{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Astra G OPC motorproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har lige haft min nyindkøbte Astra G OPC (z20let) på rullefelt, og resultatet var ikke just blændende.

168 hk og 255nm

Jeg syntes også at den trak lidt underligt, der var derfor jeg fik den målt.

Den melder ingen fejl på nogen ting. Tidliger eje fik sat ny turbo på den sidste år

Jeg har vedhæftet et billede af rulningen hvor man kan se at kurven er helt tosset

Nogen ideer til hvad det kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Astra G OPC motorproblemer
  • #1   9. aug 2014 Kan en eller begge kat´e være stoppet, så den ikke kan komme af med luften.
    Hvad med tændrør, hvordan ser de ud.
    Jeg har en pose med forskellige tændrør som jeg brugte til min Coupé for at finde frem til dem jeg kunne bruge. Der er vist 4 forskellige sæt i Bosch og NGK, nogen har kørt lidt, andre lidt mere.. Dem må du få his du vil. Så kan du gøre med dem som du vil.


  • #2   9. aug 2014 Skift olie og filter på motor samt olie på gearkassen. Så ved man det er nyt. Køb noget dyserens fx. Liqui Moly 2822 injektor rens. Og giv den en ordentlig tur på motorvejen. Jeg tror nemlig han har kørt meget pænt i den bil.

    Check kompression, måske er ringene på stemplerne sodet fast i stemplerne.

    Jeg har som sagt forrøret med begge katalysatorer og mellemdæmperen


  • #3   9. aug 2014 Ja der er jo ikke andet for end at tage det fra en ende af
    Men hvordan finder man ud af om noget på udstødningen er faldet sammen? skal man så til at skifte på det?


  • #4   9. aug 2014 Eller kan man høre eller mærke om det er galt?

  • #5   9. aug 2014 Det er godt nok en besynderlig kurve smiley
    trækker, stopper og kommer så igen agtigt... Jeg tænker om den tidligere ejer selv har været igang med at skifte tandrem, og så ikke fået den stillet korrekt efterfølgende? Det er nok ikke alene det, men tror der kan være noget der. Fortæl endelig når du finder det der trigger den


  • #7   10. aug 2014 ~Menace~
    Z20LET har ikke EGR.

    Carsten:
    Har du ikke en OP-COM så du kan hive live data ud?
    Det ser jo ud til at det går helt galt når wastgaten skal til at regulere trykket ned, omkring 2600 omdr. skulle kurven gerne flade ud, meget underlig at den ikke melder fejl.

    Sådan her skulle kurven på en standart OPC gerne se ud. eneste ændring her er Miltek 2,5" cat-back.:



    profilbillede
  • #8   10. aug 2014 Jeg har en opcom tester og har haft den på i dag, jeg har testet alt igennem og det lader til at fungere som det skal, men da jeg ikke kender den her motor så godt kan der nemt være noget jeg har overset.

    Jeg har givet den et olieskift i dag med en motorrens.
    Den har også fået nyt benzinfilter som så ret gammelt ud, og det var ret beskidt indeni.

    Jeg har kontrolleret tændrørene og de ser rigtig fine ud

    Men jeg føler også den går bedre nu, men det er jo svært at mærke



    profilbillede
  • #9   10. aug 2014 Sådan som den kurve ser ud, burde du nok kunne mærke at den ikke trækker rent fra lave til høje omdr.

    Prøve evt. at logge noget live data hvor du giver den gas fra lave omdr. til høje, i det højeste gear du tør (Hastighedslovgivning smiley )
    Kunne være sjov at se om der gemmer sig noget info i værdierne, når de bliver lavet til en graf.

    Går den jævn når du holder samme hastighed?


  • #10   10. aug 2014 Havde de foresten sikringen til TC / ESP pillet ud da de rullede den ?

  • #11   10. aug 2014 Ja ja den går fint når man holder en jævn hastghed

  • #12   10. aug 2014 Dvs. ingen problemer når den ikke laver ladetryk.
    Kunne være sjov at se om det er motorstyringen der regulere ladetryk ned, eller den ikke kan holde det. Samt om den ændre på benzin blanding og tænding. Hvis den ellers er standart, kan det jo sammenlignes direkte med et live track under samme omstændigheder på min. Dog har din sikkert Z20LEH turbo. Min har stadigvæk Z20LET turbo.


  • #13   10. aug 2014 Jeg tænkte på at tage en tester med til Tobøl i weekenden, så kunne vil da kloge lidt i det. Det kan være vil en da er så heldige at der er et rullefelt også smiley

  • #14   10. aug 2014 Carsten, jeg fik kigget lidt på din kurve i dag, da de værste tømmermænd var gået væk smiley Som jeg nævnte i lørdags, ville jeg prøve at lave en live-data måling på den og se hvad dit turbo tryk siger smiley
    Hvad siger elektroden afstanden på dine tændrør? For synes godt nok den ser lidt stor ud?
    Når du kan mærke den ikke trækker ordenligt, føles det så som bløde eller hårde/kontate udsæt?

    Mit absolute bedste bud umiddelbart ville være din blow of ventil, prøv evt. lige og tjek din vakuumslange til den ellers prøv og pil den ud og rens den. Tror faktisk jeg har en opgraderet til at ligge, hvis det er smiley

    Du kan evt. lige give mig et kald i morgen, hvis ikke du kan vente til Tobøl smiley Vi skal også lige huske at du skal med ud og se hvordan en rigtig z20let maskine skal kører smiley Jeg har fået fuldt ladetryk igen smiley


  • #15   11. aug 2014 Det er bløde udsæt, og jeg tror du har fat i noget med blow offen, når jeg slipper gassen kan jeg høre at den turbostaller, som om den ikke får lukket det overskydende tryk ud

  • #16   11. aug 2014 Carsten. I Viborg snakkede vi om den gummi membram i turboen egen recirk. blow off kunne være revnet. Det sidder med 3 skruer på venstre side af turboen med en studs på og der går en gummi slange til den. Den kan fås som rep sæt ved Opel. Den fik jeg til min dengang.

  • #17   11. aug 2014 Ja det kan jeg godt huske, det kan være jeg lige skal prøve at skille det af og se om den er revnet

  • #18   7. sep 2014 Blev du klogere på problemet ?

  • #19   7. sep 2014 Yeps, en manglende 1vejs ventil ved udluftningen ved ventil dækslet og en vaccumslange til BOVen der var faldet af.

    Den køre meget bedre nu, skal bare have den målt igen


Kommentér på:
Astra G OPC motorproblemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce