{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.702 visninger | Oprettet:

Udluftning af kølesystem {{forumTopicSubject}}

hey Folkens...

(mk3 7mgte)

Jeg har været henne og montere el-blæser på min køler istedet for den rem-trukne blæser...

Jeg har derfor haft alt vandet tappet af og haft køleren ude, men her i dag skulle jeg så have vand på og luftet ud, men synes sgu ikk det gik så godt...

Jeg synes ikke at varme apparatet giver varme nok efter jeg fik hældt vand på.. Jeg havde vand temperaturen oppe på ca 100 grader (under tryk) men ikke ret meget varme i kabinen.

Jeg har kun fundet en udluftnings skrue, 1/3 del inde på torpedopladen mod højre...? Er der flere...? evt en rigtig fremgangsmåde at udlufte på...?

Håber nogen kan hjælpe...

Takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udluftning af kølesystem
  • #1   5. maj 2009 Okay, super det vil vil jeg prøve..

    Takker


  • #2   6. maj 2009 Hey igen...

    Det virkede bare super med at hæve bilen...

    Har lige et spørgsmål mere... Nu hvor jeg har monteret el-blæser har jeg også monteret en temperatur-kontakt. Jeg har tænkt rigtigt meget over hvor det er bedst at pladsere føleren, ved indløb på motoren eller udløb...? Kom gerne med forklaring på hvorfor i mener sådan så jeg også kan forstå meningen med galskaben...? smiley

    Lige til orientering... Hvis andre vil montere elblæser på en mk3, så find en fra en mercedes vito... Den passer bare rigtigt godt i det originale blæser hus (så kan man beholde de to små originale) meget nemt at få til at passe sammen... smiley


  • #3   7. maj 2009 Jo, til at tænde blæseren... Altså på den varme side af motoren...?

    Vandet bliver pumpet fra bunden og ud af topstykket igennem termostaten...


  • #4   10. maj 2009 Jeg har en termokontakt der starter ved 95c og stopper ved 85 grader.. Jeg har også sat den i bunden af køleren, men så er vandtemperaturen for høj når den kommer ind i motoren... Så vil jeg hellere pladserer den i toppen og den så køre noget oftere og at det så er selve termostaten i topstykket der regulere temperaturen..:? Det tror jeg at jeg vil prøve, for det andet dur ikke, har lige sprunget en kølerslange...!

Kommentér på:
Udluftning af kølesystem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce