{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

4 December {{forumTopicSubject}}

Mercedes SL73 AMG.

Der er nok mange som ser Mercedes SL som den endelige sportsvogn, der kan tag kampen op imod Porsche Carrera og CO. Virkeligheden er dog langtfra, da den ikke er mere end en vaskeægte GT- en cruiser til de snoede veje. Selvfølgelig, hen af vejen i dens tidsforløb, kom der et par AMG´er, med V8 eller V12 motor. Dog var den stadig ikke en fuldblodssportsvogn, selvom den ikke var så stivbenet mere. Okay, der kom en Blackseries model, hvor de havde droppede det åbne tag for at gøre chassiset mere fast, og ikke så ujævn, men hvis man går længere tilbage i tidslinje, hvor de havde deres model R129, kan man finde en meget speciel model, som gav liv til Italienske Pagani!

R129 blev præsentret i 1989, og var meget længere fremme end konkurrenterne, såsom BMW 8-SERIE og Jaguar XJC. Den var mere avanceret end de andre, da den jo var i familie med S-klassen. Den var blandt andet den første cabriolet, som fik automatiske ” Rollbar Deployment ”, hvis den nu skulle vælte på hovedet. Dengang var topmodellen en SL600 6,0 V12 390 HK, som skMononoke-himeulle sætte standarter for de ultimative Grand Touer´er.

1995
I 1995 fik AMG fingrene i SL600, selvom AMG ikke var så kendte som de er i dag. Dengang var det ikke så forfærdelig mange år siden, at AMG havde skrevet kontrakt med Mercedes om at indgå i samarbejde. De havde tideligere haft fingrene i den mindre C-klasse og E-klasse, og mange år før det, havde de været med til at lave racerbiler for Mercedes. AMG fik den ide, at gøre mere ud af den nu ellers store 6,0 motor, og forvandlede den om til en 7,3´er! Den var så vanvittigt stor, at det er den største motor Mercedes nogensinde har bygget til deres personbiler, og den var endda større end deres CLK GTR Le Mans racer. SL73 ydet 525 Hk, og blev kun bygget i 83 eksemplarer på verdensplan. Der kom også en SL70. Som navnet hentyder til, så var det en 7,0, og end endnu mindre SL60 6,0 V8.
SL60 var den mest sjældne version, og hvor mange AMG byggede er desværre et ukendt, og det var ydelsen også, men den skulle være omkring 380 – 400 Hk.

1999
Et mindre Italiensk firma, som var i gang med at lave den ultimative superbil, med et sindssygt design, som skulle minde om de gode gamle Lamborghini´er. Eftersom man nu nærmede sig det 21-århunderede, så skulle det gerne være en motor, som ikke skulle op på liften, hver anden dag, en motor man vidste ville kunne holde til meget. Det var Pagani som stod bag det, og de var i gang med at bygge deres Zonda, som skulle vise sig at blive en kæmpe succes. Derfor tog de kontakt med Mercedes, og først skulle det være den normale 6,0 V12 motor, men så fik de øje på den kæmpe 7,3´er, og det var sådan livet begyndte i en af de vildeste moderne Superbiler historie nogensinde. De har tænkt sig at ville bruge motoren helt op til år 2015, hvor de her vil lade den hvile i fred. Deres nye motor er også en Mercedes V12´er, men den har bare Turbo på.

Billeder
http://www.history-of-cars.com/images/mercedes/1999-r129-sl73-amg-1.jpg

http://www.db-forum.de/galery/data/512/Mercedes-Benz-AMG-40th-Anniversary-1999-SL-73-AMG-Rear-And-Side-1920x1440.jpg

http://germancarsforsaleblog.com/wp-content/uploads/2012/10/32.jpg

https://c2.staticflickr.com/4/3170/5808460531_8a22e24daf_z.jpg
_::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 December
Kommentér på:
4 December

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce