{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Så skal min elskede Civic på værksted {{forumTopicSubject}}

Puha ja.. Det bliver en dyr fornøjelse..

Jeg skal til at være far og så ska Civic'en jo gennemgåes fra ende til anden.

1. Manifold'en er blevet utæt, eller den har fået en flænge, som vidst ikke kan betale sig at midlertidig reparer, så det er en ny, højst sandsynligt lidt banan. Men hvordan kommer det til at se ud med dne originale Kat der sidder på? Hva skal jeg tage højde for?!

2. Bagpotten, Ja, det blev noget hjemmefusk da det blev lavet, men det virker da, problemet er bare at når jeg har folk med så går røret til potten på vangen eller noget lignende.. Ved ikke helt hva det hedder.

3. Forrude, ja.. på vej til Ungarn i sommers var der lige en chauffør fra Andreas Andreasen der synes han store trækker skulle blæse afsted med 80 - 90 ude i nødsporet og hvirvle en masse sten og skidt op der resulterede i kæmpe stenslag.

4. Muligivis Undervogn, min venstre støddæmper i for "klonker" når det regner, når jeg kører op af fx en kantsten.

5. Ja, ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det, men når jeg kører ganske almindeligt så lyder det som om der er noget der væser, ganske svagt dog.. Men har bange anelser om min gearkasse muligvis kunne være årsagen..

6. Sidst, men bestemt ikke mindst, efter jeg fik min bil synet hos Nissan, så har min bremser knirket.. Der var ingenting i vejen da jeg afleverede hos dem desværre. Jeg har skiftet både klodser og skiver en gang (som man ikke skal købe hos Thansen, da de var skæve efter 3 måneder).

Hvis der sidder nogen af jer Civic eksperter med råd, eller kommentare er i velkommen til at sige jeres mening, om hvilke ting der eventuelt kunne ha skyld i diverse lyde. Eller gode råd omkring mekanikere og hvilke ting man skal tage højde for..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skal min elskede Civic på værksted
  • #1   29. sep 2007 kommentar til punkt 4..
    ved ikk om du er klar over hvad årsagen er, men har haft samme problem med min.. og fandt ud af at det var kuglelejet som var gået til..
    Hvis du er lidt handy-man, så er det ingen problem at skifte det selv. Istedet for at betale dyre domme ved en automek.. smiley


  • #2   29. sep 2007 Rome: Kom dit osse kun i regnvejr?! For det lyder både som om at støddæmperen "skraber" og at fjederen giver sig.. Kan ikke rigtig høre hvilken af delene der er størst sandsynlighed ved.

  • #3   29. sep 2007 mit kom stort set hele tiden.. os selvom det var små bump på vejen, og det kom os i regnvejr ja..

  • #4   29. sep 2007 Mit kommer kun når det regner, ikke hvis det bare er fugtigt, og det er der heller ikke konstant. Og når det kommer, så er det når jeg drejer til højre, eller hvis forhjulet lige ryger over et bump, eller ned i et hul i vejen... Det larmer rigtig meget over fartbump (med lav hastighed selvfølgelig) smiley

    Tror lige jeg prøver at tage et kamera med ud og kører hvis det bliver regn idag, så er det lidt nemmere at forklare.. smiley

    -chapster


  • #5   29. sep 2007 1. Køb et komplet system fra Superspring og brug din gamle kat... bare husk at bestille det mellemrør til kat smiley

    2. Supersprint........ få noget ordentligt, det giver også lidt HK

    3. Få den skiftet... dansk bilglas evt.

    4. Så har dy nu muligheden for at få monteret den gevind undervogn smiley

    5. gætter på syncromesserne, sikkert fordi du ikke har skiftet gearolie...
    skift det, og køb org olie hos honda...

    6. Køb originale skiver + klodser, eller evt. Brembo skiver og ferodo DS2500 klodser

    Bare at komme igang


  • #6   29. sep 2007 Bo J: Mange tak, du er et orakel.. smiley
    Skal jeg osse have skiftet syncromesserne? Eller kan jeg nøjes med olien bare?!


    Civic V: Jamen du kan da ikke få den synet uden Katalysator? Er det ikke et helvede at skulle igennem til syn?!
    Dvs. Du beholdte din standard mellempotte?!


  • #7   29. sep 2007 Er det ikke noget møg og skifte manifolden?! Har du så forrør istedet for Kat eller hvordan fungere det?! Sorry lyder helt grøn på det område.. hehe..

    Men vil gerne vide hva jeg går i krig med.. smiley

    -chapster


  • #8   29. sep 2007 Prøv med at skifte olie først, evt forkæle gearkassen ved at hælde en bøtte abcon grå-t i sammen med gear olien... hvis det ikke hjælper så er det nye syncromesser... desværre...

    Nu sidder folk og råder dig til at købe en banen, samme gør jeg, men pas på hvad du køber, pris og kvalitet hænger som regel sammen, Megan og andre skrammel mærker er før set give mindre ydelse end standart manifolden.....


  • #9   30. sep 2007 ang punkt nr 4, så er det vist et af dine "kødben" der er defekt, det er ofte set på civics, jeg har også selv lige skiftet mine i bag. mener de koster 200,- per stk, så er ik slemt..

  • #10   6. okt 2007 Peter R: Hva var grunden til du skiftede dine?! Var det pga. samme omstændigheder, med hensyn til støj fra (eller omkring) støddæmperne?!

  • #11   6. okt 2007 de gav et "klonk" hver gang jeg kørte over en kant..

  • #12   9. okt 2007 Peter R: Ja, det er nok det samme så.. smiley

Kommentér på:
Så skal min elskede Civic på værksted

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce