{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.418 visninger | Oprettet:

Behandling af forrude - Gode råd ønske {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg tænkte på om der er nogen der ved hvordan man bedst rengør sin forrude, så vinduesviskerne altid kører PERFEKT.. Jeg hader virkelig når viskerne ikke fungerer ordentligt. Og hvis der f.eks. bliver streger på ruden, kommer en sløret film efter viskerne, eller de hopper og danser og larmer.. De skal helst bare viske HELT rent.
En anden ting er, at jeg har regnsensor i bilen, og denne er ikke glad for hvis ikke der viskes ordentlig rent, eller der trækkes en sløret film efter viskerne. Det "forvirer" sensoren, hvilket betyder at den ikke fungerer optimalt..

Det kan næsten ikke undgået at der kommer noget voks på ruden når man vasker bilen, eller evt. bruger f.eks. Meguairs Last touch efter en vaks. Selvom man forsøger at undgå det, kommer der altis noget på forruden. Og dette kan ses det første lange stykke tid når det regner, og viskerne kører..
Så hvis der er nogen der har nogle gode fif's til hvordan man får en perfekt overalfde på ruden, vil jeg MEGET gerne høre fra jer..

Det skal siges, at jeg skifter mine viskerblade med jævne mellemrum, så mine problemer burde ikke skylles slidte viskere..

Mvh. Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behandling af forrude - Gode råd ønske
  • #1   5. apr 2009 Start med at fjerne trafikfilmen med en citron/æble, og behandl derefter med noget ordentligt ruderens.

    Det gør, at filmen fjernes og visker får en bedre kontatflade.


  • #2   5. apr 2009 Svaret på dine bønner er en Nanobehandling.....

  • #3   5. apr 2009 Heine P:
    Jeg er ikke tilhænger af løsningen med en nano-behandling, da jeg syntes det er lidt træls at se på når vandet kommer løbende op ad ruden. Så denne løsning vil jeg ikke bruge - uanset hvor meget folk så argumenterer for det.. :o)

    Fikret F:
    Har du evt. et eksempel på noget "ordentlig" ruderens?


  • #4   5. apr 2009 Jeg er ret glad for Würtz ( håber det er stavet rigtigt )
    Deres ruderens virker FINT i vores bilvaskebiks, og jeg har været igennem nogle stykker igennem tiden.
    Det kan købes mange steder, google det smiley
    Jeg har været fan af det siden første gang jeg brugte det.
    Vh.
    Michael.
    Ps. en god mikrofiberklud skader heller ikke i denne process, hvad enten det er til inde eller ude.


  • #5   7. apr 2009 Igår forsøgte jeg mig lige med noget Autoglym Glass polish. Og det er umidelbart ud til at fungere rigtig godt. Det ser ud til at vinkerne nu visker helt rent uden striber og sløret film over ruden..

Kommentér på:
Behandling af forrude - Gode råd ønske

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce