{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.706 visninger | Oprettet:

Bmw e39 instrument virker ikke :S {{forumTopicSubject}}

Jeg var henne at skifte tændrør på min bmw e39 528i idag, og ja det gik fint osv, jeg opdager så den ene stel ledning der går ind til styrboksen var der gnavet hul på og lidt ir på, jeg klipper den så af langt inde og sætter et nyt stykke på og forsegler det osv, men så da jeg så vil prøve en tur i den virker intet i instrumentet, hverken speedometer, omdr tæller, benzin måler, temperatur måler, triptæller, pære til blinklys og langt lys, blinkrelæ, jamen næsten alt i instrumentet undtaget, abs lampe, esp lampe, olie lampe, er der nogen der har nogen ide om hvad fanden der er sket, eller som har oplevet det smiley ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e39 instrument virker ikke :S
  • #1   2. sep 2013 nok en defekt boks så, man må helst ikke pille ved styreboksens ledninger smiley

  • #2   2. sep 2013 Jeg ville nok også skaffe en styreboks med samme kode...

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #3   3. sep 2013 Eller sætte skidtet ordentligt sammen til at starte med - Hvis fejlen er dukket op, efter det du har lavet, er det nok ikke lavet godt nok smiley

  • #4   3. sep 2013 Tommy B - det kan du sige hvis du har set hvad manden har lavet. nogle gange kommer andre fejl frem ved at udbedre den første. så ærlig talt, snak lige lidt pænere til folk eh smiley

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #5   3. sep 2013 Jeg mener intet negativt, det er vel bare et faktum, at det lyder som om det ikke er lavet godt nok - Ergo vil det være oplagt at se endnu en gang på det man har rodet med, i stedet for at kigge andre steder. Der nævnes i hvert fald ikke, at det er gennemgået endnu en gang smiley

  • #6   3. sep 2013 Tror det er noget man må gå ud fra at folk ligesom kan tænke så langt selv smiley

    Men nej ok kan godt se hvad du mener, det bør TS jo self. gøre, evt. sende et billede af reperationen og en beskrivelse af hvad han har gjort.

    Det vil være en hjælp, men jeg frygter det værste, man anbefales ikke at fixe styerboks ledningen på den måde.


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #7   3. sep 2013 Ah, det er fint at lave en _ordentlig_ reparation på en ledning til styreboksen. Meget smartere end at udskifte hele boksen, når man tænker økonomi.



  • #8   3. sep 2013 ja så længe man gør det helt rigtigt, nogle af dem måler nogle meget fine signaler, og så er det lort hvis modstanden er ændret smiley

  • #9   3. sep 2013 Jamen problemet var jo, at jeg startet bilen op også var der intet af det der virket, også gik jeg ud og kigget omkring der jeg havde roddet, også opdager jeg stellednigen, og efter den er reparet, går jeg ind og sætter tændning på og starter også virker det hele, så rydder jeg op og vil kører en tur også virker det ikke igen :S

  • #10   3. sep 2013 og jeg har selv læst lidt rundt omrking, og der er mange der har oplevet det, og det var deres batteri, men kan jeg bare være uheldig at det er sket samtidig med at jeg lige lavet tændrør, det ska siges at dørene har stået åben, også stået med tænding på under forløbet

  • #11   3. sep 2013 og hvis styreboksen er død burde bilen vel ikke starte og kører perfekt smiley ?

  • #12   4. sep 2013 Hvis stellen til boksen er død er bilen 100% også død så hvis den kører upåklageligt er boksen ok.

    Jeg har oplevet problemet med instrumentet pga. batteriet har været dødt, men hvis du lader den op, eller kører en lang tur, og det stadig ikke virker, er det nok heller ikke der. Jeg ville nok undersøge om der har været nogle ledninger i dårlig stand som kan skyldes dette, eller sikringer, de kan lave sære ting de sikringer.
    Tjek gerne dem ALLE, har set nogle biler hvor sikringen til lyset i loftet satte airbag lyset igang smiley


  • #13   4. sep 2013 Tak Carsten vil jeg prøve når jeg kommer hjem fra høje Taastrup jeg har også læst nogle steder at instrumentet kan dø, er det noget du har erfaringer med smiley ?

  • #14   4. sep 2013 Nej dog ikke, E39 plejer at være ret stabile, men ja, det kan da selvfølgelig dø, men det er ikke noget jeg har hørt ofte vil jeg sige.

    Evt. kan du da prøve at "låne" et og se om det er løsningen. (prøv et ophug eller koed eller schmiedmann) det kan være du skal købe det og så "fortryde inden 14 dage" hvis det er.


  • #16   4. sep 2013 jamen jeg sys squ jeg tjekket dem alle sammen før jeg tog til høje taastrup, men jeg er hjemme fredag og vender tilbage når jeg har fundet problemet smiley

Kommentér på:
Bmw e39 instrument virker ikke :S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce