{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.130 visninger | Oprettet:

Tekniske spørsmål ang. A4 B7 kyndig person søges!! {{forumTopicSubject}}

Mojn Drenge..

Jeg har tænkt mig at lave nogle opgraderinger på min bil, som jeg gerne vil have bekræftet at, jeg har forstået tingene rigtigt!!!

1. Opgradere boardcomputeren: skal have den "store" arm, og så skal den omkodes ik?

2. Navi: der skal både skærm, "regner" som skal monteres i bagagerum, div. Ledninger og div. Moduler til Bluetooth, naviantenne?

3. Læderkabine: Passer en B6 kabine i en B7 avant?
B6 kabinen har ikke airbag i siderne, men det har B7'eren?
Har læst nogle steder, at en kabine fra B6/b7 sedan, passer avant, så længe bagsæderne kan klappes ned?

4. Farve FIS: kan man nøjes med at skifte displayet i instrumenteringen, ellers skal jeg skifte hele instrumenteringen, og kode instrumenteringen og startspærren?

5. Facelift lygter: nogle der har erfaringer med facelygterne, som ligner en 2008 model, med LED og linse, om hvor godt de lyser vejen op osv??

Takker på forhånd drenge, og bare noget kan blive bekræftet, så ved jeg hvad jeg skal gå efter;-)

Hygge!!

OBS. Jeg vil gerne frabede mig hypoteser!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tekniske spørsmål ang. A4 B7 kyndig person søges!!
  • #1   29. jan 2014 Korte og kontante svar er:
    1. Du skal ha ny arm, kodning samt fjerne evt LED nr pladelys da dette vil melde fejl med stor kørecom. Du får også sprinkler væske fejl da du ikke har sensor i beholderen og det "forventes" at der er med stor kørecom.

    2. Hvis din B7 ikke er Facelift så skal du lave det om fra 1-din til 2-din.
    Ny midterkonsol, nyt klimapanel samt nyt askebærger. Disse ting kan dog tilpasses med en dremel og er klart den billigste måde at lave det på. Har lavet det flere gange og ka man finde ud af det kan det ikke ses. Har du ikke Audi Concert men blot Blaupunkt skal du have trukket Can Hi/Low fra dit speedometer.

    3. Avant kabiner passer i Sedan HVIS de har split bagsæde. Har du en sedan med fast ryg passer kun kabiner med fast ryg.

    4. Nyt speedometer og der skal kodes startspærre.

    5.Undgå aftermarket lygter. De stinker. Gå efter OEM Xenon lygter.

    Håber svarerne ka bruges.


  • #2   29. jan 2014 Svarene kan hel sikkert bruges!!! Det var de svar som jeg troede jeg IKKE kunne få;-)
    Det eneste er med fejlmelding fra sprinklerbeholderen, for det har jeg ikke læst noget om!! Så den vil bare lyse hele tiden??

    Aftermarket er dem jeg vil have, men kun hvis lyset er tilstrækkelig!!

    Min har et 2 DIN i forevejen, det var mere hvad der skulle til;-)

    Tak for svarene David!!


  • #3   29. jan 2014 audiclub.dk/forum/download/file.php?id=5417?
    denne PDF fil skulle gerne dække nogle af dine svar,
    har selv brugt de vejledninger, de er meget pålidelig og passen.

    Håber det kunne hjælpe (;


  • #4   29. jan 2014 Ja den vil melde fejl. Enten skal du monterer en sensor ellers skal ledningen "luses" for at undgå fejl på manglende sprinkler væske. Det kan IKKE kodes væk.
    Aftermarket giver sjældent tilstrækkelig lys så derfor jeg siger OEM Xenon. Det er også ca 150 gange flottere smiley
    Hvis du har Facelift (Concert 2 DIN) så skal du bruge følgende:
    RNS-e (eller den navi du vil ha)
    GPS Antenne

    Det er alt.
    Stikket på 2 DIN Concert til alm FM antenne er samme som RNS-e, så der skal ingen omformer.


  • #5   31. jan 2014 Takker for svarene drenge..
    Kan jeg ikke kun skifte selve viskerarmen, og så smide det blå stik, ben et til stel??
    Mark, jeg kan se du kommer fra Sønderjylland, det kunne være du ville hjælpe!!
    Evt. Kan du få noget sønderjydsk valuta for hjælpen ( flydende guld);-)


Kommentér på:
Tekniske spørsmål ang. A4 B7 kyndig person søges!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce