{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.217 visninger | Oprettet:

Dug på forlygter... {{forumTopicSubject}}

har sku fået et problem med mine forlygter på punto´en... her efter det er blevet koldere og fugtigere i vejret, er begge min forlygter begyndt at dugge kraftigt indvendigt... i starten var det kun den ene men nu er det sku blevet dem begge der gør det.... og det er ikke bare lidt dug... de sejler nærmest i vand indvendig, med tykke vandperle siddene på glaset..

og det er også selvom den har stået stille i 3 dage....

nogen der har haft samme problem..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dug på forlygter...
  • #1   31. okt 2007 Hmmmmmmm, min gør det også.!!!

    Gode råd modtages gerne !!



  • #2   31. okt 2007 Det kan ha noget med at gøre at jeres lygte er blevet utæt.. Den "pakning" der sidder mellem glasset og "lygten" kan være blevet mør..

    Min UNO gør nole gange også det samme... :s så lader jeg bare lygterne stå tændt lidt så er det væk...


  • #3   31. okt 2007 det plejer at være fordi at de er for tætte. da jeg var ved fiat satte vi et dræn i (punto 188). når de bliver varme udvider luften i lygten sig, og når de køler af suges luft med fugt i ind igen, af en eller anden grund kan vandet ikke komme ud igennem pakningen

  • #4   31. okt 2007 tør lygterne og fyld stikket op med fedt der løber lig langt forskærmen og ned i stikket.. hvsi det ikke hjælper kan man købe klapper tilbag på lygten med dræn.

  • #5   1. nov 2007 Der sidder jo 2 stks. ventilslanger på bagsiden af lygterne, som skulle hjælpe med fugten..???

  • #7   2. nov 2007 jada lars.. men tjekom stikket ikke er lidt iret.. men man kan købe originaleklapper med dræn i. koster ikke og en skid til sådan en svend.

  • #8   3. nov 2007 Det har altid været et proplem på punto 188. Jeg har på mit arbejde efterhånden udskiftet mange af de lygtedæksler, de dræn der er bag på lygten og pakninger mellem dæksel og lygte (er mek hos fiat i Helsinge). Resultatet kan være vidt forskelligt fra bil til bil,for indimellem virker det og andre gange virker det ikke. Jeg har haft forsøgt mig med at seale lygteglasset hele vejen rundt, og det hjalp i dette tilfælde. Det er godt nok ikke så kønt, men var altså temmelig effektivt!:-)

  • #9   4. nov 2007 Lav et lille hul i hvert af lygte-(kasserne). Det skaber noget luft cirkulation så der ikke dannes kondens eller dug! Men skal som sagt være i bunden så vand eller lign. kan løbe ud!

Kommentér på:
Dug på forlygter...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce