{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.717 visninger | Oprettet:

Mercedes & BMW
Mercedes & BMW
Tilmeldt:
19. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

DYGTIG mekaniker/BMW ekspert {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. Jeg har brug for jeres hjælp: Er der nogen som kender en dygtig og erfaren BMW (bil) mekaniker?
Det skal være een som ikke KUN kan smide en tester på bilen - men som OGSÅ er "af den gamle skole" og rent faktisk ved noget og ikke bare skifter del efter del smiley
Smid gerne PM eller sms på 50980206
Mvh Janus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DYGTIG mekaniker/BMW ekspert
  • #1   7. dec 2013 Hva skal du have lavet?

  • #2   7. dec 2013 Ja.

  • #3   7. dec 2013 Motor starter perfekt. Går fint. Når den er blevet varm, og man parkerer den i fx 10 min og starter igen, har den svært ved at starte. Når den så er startet, dør den når gassen berøres - med mindre man træder pedalen godt ned (ca ½ gasgivning). Så kan man ellers køre afsted i 1. og 2. gear og hvis man så kobler ud, dør den - det kan så redes ved tilkobling igen. Pisse irriterende og ret farligt i lyskryds.
    Jeg har haft den på værksted, men problemet blev ikke løst - til gengæld fik jeg en rigtig fin regning. Derfor vil jeg gerne have fat på een der rent faktisk har reel erfaring med dette smiley
    -og meget gerne een der bor på Sjælland.


  • #4   7. dec 2013 Hvilken model og motor??

  • #5   7. dec 2013 E46 320 2,0 Benzin årg. 1999


  • #6   7. dec 2013 Tænker det kan være en irret lambdasonde (stikket) jeg har selv haft prøvet netop det og der var min fejl så at stikket var irret så forbindelsen var løs. Det var netop samme symptom, dog kan jeg ikke sige at det netop er det på din. Jeg ville helt klart smide en tester på og få den fejludlæst først, det er et rigtig godt skridt at tage i fejlfindingsprocessen, også for en "old school" mekaniker.

  • #7   7. dec 2013 @Carsten: jeg er ok med testere. Problemet er bare at den blev testet på værkstedet, men de fandt ikke fejlen. De skiftede tændrør, luftfilter, harmonikaslanger(???) osv. Vupti. Din bil er klar. Gu' var den ej.
    Det er derfor jeg søger een der måske har fikset den slags før.
    Mht. en irret forbindelse, kunne det sagtens tænkes. Men det er ikke en periodisk fejl af og til. Den er 100% sikker hver gang.


  • #9   7. dec 2013 Det er 100% lambdasonden.

  • #10   7. dec 2013 Hmm. Interessant. Hvordan finder man så ud af om det er lambdasonden? Er det en af den slags hvor man bare skifter og ser om det hjælper? Hwa' kosterd?

  • #11   7. dec 2013 Scoop på den, så man kan så om den regulere som den skal, men det lyder som den forreste lambada

  • #12   7. dec 2013 En lambda er ikke så slem igen, ca. 500 kroner +/- lidt.

    Det med at den er 100% sikker, det giver jo også god mening i og med det er netop kun i de felter den ikke kan sende det rette signal. hvis du ikke gør noget kan det godt tænkes den ændrer sig lidt på et tidspunkt.

    Du kan måle fejlen hvis du tager live data fra din sonde.

    Vil dog sige, den mekker du har brugt han har da intet vidst siden han ikke fandt ud af mere end det. tror ikke du skal komme tilbage dertil mere. ydermere, hvorfor ikke reklamere for den reperation i og med du ikke har fået hvad du har betalt for?


  • #13   7. dec 2013 husk at kigge på stikket når du skifter den, det kan godt være stikket der sidder på bilen der er irret (i så fald skal det renses)

  • #14   7. dec 2013 Tak for alle svarene smiley Kan dog ikke lave det selv. Så tilbage til det oprindelige spørgsmål: Hvem kan anbefale en mekaniker på Sjælland? Og stadig gerne een som kan lave andet end skifte lambdaen. Den skal også have lavet olieskift nyt hjulleje, skifte en p-sensor osv.
    Det er interessant at jeg har fået at vide af et BMW værksted at de regnede med at det var en krumtapføler OG en luftmålerdims OG nok også et benzinfilter.
    Håber I kan anbefale nogen.


  • #15   7. dec 2013 de ting er jo småting alle værksteder burde kunne finde ud af.

    jeg har en fornemmelse af at dit bmw værksted ikke helt har forstået problemet til fulde siden de bare nævner de normale og typiske fejl ved den motor. De skal nok se fejlen først.

    evt. kør til et værksted der gider tage dig med på en køretur og vis dem fejlen, så har de også nemmere ved at genskabe den når de skal teste for at se om den er væk.

    Jeg havde gerne hjulpet hvis jeg boede på øen men desværre.


  • #16   7. dec 2013 Carsten. Tak. Jeg er helt enig.; de burde have forstået det...
    Ja, Randers er lidt langt væk for dét alene smiley
    Må se om en entusiastisk BMW freak dukker op herinde.


  • #17   7. dec 2013 Du burde bare køre til et fornuftigt værksted hvor de rent faktisk tager en tur med dig eller en snak.

    Hvis det bmw værksted havde forstået hvad fejlen var havde de ikke gættet på de ting, så jeg er ret sikker på de ikke har smiley jeg tør godt tilskrive dem mere tiltro end det hehe.


  • #18   7. dec 2013 Solrød autocare hos Karsten er expert i bmw. Prøv og tag kontakt til ham

  • #19   8. dec 2013 Prøv at løsne låget til tanken, den fejl der kan også tyde på at der ikke kommer nok luft ind i tanken og derved kan pumpen ikke sende nok benzin videre. Det koster ikke noget at prøve.

  • #20   8. dec 2013 Jeps, Solrød Autocare kan anbefales!
    Godt bud fra Kristian H i øvrigt...


  • #23   9. dec 2013 Hej gutter.
    Tak for svarene. Den med tankdæksel er nu afprøvet - uden effekt.

    Jeg må vidst til Solrød...


  • #24   9. dec 2013 Jeg ville starte med at måle benzintrykket. Pumpen kan køre træg når den er varm og derfor ikke levere tryk nok.

Kommentér på:
DYGTIG mekaniker/BMW ekspert

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce