1.991 visninger
|
Oprettet:
jeg føler mig røvrent {{forumTopicSubject}}
hey alle sammen jeg er så uheldig at min elskede ae86´er er blevet meldt totalskadet, og jeg føler mig virkelig bollet i røven
over prisen, hvad mener i den er værd.
og vær lige lidt seriøse tak..
LINK:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=165238
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 166
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 166
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.815
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 166
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 234
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 87 Biler: 4 Emner: 51 Svar: 362
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 94
For skal jeg tage ud fra min egen da den blev stjålet, så vil jeg da sige du godt kan forlange noget mere. De skal bare holdes til ilden de forsikrings selskaber
okt 2003
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 134
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Det er ingen fantasi priser.
De biler bliver ikke billigere da de har opnået den status og så er de ikke til at opdrive dele til dem og hvis du finder dele koster de kassen.
Der findes MANGE andre biler med samme priser som også er 20-30 år gamle.
Sådan går det bare til og det ændre sig ikke.
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Så vil da også anbefale at sælge den i dele.
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Tiderne ændre sig og ja kan godt være der dukker ne billig op i ny og næ rundt omkring i verden, men det er fandme også sjælden.
I kan brokke jer nok så meget over priserne på dem, men det ændre stadig ikke noget. Vil man have en ae86'er så koster de penge. End of story.
Det samme gælder for andre "Kult biler".
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Du maler godt nok fanden på væggen! Skære du alt rust væk og behandler det med hulrums tektyl og maler det ved autolakere bagefter så kommer der ikke rust efter et halvt år.
Mange gange når der kommer rust igen er det fordi overstående ikke er overholdt da tingene hurtigt skal være færdig. Mange af de ae86'er som bliver renoveret bliver da gjort ordenligt.
Tager du en som er rustfri fra tyskland og står fin org. Den vil også ruste hvis den ikke får et ordenlig lag tekstyl.
Den bedste måde og sikre sig på er at droppe vinterkørsel som min heller ikke kommer til mere.
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Du er et udemærket eks.
Men en ting er sikkert, rusten bliver lavet efter forskrifterne er idag.
Forstår bare ikke du nævner at tin skal bruges hvis det skal være seriøst. Jeg har endnu ikke set et værksted som har brugt tin når de laver rust. Så det vil sige de værksteder ikke er seriøse og deres arbejde vil vise sig et halvt år efter??
Men vil gerne give dig ret i at MANGE biler idag får en hurtig makeover og det holde klart ingen steder.
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
generalt kan det ikke svare sig at få lavet rust på værksteder, slet ikke autoriserede da de bruger originale hele pladedele. har bla læst et indlæg om en her på bg, der fik lavet to bagskærme på hans corolla 101 af toyota, han fik en regning på næstyen 30000kr, hvem gider smide så mange penge i en bil som han ikke kan få 30000kr for bagefter??
grunden til værksteder ikke bruger tin er. hvis du skal have skiftet en bagskærm, så er der ingen der har råd til at få et værksted til at lav det, for hvis det koster 3000kr ekstra pga det ekstra arbejde, så køre kunden ud til uganda arbejderen, der bare lige lapper den på med få punkt svejsninger og spartler resten det kan han så gøre til under halv pris. hvis du spørger en rigtig pladesmed, en af de lidt ældre der interessere sig for gamle biler,(svært at finde da de heller ikke gider rust) så siger de altid tin. men igen hvis man spørger om han lige vil lave lidt rust, så er det lige så tit dem der laver det hurtigt, fordi så kan de lave en meget fornuftig timeløn. jeg har set exempler på plader i bunden af biler der er limet i med sealer og alt andet godt de havde liggende på hyllerne..
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Hvis man fuldsvejser samlingerne er det fuldt ud sige så godt som tin. Men bruger tinnet til at lukke fugten ude og glatte samlingen ud. Grunden til at nogen siger tin er at de så ikke behøver være særligt grundige med svejsningen. Jeg han huske et projekt med en 240Z og alle var vild benovede over brugen af tin, men jeg kunne have svejset det lige så godt. Og det siger en del!!!
Problemet er når man bare punktsvejser og bruger spartel i stedet for tin. Det er dømt til at mislykkedes.
Men det er et religionsspørgsmål:-)
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Dvs det er dømt til at ruste igen så? Det var ikke hvad jeg fik at vide hos smeden.
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
mar 2003
Følger: 33 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 152
Derfor: DO NOT CRASH!
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
jan, jeg synes det lyder som noget klamp igen, det med tin er til for at glatte ud og skjule grimme svejsninger.. men igen der er forskel på folks evner jo.. prøv spørg det man i gamle dage kaldte "karat mager" og så er jeg ikke sigger på det er de de hed.
og nu vi er ved det. det med at renovere en bil, hvor godt og veludført er det? hvordan vil i lave overfalde rusten indvendig i vanger som i ikke ser?? hvad med de samlinger og dobbeltbund i ikke kommer ind til? nu er det ikke så slemt lige på ae86, som mange andre, men mange biler er dobbeltbund oppe foran. det er problemet med en renovering også,
Niels. nu tror jeg også du har brugt flere penge og tid på din ae86 end hasse h har, den bil har jo været solgt lidt rundt nu her de sidste år. jeg holder på, 42 var en fin pris. hasse h hvad gav du for bilen selv?? mistede du penge eller tjente du faktisk på det??
noget helt andet, fik du lov at beholde bilen efter?? det er jo tit man gør det hvis man bare brokker sig lidt. så kan du sælge resten i dele. bare drivlinje er jo også penge vær. og kabine og ja alle ikke skadede dele er penge vær
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 166
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 166
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 166
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 166
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 166
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
jan 2003
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 105 Svar: 498
Jeg har også kasko på min, og selvom det skete til DHB havde man nok kunne køre den over forsikringen alligevel. Men velvidende at jeg aldrig ville få den pris bilen representerer, så valgte jeg at lave den istedet for at melde den til forsikringen.
Og en blød bule i taget som på din, kan altså laves rimelig pænt, og nemt.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Erik, det jeg mente var at tinnet skal flukke fugt ude og "spartle" samlingerne. Min Corolla er laver med fuldsvejste samlinger og maleren sagde at der stort set ikke var brugt spartel. Det dur:-) 240Zeren er der lidt snak om her: http://www.aeu86.org/viewtopic/240z-buildup-video/t/3684/highlight=240z
Og linket til videoerne virkerstadigt fint. De er sjove at se, for der er billeder af ALT! Og den bliver kanon flot til sidst, men svejsningerne ligner stadigt noget der er løgn i forhold til det der er lavet på min...
Niels, vil det sige at det ikke er fuld gas på Ringen?!?
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 45
hilden tidliger ejer..........
feb 2005
Følger: 178 Følgere: 176 Biler: 5 Emner: 228 Svar: 918
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
feb 2005
Følger: 178 Følgere: 176 Biler: 5 Emner: 228 Svar: 918
Mark ja så er jeg en af de færreste
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Emner: 6 Svar: 402
jeg føler mig røvrent
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside