{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.220 visninger | Oprettet:

Hey, hjælp ang. utæt benzin rør {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...

Her i dag da jeg tankede corolla'en begyndte den at smide en hel den benzin ud fra bunden. Det kom vist fra tankrøret? tror jeg da...

Jeg fyldte den til 42 liter og jeg havde lidt på i forvejen. (JA! ved godt det var dumt at fylde den så meget)


Men er der noget med et overløb der kører over benzin pumpen? sådan er det på nogle biler. og der kan slangen hoppe af og dryppe.

Hvor sidder den satans benzinpumpe så jeg kan se om der er noget galt?

Hvis det er mit tankrør der er gennemtæret ! er det så noget pis at skifte på en E10'er? skal bagbro og tanken ned eller hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hey, hjælp ang. utæt benzin rør
  • #1   7. aug 2009 benzinpumpen sidder under dit bagsæde i førersiden.. mega let at komme til, uden tærede bolte eller noget.. så det er jo bare lækkerier smiley og hvis det er påfyldningsrøret, så er det intet problem at skifte.. du behøver ikke at skille noget andet ad, for at gøre det, så det bliver jo næsten ikke lettere smiley men umiddelbart vil jeg gætte på, at det er det der er galt.. det er et rimeligt kendt problem at der ruster hul i røret fodi det sidder lidt udsat..

  • #2   7. aug 2009 Peder

    Tror osse bare det er påfyldningsrøret.. det samme skete på kaspers.

    Det bare om ikke at fylde den så meget.., jeg har engang tanket min med 45.5 liter. hehe


  • #4   7. aug 2009 [ MINI ] - S-SJ.DK

    Bare lige husk at bruge slange som kan tåle tryk smiley
    Der er noget benzin-slange som kan tåle det tryk som pumpen udsætter det for - det er noget med at der er stoftråde i som holder på trykket.

    Bortset fra det, er det ikke så svært at reparere smiley


  • #5   7. aug 2009 stig -> ok, det er måske ikke svært at skifte selve påfyldningsrøret?
    Jeg kan se det sidder med et spændebånd lige bag baghjulet.

    Hvad så oppe ved tankstudsen? hvordan sidder det fast der?

    Jan -> ok

    Mini -> arh... "bare lige" ned med tanken og alle rørene. det er vist et større indgreb er det ik?


  • #6   7. aug 2009 Nu når i siger den er utæt har jeg også lige et spørgsmål. For min gør præcis det samme, når jeg fylder den helt op så løber der noget ud nede ved tanken.

    Kunne det også være tanktrøret ?


  • #7   7. aug 2009 Martin: Hvordan fylder "helt op"?
    Er det med det samme at det løber ud - eller ligger der en plet når du har haft parkeret din bil lige efter du har tanket?

    Man må aldrig fylde tanken HELT op, man risikerer at den springer læk, da trykket i tanken ændrer sig afhængigt af temperatur.
    Jeg har én gang efterladt en stor sort pøl på skolens p-plads, dog overlevede min tank heldigvis...


  • #8   7. aug 2009 Det er efter jeg har tanket HELT op. hvorfor skulle man dog ik må det ? det står da ingen steder smiley
    Nåh men der er en plet på jorden efter jeg har tanket.


  • #9   7. aug 2009 Yes, overtryk i tanken..

    Fyld kun op til pistolen klikke første gang...

    Det er ligesom at lægge en vandflaske i fryseren, hvis den er fyldt helt op - sprænger den...


  • #10   8. aug 2009 Shit det vidste jeg ikke ! hm men jeg må se hvor det kommer fra smiley kan ellers ik lige finde ud af det hehe.

  • #11   9. aug 2009 Jeg vidste det godt. Det med overtrykket (og alligevel dum nok til at glemme alt om det)

    Da pistolen klikkede første gang, skulle den jo lige have en sjat mere...

    Nå nej... der var lige 25 grader udenfor. så det undrer mig ikke at det lige skete der.


    NÅ! men nu har jeg altså bestilt nyt tankrør og for det på tirsdag, så må jeg bare igang.


  • #12   9. aug 2009 Der burde da være en overtrygs ventil. ?

    Det kan jeg da huske mine forældre havde i deres gamle Punto fra 94 (den er selvfølgelig skiftet ud med toyota hehe) men hvis det var varmt i vejret så kom der en hyle tone og der sagde ham makanikkeren dengang de havde den, at det var tanken der kom af med tryg..


Kommentér på:
Hey, hjælp ang. utæt benzin rør

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce