{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Inspiration til køb af ny minibil {{forumTopicSubject}}

God aften bilgalleri.

Jeg står og skal have ny bil men jeg er kommet så meget i tvivl om hvilken en jeg skal have.

Dem jeg har kigget på er:

-Kia Picanto
-Vw Up
-Skoda Citigo
-Ford Ka

Hvilken en synes i man skal vælge ?

Jeg ved godt det er af smagssag osv osv, men jeg tænker på feks Ford Ka, der kan man købe en ny til de 69.900.- , og har kigget på bilbasen der ligger der en del til omkring 50.000 kr + .....

Mit spørsmål er så, vil jeg ikke få en ok fin pendler bil til lidt over de 50.000 kr vidst man satser på sådan en ? smiley

I forhold til Up og Citigo hælder jeg mest til Skoda´en da jeg kan få mere bil for pengene i form af ekstra udstyr.

Og så har jeg et sidste spørgsmål mht. Kia Picanto´en.

Jeg har set et program hvor en dame klagede over benzin forbruget, de skriver jo man kan køre omkring de 22-24 km/l men hendes gik kun 14 km/l.

Jeg har så senere hen læst på bilbasen at hun ikke er den eneste som har oplevet det.

Men er der nogle herinde som kan sige at deres picanto holder det ca anslåede forbrug ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration til køb af ny minibil
  • #1   24. jul 2013 Prøv at se her:
    http://www.spritmonitor.de/en/

    Tror du kan finde de svar, du har brug for ang forbrug.


  • #3   24. jul 2013 der er mange af de små smatkasser der ikke køre det er opgivet til.. hvorfor ikke købe en brugt 3-4 år gammel til samme penge.. der får du da noget mere bil for dine penge.. husk på hvor mange der bliver solgt af dem om 5-6 år kan du købe dem for ingen penge i den sidste ende spare men ikkk noget ved at købe dem.. og hver gang du sætte dig ind og køre en tur sætter du dit liv på spil..

  • #4   24. jul 2013 sætter livet på spil hahaha kender du udtrygget overdramatisere.

  • #5   24. jul 2013 Min picanto ligger på ca 20km/l ved blandet motorvej, landevej og bykørsel.

  • #6   25. jul 2013 Kia laver fine biler, deriblandt Picanto.
    De har dog udfordringer med at komme i nærheden af det lovede forbrug, også i forhold til andre mærker, men stort set ingen vil leve fuldt ud op til det lovede forbrug, medmindre man virkelig gør alt for det, når man kører.

    Personligt tog jeg Up! eller Citigo, alt efter hvad udstyr man vil have i, for de følges ret godt ad i pris, hvis de får det hele, mens indtrækket efter min mening er mere praktisk i Up! Da det er lidt mørkere som udgangspunkt.

    Ford Ka, har jeg ikke prøvet, så kender den ikke, men jeg havde nok satset pengene på en ny Up!/Citigo... smiley


  • #7   25. jul 2013 En Ford ka er bare en opstrammet Fiat 500..

    Jeg ville tage piccantoen, fordi at det er simpelt, og det virker.


  • #8   25. jul 2013 Vi har lige købt Renault Twingo til 75000 som 2. bil og er blevet positivt godt tilfreds med den. Havde egentlig en Ford Ka i kikkerten, men jeg kunne simpelthen ikke være i den. Efter 1100 km ligger vores forbrug på 4,9 l/100 km og det er også ved blandet kørsel. Twingo blev valgt pga af mængden af udstyr. Fjernbetjent centrallås, elruder, tågelygter, radio med 6 højttaler og håndfri mobil, glimrende kørecomputer, højdejuster førersæde. Plastforskærme som ihvertfald ikke ruster. Mht til benzinforbrug skal man da hele tiden tænke over ens kørsel og ikke bare træde klampen i bund.

  • #9   25. jul 2013 Indtil Up!/Citigo kom på markedet, havde jeg nok også taget en Picanto, men den ville ikke være med i overvejelserne i dag. smiley

    Og det er korrekt, Fiat 500, Panda og Ford Ka, er i store dele samme bil...


  • #10   25. jul 2013 Så vidt jeg lige kan se, får man da netop mest bil i Picantoen, krone for krone hvad angår udstyr?

  • #11   25. jul 2013 hvad med en i10 ??

  • #12   25. jul 2013 Twingo´en er et kanont tilbud pt...

    ellers syntes jeg ka´en er lækker men de desvære forsmå til mig.


  • #13   25. jul 2013 har kørt næsten alle de biler du nævner og skulle jeg vælge blev det up!/citigp/mii da det bare er en helt anden oplevelse at sætte sig ind i dem end i de andre..

    Men tag da ud og prøv dem alle sammen af og vælg den du selv føler for! Det får du meget mere ud af end at lave et forum her inde hvor alle er uenige smiley


  • #14   25. jul 2013 prøv en seat mee det er en rigtig god lille bil

  • #15   25. jul 2013 Dan P>> Er det ikke en gammel test du har set der?
    Det kan godt være Picanto har mere udstyr og er billigere i indkøb, ved direkte sammenligning. Men den kører ikke helt så langt på en liter brændstof, service er dyrere, og så kører den ikke lige så godt.

    Jeg havde valgt Skoda eller VW. Ikke Seat, da jeg syntes den er for skrabet i forhold til besparelsen, og så har jeg ikke så gode erfaringer med Seat værksteder generelt, der.får jeg bedre/billigere service hos Skoda/VW... smiley


  • #16   25. jul 2013 Jeg snakker kun om udstyret, bilens pris på gaden og nej ikke en test men bare lige hurtig sammenligning på deres hjemmesider..

    Jeg havde en 107er i sin tid og den kørte suverænt, klart den bedste af de søstre biler..

    Hvis jeg skulle købe en VAG minibil blev det også Skodaen.. Billigere i indkøb, mere udstyr og billigere service, selvom det virker mærkeligt..

    i10 og Picanto er samme bil..


  • #17   26. jul 2013 Dan P >> Jeg har også kørt i flere af de forskellige.
    Picantoen kører fint nok, men den er intetsigende i forhold til Up!/Citigo...

    Jeg havde nok valgt en Citigo hvis jeg ikke skulle have noget udstyr, men ville overveje en Up!, hvis jeg ville have lidt udstyr i, da nogle af pakkerne gør den lige en tand billigere på nogle punkter. Dernæst er den noget lækrere i kabinen end Citigo... smiley


Kommentér på:
Inspiration til køb af ny minibil

Annonce