{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Underlige bremser {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem med bremserne på min Toyota.
Køre ind på en P-plads stopper og trækker håndbremsen.
Kommer tilbage 10min sener. Og da jeg bakker ud kan jeg mærke at bremsen hænger.
Her kommer det underlige så.
Da jeg træder på bremsen kan jeg mærke at bremsen er blevet meget hård. Og at bremse punktet er kommet længer op.

Men fatter virkelig ikke hvordan det kan lade sig gøre, at bremse punktet kan flytte sig op af. Og at den kan blive så hård.

Nogen der har en ide om hvad der kan være sket?

Skal siges at bilen havde været til syn 1 time før.
Og fået klø på bremsefeltet både ved mekaniker og synshal.
Men der virkede bremserne perfekt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlige bremser
  • #1   7. okt 2008 Kan være de har været for varme så tromlen har sat sig...

    Prøv at smøre det hele op - det ville jeg gøre. Det tager godt nok noget tid og det er noget lortearbejde, men når du skiller tingene ad kan du samtidig se om der er noget galt smiley


  • #2   7. okt 2008 Men kan det få bremse punktet til at flytte sig op af på pedalen??
    Synes det er total underlig.

    Har da prøvet at bremser hænger før. Men ik at det påvirker pedalen på den måde.
    Og det er det der undre mig helt vildt.

    Så hvad skal jeg lige kigge efter når jeg skiller det ad????


  • #3   7. okt 2008 Kig efter om der er noget som er hoppet løs - jeg kunne måske forestille mig at den ene bakke er gået løs i tromlen. Jeg har ikke set det før, men hvis den har fået damp på bremsen henover et bump, eller du har fået en sten ind i bakken eller sådan noget...

    Jeg ved det ikke - men jeg ville starte med at smøre op og samtidig se efter fejl...


  • #4   7. okt 2008 Det kan sagtens være håndbremse kablet der har sat sig fast...

  • #5   7. okt 2008 Havde lige en donkraft under den.
    Den hænger faktisk på alle 4 hjul.
    Mærkeligt at det kan ske lige pludslig.

    Og så vidt jeg ved bliver pedalen ik hård af at bremsen hænger.


  • #6   8. okt 2008 Har der været skiftet bremse væske på det værkster du har været på, for kan det lade sig gøre at det nye bremse væske har ødelagt din bremse regulator. så pakningerne i den er hævet op og derfor hænger. lidt svær og forklare med den bliver utæt inden i og der render væske om bag ved stemplet og der ved også hæver din pedal.... men ikke sikkert. men sker rigtig tit ved lidt ældre biler når der bliver skiftet væske..

  • #7   8. okt 2008 Skal ik kunne sige om de skiftet det sidste gang. Det har de ikke nævnt.
    Det kan vel også være at bremse regulatoren bare er gået til.?

    Nu spørg jeg måske dumt. Men hvor sidder bremse regulatoren? Er det ved bremse forstærkeren?
    Er det en pakning som man kan skifte?


  • #8   8. okt 2008 ja det er den der sidder forand din bremse forstærker den store runde sorte.. og det er byt til ny. den er ikke særlig nem og renovere..

  • #9   8. okt 2008 Jamen så må jeg heller prøve at skifte den.
    Jeg siger tak ind til vidre


  • #10   8. okt 2008 Det kaldes, så vidt jeg ved, ikke en bremseregulator men "bremse hovedcylinder" regulatoren er den som fordeler trykket mellem forbremser og bagbremser. Igen, så vidt jeg husker !

    Jeg købte sådan en hovedcylinder hos en hugger til min E10, jeg måtte slippe 300kr, koster vidst nok 1600kr hos Toyota (efter rabat mener jeg endda).
    Husk at den skal luftes ud i korrekt rækkefølge, jeg kan ikke huske om det ikke er den skrue længst ud mod køleren først og så bagud eller hvordan det lige er - men den SKAL udluftes!


  • #11   8. okt 2008 Mener man starter med den længst væk. Og så arbejders sig frem til den korteste.

  • #12   8. okt 2008 Ja ups .. Sorry.. regulator er den der sidder omme ved bag hjulende på nogle biler.. min fejl den tager jeg da lige på mine skulder.. hehe

  • #13   19. okt 2008 Så er bilen blevet lavet.
    Det viste sig at det var stemplet i kaliberne foran der havde sat sig.
    Der Er godt nok ik nogen der kan forklare det med pedalen.
    Men nu virker det. Og det er jo det vigtigeste smiley


  • #14   19. okt 2008 Renoverede du bare kalibrene?
    Jeg har lige klaret mine - det var godt nok ikke svært! Tog vel max 30 minutter inklusive at tage kalibren af bilen (hjulet var taget af)...


  • #15   19. okt 2008 Vi skiftede kaliberne. Havde en udluftnings skrue der var knækket nede i. Så valgte at skifte i stedet for at renover. Så nu spiller det bare.

  • #16   25. feb 2009 MAN LUFTER ALTID UD fra bagenden og frem mod forenden, altid de bagerst bremser først også de forreste

Kommentér på:
Underlige bremser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce