{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Sort røg! {{forumTopicSubject}}

Hjælp!
Min volvo amazon årg 1965 er begyndt at ryge som et svin, helt sort. Det vil jeg gerne have den holder op med.

Har her til aften renset kaburator( stående zeniht) ,Stilt ventiler, stilt platiner ,sat nye tændrør og tændkabler på men forgævs, den gør det stadig.

Den går enlig ok i motoren men tomgangskruen skal være helt i bund ellers kan den ikke holde sig igang.

Nogen der kan hjælpe hvor fejlen skal findes?
Tror selv det evt kunne være kaburatoren der er underlig og i værste fald ventilerne.

Mvh Palle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sort røg!
  • #1   4. aug 2008 jamen hvis det er helt sort er det fordi den får fo rmeget benzin.
    men hvis det er blå er det fordi den får olie med inde i forbranding


  • #2   4. aug 2008 Ja det tyder på karburatoren, hvad med luftfiltret? prøv evt. at pille det af og se om der sker nogen bedring (mere luft igennem) Ellers må du nok prøve at rense karburatoren, tjekke svømmerhøjde m.m.
    En kompressionsprøve skader heller ikke så du kan se om den halter på en af cylindrene.


  • #3   5. aug 2008 Det lyder helt klart som et karburator problem.

  • #4   5. aug 2008 det kunne nemt være en toppakning så vil den ryge sort hvis den er gået ved en olie kanal


  • #5   5. aug 2008 Kaare F nej så ryger den ikke blå.. jeg er mekaniker så ved den ik ryger blå ved ødelagt toppakning ,og hvis den ryger hvid er det højst sandsygentlig ved en vand kanal...
    Men palle sender den kompression op ved oliepinden? Hvordan ser olie proppen når du skruer den af..?


  • #6   5. aug 2008 Har jeg ikke lige tjækket....... går jeg lige ud og gør...

  • #7   5. aug 2008 P.I.M.P
    Alt ser fint ud.... der er hverken slam eller noget ved olie proppen...
    Skulle den suge ved oliepinden hvis det var toppakningen?


  • #8   5. aug 2008 Sort røg kan være tilstoppet luftfilter. Eller dårligt indstillet karburator.
    Så først af med luftfiltret og så se om der er mindre røg når du starter bilen, Ellers må du lige ha karburatoren af igen og se om der er noget der er smuttet.
    Sort røg: Brændstof
    Blå røg: Olie
    Hvid røg: Kølevand


  • #9   6. aug 2008 hvis det er toppakning eller ved slidte stempelringe kan den "puste" ved oliepinden.. da den sender kompressionen ned i bundkaret. men skriv lige når du finder ud af hva problemet var(o=



  • #10   6. aug 2008 Skal jeg selvfølgelig nok.....
    Tror jeg vil ud og rode lidt idag også....


  • #11   6. aug 2008 Så køre den igen...

    Gik ud i værkstedet og fandt 2 godt medtaget kaburatore skilte dem af og satte en "ny" sammen med de bedste dele monterede den og efter lidt fin indstilling brummed den flot igen

    Men, men, men kunne høre den ikke gik ordenlig, så ville lige stille tænding igen. På cylender 1,2 og 3 tændter den ikke 100% så prøvede lidt med at skifte tænd kabler og rotore og sleb også tændsatserne inde i dekslet men intet hjalp.

    Kan det evt være kondensatoren der er galt med?

    Nogen forslag?


  • #12   6. aug 2008 ja og platinerne og tændspolen osv.
    Hvordan ser du den ikke tænder 100 % på cyl 1,2 og 3?
    Troede du havde sat nye tændkabler på?
    Jeg ville nok tage en ting af gangen og være helt sikker på den ting inden jeg gik videre.
    Man bliver jo helt forvirret.


  • #13   7. aug 2008 Jo alt er nyt.... satte tændingspistol på og aktiverede den" hvis man kan kalde det,det" og og efter den har blinket i ca 10sek giver den et ille hob og springer et blink óver.
    Det er som sagt kun på cylender 1.2 og 3...
    Var også ude at køre og ved mange omdrejninger skyder den op af kaburatoren..
    Har selvfølgelig stilt meget på strømfordeleren..... den skal stå mellem 21-23 ved 1500 omdrejninger men nytter ikke.

    Har mest lyst til at parkere den i et træ lige pt.


  • #14   8. aug 2008 Det er stadig din karburator der laver problemer. Medmindre du har stillet tænding efter top istedet for før top ?!?!?!?! Hvis den står før, så er din karburator piv utæt.

Kommentér på:
Sort røg!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce