{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.692 visninger | Oprettet:

Lav tomgang - X18XE-1 {{forumTopicSubject}}

Bilen har en meget lav tomgang d.v.s. 500-600 og det er dog ikke hver gang den sætter ud i kryds, men selvfølgelig når den ikke er driftvarm forkommer dette men desværre også til tider under kørsel i kø hvor bilen er driftvarm.

Nogen der har en idé til hvad man kan gøre eller er det på værksted med den?

Motoren er en: X18XE-1 har kørt 187xxx

Den var hos autoelektro for få måneder siden pga. den kun kunne holde sig igang få sek og der var fejlen en ledning til lamda kan det have noget at sige m.h.t. tomgangen?
(Den er først begyndt på det efter elektro - ellers lå den omkring 6-700 og ingen problemer)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lav tomgang - X18XE-1
  • #1   26. mar 2009 Hvis jeg var dig, så kørte jeg ned og fik smidt en tester på bilen! Der kan du helt selv bestemme hvor omdrejninger den skal tage i tomgang! Har selv haft lidt af problemet på min z22xe! Mit var dog bare at den gik så lav, at udstødningen lavede resonance! Men potato potato så er det nok i første omgang det du skal prøve! Det tager MAX 10-15 min!

  • #2   26. mar 2009 Christian P Det vil jeg lige tjekke op på med de slanger..
    Motorlampen har lyst et par gange men ikke efter den har været på tester hos autoelektro for et par måneder siden..
    Kunne være jeg skulle se at få den tjekket hos opel som Jimmy J også er inde på..

    Er ved at være godt træt af det syntes den har været alt for meget på værksted 4 gange på et år foruden de gange den har været det pga. jeg selv har ville have noget lavet, det vil sige inc. olie og tandrem samt bøsninger i bag har den samlet været på værksted 8 gange på et år..


  • #3   26. mar 2009 Det var også det jeg mente 8 gang samlet og 4 gange for motor problemer er lige volsomt nok smiley
    Der er ikke andet for at jeg må igang med at rense det og se om det afhjælper problemet ellers er det et indstillings spørgsmål og nok en fordel den kommer forbi et værksted og får en tur med testeren..

    Den anden jeg havde var kun på værksted for olie og tandrem der var aldrig noget i de 2 år jeg nåede at have den..


  • #4   27. mar 2009 Hej kan også godt være tomgangs regulatoren der skal renses eller skiftes...

    Mvh Ronni


  • #5   27. mar 2009
    Min gjorde det sammen, fik nyt spjældhus på og nu virker det igen....

    Samme motor og samme problem som din..


  • #6   27. mar 2009 Ronni R
    Jeg har renset alt hvad jg kunne komme til og håber det afhjælper problemet.. ellers er det nok desværre en tur på værksted smiley

    Jacob L
    Håber jeg ikke der skal til smiley
    Har mange projekter der gerne skulle laves også..

    <i> Jeg har renset hvad jeg kunne komme til at rense samt set efter slanger var okay så håber det afhjælper problemet.. Har dog ikke brugt bilen siden andet end en mindre test tur så regner med min respons/opdate i løbet af næste uge.. </i>
    Mange tak til jer alle for de gode svar der er kommet nu ved jeg hvad jeg skal have tjekket og eventuelt skal have skiftet..
    Skriv gerne hvis der kunne være mere...


  • #7   27. mar 2009
    ja det koster lidt mere end at rense regulatoren...
    Held og lykke


  • #8   29. mar 2009 Det virker til at det bare var en rensning af gasspjæld (det var godt nok sort af skidt) så må konkludere at det var godt sodet til.. :o)

    Sådan se tomgangen ud efter jeg har renset det og har været lidt ude og teste det så det virker til at det var det der skulle til så endnu engang mange tak for hjælpen alle :o)

    Billed af omdr. i tomgang:
    http://img441.imageshack.us/img441/6384/efterrens1.jpg


Kommentér på:
Lav tomgang - X18XE-1

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce