{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg føler mig røvrent
  • #1   5. aug 2009 ja det er også der oppe jeg ligger men prisen er langt under det.

  • #3   5. aug 2009 42k

  • #5   5. aug 2009 Forsikringsfolkene aner ikke hvad den er værd, så de sætter bare en pris de synes er passende. Du skal ikke godtage det.

  • #6   5. aug 2009 nej det gør jeg satme heller ikke men det hjælper nok ikke en skid

  • #7   5. aug 2009 Ja forsikringen forståe ikke sådan noget, men prøv og se om du ikke kan banke noget fornuft ind i hovedet på dem.

  • #8   5. aug 2009 42jern er da en ret god pris at få

  • #9   5. aug 2009 ja jeg mener også 42 er en ret god pris at få... degt er jo sjovt nok kun ae86 ejerne der synes de er guld vær..

  • #10   5. aug 2009 hvis de kun giver dig 10 k så sig til dem du hellere vil have en bil i samme stand, det kan du jo også kræve smiley så får de sig en kamp

  • #11   5. aug 2009 Nu kommer det jo også an på hvor meget du har lavet ved den... er den rustfri, ny malet og er der lavet en masse ved den, og er der en masse nye dele på den, det melder historien ikke rigtig noget om smiley
    For skal jeg tage ud fra min egen da den blev stjålet, så vil jeg da sige du godt kan forlange noget mere. De skal bare holdes til ilden de forsikrings selskaber smiley


  • #12   5. aug 2009 42 er da en rigtig god pris, priserne i markede er jo fantasipriser hvor et kæmpeprojekt koster 20k.

  • #13   5. aug 2009 Lars Z
    Det er ingen fantasi priser.
    De biler bliver ikke billigere da de har opnået den status og så er de ikke til at opdrive dele til dem og hvis du finder dele koster de kassen.
    Der findes MANGE andre biler med samme priser som også er 20-30 år gamle.
    Sådan går det bare til og det ændre sig ikke.


  • #14   5. aug 2009 Ja okay de der er til salg for 20.000 kr er nu ikke så slemme. Den blå står da til en fin pris. De der er kværnet enten skadet eller rusten skal ikke koste mange kroner.
    Så vil da også anbefale at sælge den i dele.


  • #15   5. aug 2009 det er fantasi priser. derfor jeg dengang hentede min hvide i sweiss i stedet. og synes nu ikke det er så svært at finde dele til dem hvi sman gider prøve lidt. allerede dengang hvor jeg havde ae86 var priserne skruet helt op. de er det ikke vær. hvis man gider kan man stadig finde dem billigt i udlandet. men nej de er ikke til salg hver dag, men nogen gange skader det ikke at vente en uge eller to på den rigtige dukker op, i stedet for de rådne herhjemme som folk tror bliver mere vær, jo mere rådne de er. jeg ville sgu være glad for 42

  • #16   6. aug 2009 Du siger dengang!!
    Tiderne ændre sig og ja kan godt være der dukker ne billig op i ny og næ rundt omkring i verden, men det er fandme også sjælden.
    I kan brokke jer nok så meget over priserne på dem, men det ændre stadig ikke noget. Vil man have en ae86'er så koster de penge. End of story.
    Det samme gælder for andre "Kult biler".


  • #17   6. aug 2009 tja man kan feks hente den (godt japansk) trueno i tyskland nu til ca 24000kr. afgiften er ca 6000kr. så har man en rustfri bil i stedet for en der er hobby renoveret og halvdelen af rusten kommer igen et halvt år efter fordi ingen bruger tin eller noget når de laver rust.

  • #18   6. aug 2009 Erik N
    Du maler godt nok fanden på væggen! Skære du alt rust væk og behandler det med hulrums tektyl og maler det ved autolakere bagefter så kommer der ikke rust efter et halvt år.
    Mange gange når der kommer rust igen er det fordi overstående ikke er overholdt da tingene hurtigt skal være færdig. Mange af de ae86'er som bliver renoveret bliver da gjort ordenligt.
    Tager du en som er rustfri fra tyskland og står fin org. Den vil også ruste hvis den ikke får et ordenlig lag tekstyl.
    Den bedste måde og sikre sig på er at droppe vinterkørsel som min heller ikke kommer til mere.


  • #19   6. aug 2009 jesper. tro mig jeg ved godt hvordaan man laver rust og det. Det største problem med at svejse rust ligge i du ødelægger metallet af varmet, derfor ruster det igen, og ja hvis du laver det ordentligt, det vil sige du også bruger tin, så holder det i lang tid. men det kræver tin hvis du vil være seriøs. alt andet er hobby. Jeg har skam ogå lavet rust uen på mange af mione biler uden at bruge tin, men hvis jeg skulle lave en jeg faktisk ville beholde og skulle være pæn og det, ville der ikke bliver sparet på tinen... Men i bund og grund, jeg vil mene manden kan finde en i samme stand til de 42 han har fået af forsikringe, men som jeg skriver så er det ikke lige måske imorgen den kommer til salg, og det kan godt ske han skal arbejde lidt for det, feks, hente en i udlandet, men derved får han også en bedre udgangspunkt.

  • #20   6. aug 2009 Tin er ikke nogen nødvendighed, hvis det bliver gjort rigtigt. Men du har helt ret i at mange "renoverede" biler ikke er lavet ordentligt, Erik!

  • #21   6. aug 2009 Jan P
    Du er et udemærket eks.
    Men en ting er sikkert, rusten bliver lavet efter forskrifterne er idag.
    Forstår bare ikke du nævner at tin skal bruges hvis det skal være seriøst. Jeg har endnu ikke set et værksted som har brugt tin når de laver rust. Så det vil sige de værksteder ikke er seriøse og deres arbejde vil vise sig et halvt år efter??
    Men vil gerne give dig ret i at MANGE biler idag får en hurtig makeover og det holde klart ingen steder.


  • #22   6. aug 2009 Det skal lige siges, ved godt alt det her ikke har med selve indlægget at gøre. og gerne holder min kæft hvis opretter er træt af det. da det intet har med standen på den såkaldte bil.

    generalt kan det ikke svare sig at få lavet rust på værksteder, slet ikke autoriserede da de bruger originale hele pladedele. har bla læst et indlæg om en her på bg, der fik lavet to bagskærme på hans corolla 101 af toyota, han fik en regning på næstyen 30000kr, hvem gider smide så mange penge i en bil som han ikke kan få 30000kr for bagefter??

    grunden til værksteder ikke bruger tin er. hvis du skal have skiftet en bagskærm, så er der ingen der har råd til at få et værksted til at lav det, for hvis det koster 3000kr ekstra pga det ekstra arbejde, så køre kunden ud til uganda arbejderen, der bare lige lapper den på med få punkt svejsninger og spartler resten det kan han så gøre til under halv pris. hvis du spørger en rigtig pladesmed, en af de lidt ældre der interessere sig for gamle biler,(svært at finde da de heller ikke gider rust) så siger de altid tin. men igen hvis man spørger om han lige vil lave lidt rust, så er det lige så tit dem der laver det hurtigt, fordi så kan de lave en meget fornuftig timeløn. jeg har set exempler på plader i bunden af biler der er limet i med sealer og alt andet godt de havde liggende på hyllerne..


  • #23   6. aug 2009 Jeg fortsætter lidt off topic:-)

    Hvis man fuldsvejser samlingerne er det fuldt ud sige så godt som tin. Men bruger tinnet til at lukke fugten ude og glatte samlingen ud. Grunden til at nogen siger tin er at de så ikke behøver være særligt grundige med svejsningen. Jeg han huske et projekt med en 240Z og alle var vild benovede over brugen af tin, men jeg kunne have svejset det lige så godt. Og det siger en del!!!

    Problemet er når man bare punktsvejser og bruger spartel i stedet for tin. Det er dømt til at mislykkedes.

    Men det er et religionsspørgsmål:-)


  • #24   6. aug 2009 Nu er det sådan at det rust der er blevet lavet på min ae86 er punktsvejset pr 2 cm. og har derefter fået zinkspray både udv. og indv. samt bodysealing. og det er der kun gjort på rustarbejdet i bunden. Det synlige plade arbejde har fået grunder udv. og zinkspray på det indv. Derefter kommer der masser af hulrums tekstyl og hvad maleren gør ved det udv. ved jeg ikke, men der er ikke kommet tin i.
    Dvs det er dømt til at ruste igen så? Det var ikke hvad jeg fik at vide hos smeden.


  • #25   6. aug 2009 Tror nærmere det er pr. 1 cm når jeg nu ser efter!

  • #26   6. aug 2009 Jeg ville bestemt også græde SNOT i dagevis hvis jeg kun ville få 42000 for min!

    Derfor: DO NOT CRASH!


  • #27   6. aug 2009 ja hvis du endelig ikke vil bruge tin, så skal det svejse kant på kant det vil sige pladen passer 100 i det hul der er skåret ud, og så fuldsvejst.. ellers er det klamp smeden har lavet, men prøv hør ham hvad han skal have for komplet kant på kant og fuld svesjst. så er prisn en anden jesper. han vil jo ikke bruge dobbelt så lang tid til samme pris, det er det er er problemmet med sort abejde med rust, hvis man laver det ordentligt, ender man med 20kr i timen, men vil være grundig til den timepris.??

    jan, jeg synes det lyder som noget klamp igen, det med tin er til for at glatte ud og skjule grimme svejsninger.. men igen der er forskel på folks evner jo.. prøv spørg det man i gamle dage kaldte "karat mager" og så er jeg ikke sigger på det er de de hed.

    og nu vi er ved det. det med at renovere en bil, hvor godt og veludført er det? hvordan vil i lave overfalde rusten indvendig i vanger som i ikke ser?? hvad med de samlinger og dobbeltbund i ikke kommer ind til? nu er det ikke så slemt lige på ae86, som mange andre, men mange biler er dobbeltbund oppe foran. det er problemet med en renovering også,

    Niels. nu tror jeg også du har brugt flere penge og tid på din ae86 end hasse h har, den bil har jo været solgt lidt rundt nu her de sidste år. jeg holder på, 42 var en fin pris. hasse h hvad gav du for bilen selv?? mistede du penge eller tjente du faktisk på det??

    noget helt andet, fik du lov at beholde bilen efter?? det er jo tit man gør det hvis man bare brokker sig lidt. så kan du sælge resten i dele. bare drivlinje er jo også penge vær. og kabine og ja alle ikke skadede dele er penge vær


  • #28   6. aug 2009 og så en sidste ting, den bil har da været i grøften en gang, er jeg ret sikker på. hvor sakdet blev den dengang?? den bliver ihvertfald ikke mere vær af den har været skadet før!!!

  • #29   6. aug 2009 jeg gav mere en 42 og den var iorden da jeg købte den

  • #30   6. aug 2009 ja ja og jeg gav min lavede en handel med min crx´er

  • #31   6. aug 2009 jeg skal snakke med dem igen mandag, og ja jeg har fået bilen

  • #32   6. aug 2009 jeg vil bare helst af med den hel

  • #33   6. aug 2009 eller spørg om nogen ligger inde med kopier af salgsanoncer fra tidligere biler der har været til salg. så de kan se priserne er højt på dem, ved der er en der har en af min gamle hvide hvor den stod til 75, men han må selv melde sig hvis han vil låne den til dig.

  • #34   6. aug 2009 ja det var en god ide det vil jeg lige prøve

  • #35   6. aug 2009 kan se der er en på bilbasen sammer herinde til 89000. så er der en guld på bilbasen til 45000 som har gået en del længere end din havde.. og så køb dig en ke70 og smid ALt fra din defekte ae86 over på. så får du det dobbelt så sjovt som du havde med din ae86..

  • #36   7. aug 2009 Byg lortet igen.
    Jeg har også kasko på min, og selvom det skete til DHB havde man nok kunne køre den over forsikringen alligevel. Men velvidende at jeg aldrig ville få den pris bilen representerer, så valgte jeg at lave den istedet for at melde den til forsikringen.
    Og en blød bule i taget som på din, kan altså laves rimelig pænt, og nemt.


  • #37   7. aug 2009 42k og bilen? Det synes jeg heller ikke er så ringe, men nu kender jeg heller ikke bilen...

    Erik, det jeg mente var at tinnet skal flukke fugt ude og "spartle" samlingerne. Min Corolla er laver med fuldsvejste samlinger og maleren sagde at der stort set ikke var brugt spartel. Det dur:-) 240Zeren er der lidt snak om her: http://www.aeu86.org/viewtopic/240z-buildup-video/t/3684/highlight=240z

    Og linket til videoerne virkerstadigt fint. De er sjove at se, for der er billeder af ALT! Og den bliver kanon flot til sidst, men svejsningerne ligner stadigt noget der er løgn i forhold til det der er lavet på min...

    Niels, vil det sige at det ikke er fuld gas på Ringen?!? smiley


  • #38   7. aug 2009 er jeg den første der skal sige det er skide synd at den er totalskadet

    hilden tidliger ejer..........


  • #39   7. aug 2009 Jeg tror ikk på det bagtøj det har fejlet noget...den er blevet renoveret i hoved og røv den bil smiley

  • #40   7. aug 2009 om den er renoveret i hoved og røv, gør ikke den holder evigt jo!! og der har da ligget lidt film med hvo den bliver brugt:-D

  • #41   9. aug 2009 Ja det har i selvfølgelig ret i smiley

    Mark ja så er jeg en af de færreste smiley


  • #42   9. aug 2009 ja der skal være nogle kedelige ejere jo:-D

Kommentér på:
jeg føler mig røvrent

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce