæde...)

  • Maja Z
    Maja Z Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #16   2. jul 2013 Selve oplevelsen af at kører i bilen er for mig ligegyldig bare den kommer frem og jeg kan hører musik smiley og det kan jeg trykt sige efter mine 4 år med córdoba der hoppede, hakkede og larmede. Men det var min smiley


  • Maja Z
    Maja Z Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #17   2. jul 2013 Men ja det var også derfor jeg havde øje på en polo


  • #18   2. jul 2013 for at hoppe, hakke, larme og besøge mekanikeren?
    for det er satmer en dum ide. om så min mekaniker var en nøgen megan fox ville jeg ikke stadig ikke vælge en bil der har brug for så mange besøg...

    men har mange folk samme ønske bare at høre musik og komme fra A-B så forklare det da hvorfor de gamle VW´er sælger.


  • Maja Z
    Maja Z Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #19   2. jul 2013 Jeg var bare uheldig med den bil, den havde kun kørt 150 da jeg fik den. Men mår der ike var noget med den var den jo fantastisk smiley

  • #20   2. jul 2013 Normalt ville jeg heller ikke kigge på biler der har rundet meget mere end 200.000km. Men eftersom dit budget ikke er større, så er der ikke rigtig noget valg. Dog synes jeg at 300.000+ for en 1.6 er lige i overkanten. Personlig ville jeg ikke købe sådan en.

    Mvh Olsen.


  • #21   2. jul 2013 Du tilsyneladende typisk VAG naiv så held og lykke.

  • Maja Z
    Maja Z Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #22   2. jul 2013 Jo tak

Kommentér på:
Har bilen kørt for langt ?

Annonce